Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سوژه‌ای با عنوان «طرح تفصیلی محله وکیل‌آباد چه وقت اجرایی می‌شود؟» توسط شهروندان در سامانه «فارس من» ثبت شده است.

خبرنگار ما، این موضوع را از رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر پیگیری کرد.

محمدهادی مهدی نیا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد با بیان اینکه محدوده قلعه وکیل آباد مصوبه طرح تفصیلی موضعی از کمسیون ماده پنج دارد، اظهار کرد: این محدوده در طرح تفصیلی جنوب غرب که چندی پیش در شورای شهر تایید و به کمیسیون ماده پنج ارسال شد، وجود دارد و مشاور برای انجا هم پیشنهاد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در این محدوده انفکاکی وجود دارد یعنی یک قسمت پنج هکتاری در حاشیه بلوار و یک 18 هکتاری پشت آن است که مجموعا 23 هکتار قلعه وکیل اباد را تشکیل می‌دهد و مشاور یک سری کلیات مثل معابر اصلی و طرح‌های توسعه و سرانه ها را برای این محدوده تصویب کرده است.

طبق گفته رییس کمیسیون شهرسازی و معماری، سازمان بازآفرینی شهرداری هم دفتر توسعه و تسهیلگری در قلعه وکیل آباد ایجاد کرده و به نوعی زمینه را باز گذاشته که با اهالی و ذی‌نفعان آنجا مثل شرکت سپهر هشتم وارد مذاکره شود و بتواند به یک نقطه بهینه مشارکتی برسد به این ترتیب همزمان آن چارچوب کلی در طرح تفصیلی جنوب غرب هم مصوب میشود.

مهدی نیا تاکید کرد: طرح تفصیلی به وسیله دفتر توسعه و تسهیلگری این بستر را برای مشارکت مردم و پایان این بلا تکلیفی ها فراهم کرده است.

وی در خصوص پیش بینی زمان تعیین تکلیف این محدوده گفت: دفاتر تسهیلاتی موظفند ظرف یک سال سند توسعه را تکمیل و تحویل دهند و الان فکر می‌کنم حدود چهار ماه از این موضوع می‌گذرد.

۱۵ سال بلاتکلیفی ساکنان وکیل آباد 

در سال۱۳۸۴ مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی در خصوص بافت‌های فرسوده در کشور صادر و براساس آن عنوان شد ۲هزار و ۲۹۲ هکتار بافت فرسوده در مشهد وجود دارد. بدین ترتیب مشهد پس از کلانشهرهای تهران و تبریز مقام سوم را در زمینه حاشیه‌نشینی به خود اختصاص داده است.
از همان سال‌ها چند نقطه از مشهد هم به عنوان مناطق اولویت‌دار در صدر بهسازی بافت قرار گرفتند که ازآن جمله می‌توان به قلعه وکیل‌آباد و قلعه آبکوه اشاره کرد.

با مطرح شدن موضوع احیای بافت این منطقه، تصمیمات اولیه حکایت از اجرای طرح بهسازی در زمین‌های این محدوده به وسعت ۱۰۰ هکتار داشت که در دور سوم شورای شهر شرکتی هم به عنوان مجری طرح معرفی شد، اما با گذشت چند سال این طرح موفقیت زیادی در خرید املاک و اجرای طرح نداشت و عمر شورای سوم به پایان رسید.

شورای چهارم به دنبال نارضایتی اهالی وارد موضوع شد و در خرداد سال۹۵ تصمیم جدیدی در قالب طرحی شبیه طرح تفصیلی قلعه وکیل‌آباد اتخاذ کرد که براساس آن مقرر شد ۱۸ هکتار از وسعت ۲۳ هکتاری قلعه وکیل‌آباد آزاد شود که براساس این طرح تنها ۵ هکتار از حاشیه بولوار وکیل‌آباد به منظور اجرای طرح‌های مورد نظر باید حفظ می‌شد و در مابقی منطقه، شهروندان مجاز به ساخت وساز بودند.

با تمام این اوصاف در عمل، شورای چهارم هم نتوانست کاری از پیش ببرد و باز مباحثی چون طرح جامع و تفصیلی همه چیز را تحت تأثیر قرار داد و اهالی وکیل‌آباد بلاتکلیف ماندند تا شاید شورای پنجم کاری از پیش ببرد.

در دوره جدید مدیریت شهری برای آنکه تصمیمات متناسب با شرایط هر منطقه اتخاذ شود و به اصطلاح شیوه مدیریت یکجانبه را به شیوه تصمیم‌سازی مشارکتی با اهالی تبدیل نمایند، مقرر شد دفاتری با عنوان دفتر توسعه یا همان دفاتر تسهیل‌گری در هر منطقه تأسیس شود و مأموریت‌های مختلفی برای آن‌ها تعریف شد که اصلی‌ترین آن‌ها اعتمادسازی اهالی به مدیریت شهری و در نهایت تدوین سند توسعه محله است.

حل مشکل در کمیسیون ماده پنج

محمدرضا کلایی، شهردار مشهد نیز ماه گذشته در نشستی با مدیران دفاتر تسهیل‌گری محلات که با حضور رئیس شورای شهرمشهد، سرپرست معاونت اقتصادی و مدیرعامل سازمان بازآفرینی شهری شهرداری مشهد برگزار شد در خصوص مشکلات قلعه وکیل‌آباد و پیشنهادهای مطرح شده از سوی دفتر تسهیل‌گری این محله گفت: اکنون طرح تفصیلی این منطقه در حال طی کردن مسیر است که با تصویب آن توسط کمیسیون ماده ۵ شاهد گشایش‌های خوبی در قلعه وکیل آباد خواهیم بود.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

منبع: فارس

کلیدواژه: مشهد توسعه شهرسازی رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر قلعه وکیل آباد قلعه وکیل آباد طرح تفصیلی اجرای طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۴۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی کاریابی‌های برتر استفاده کننده از سامانه جستجوی شغل

مدیرکل دفتر توسعه نهادهای کارآفرینی و هدایت نیروی کار وزارت کار با اشاره به اینکه سامانه جستجوی شغلی بستری مناسب برای رقالبت سالم میان دفاتر کاریابی ها است گفت:کاریابی های برتر استفاده کننده از این سامانه معرفی می شوند. - اخبار اقتصادی -

امید ملک، مدیرکل دفتر توسعه نهادهای کارآفرینی و هدایت نیروی کار وزارت کار در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم ،  سامانه جستجوی شغل را بستر مناسبی برای رقابت سالم میان دفاتر کاریابی به عنوان یکی از بازیگران زیست بوم اشتغال مطرح کرد.

وی افزود: تغییرات سریع دنیای کار و ظهور فن آوری های جدید سبب پیدایش مشاغل جدید و متنوع شده و  باعث تغییر ماهیت بسیاری از مشاغل شده است. برای اینکه افراد بتوانند در طول زندگی خود مشاغل همسو با علایق و ارزش­هایشان را دنبال کنند مجبورند ضمن پیش بینی تغییرات، بطور مداوم مهارت­ ها و شایستگی های خود را با نیاز بازار کار را ارتقاء دهند.

ملک گفت: دفاتر کاریابی با ارایه آمار و اطلاعات شفاف و قابل اعتماد در سریع­ترین زمان ممکن از طریق ابزارهای کاربر پسند مانند سامانه جستجوی شغل می توانند در نظام تصمیم گیری و تصمیم سازی موثر واقع شوند و نیاز کاربران مختلف مانند کارجویان و کارفرمایان را مرتفع نماید.

مدیرکل دفتر توسعه نهادهای کارآفرینی و هدایت نیروی کاربیان کرد: به منظور ایجاد محیطی سالم در جهت بهینه سازی عملکرد دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی غیردولتی داخلی و بهره وری مطلوب از سرمایه، نیروی انسانی و امکانات موجود و تحقق اهداف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، توانمندی‌های سیستمی و مدیریتی دفاترکاریابی بر اساس عملکرد آنان در سامانه جستجوی شغل مورد سنجش و ارزیابی قرار گرفت. پیش بینی می گردد با تشویق دفاتر کاریابی برتر زمینه رقابت سالم برای فعالیت آنان فراهم گشته و با بهبود سطح کیفی خدمات کاریابی، میزان اثربخشی آنان در تعدیل و تنظیم بازار کار افزایش یابد.

مدیر کل دفتر توسعه نهادهای کارآفرینی وهدایت نیروی کار وزارت تعاون درتشریح عملکرد این سامانه گفت؛ در 10 ماهی که از آغاز به کار این سامانه می گذرد تعداد  330هزار نفر نیروی کار در سامانه ثبت نام کرده اند.  از این تعداد 163 هزار نفر روزمه خود را تکمیل کرده و درخواست شغل داده اند.

وی درباره استقبال کارفرمایان از این سامانه بیان داشت در این مدت  بیش از 30 هزار کارفرما در سامانه  ثبت نام کردند و 320 هزار فرصت شغلی را به ثبت رسانده اند.

مدیر کل دفتر توسعه نهادهای کارآفرینی وهدایت نیروی کار وزارت کار افزود: برای 113 هزار نفر از کارجویان توسط دفاتر کاریابی معرفی نامه جذب صادر شده و حدود  35 هزار نفر از آنان مشغول بکار شده اند.                

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • شورای جوان سازی روستا‌ها تشکیل می‌شود
  • تزریق ۲۰۷ میلیون مترمکعب آب به سفره زیر زمینی
  • آمریکا 4 فرد و 2 شرکت مرتبط با ایران را تحریم کرد
  • اجرای ۲۱ پروژه زیرساختی و توسعه‌ای در حوزه لجستیک ایران‌خودرو در سال۱۴۰۳
  • معرفی کاریابی‌های برتر استفاده کننده از سامانه جستجوی شغل
  • فعالیت‌ های مشاوره‌ای آستان قدس رضوی در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد
  • فعالیت‌های مشاوره‌ای آستان قدس رضوی در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد
  • بازبینی ادواری همه خطوط تاکسیرانی 
  • آغاز ششمین فصل آموزشی توانمندسازی فعالان گردشگری مازندران
  • اجرای ۱۰۰۰ پروژه توسعه محلی در یک‌سال/ حمایت، نظارت و نقد شهرداری در کنار هم باشد