Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیروی هوایی آمریکا برای نخستین بار شماری جنگنده «اف-۱۶ فالکون» همراه با پرسنل نظامی را برای پشتیبانی از عملیات هوایی تروریست‌های سنتکام در پایگاه «شاهزاده بن سلطان» در عربستان مستقر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، نیروی هوایی آمریکا از اعزام شماری جنگنده «اف-۱۶ فالکون» خود همراه با پرسنل نظامی به یکی از پایگاه‌های هوایی در عربستان خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته وبگاه «نیروی هوایی آمریکا» گروهی از جنگنده‌های اف-۱۶ سی فالکون و پرسنل پشتیبانی جمعی اسکادران ۷۷ آمریکا طی روز‌های گذشته وارد پایگاه هوایی «شاهزاده سلطان» در عربستان شدند.

به گفته مقامات نیروی هوایی آمریکا این اسکادران که «گمبلرز» نام دارد نقش مهمی در حمایت از ماموریت‌های نیروی هوایی آمریکا در سنتکام و دفاع از نیرو‌های شرکای این کشور در منطقه را با پوشش پشتیبانی هوایی ایفا می‌کند. این نخستین بار است که آمریکا جنگده‌های اف-۱۶ خود را در این پایگاه هوایی در عربستان مستقر کرده است.

فرمانده این اسکادران از آمادگی جنگنده‌های اعزامی برای انجام گشت‌های هوایی، آموزش نیرو‌های شرکا، رفع تهدید‌های امنیتی و همچنین کمک به نیروی هوایی سنتکام خبر داد.

رسانه‌های خبری چندی قبل استفاده بیشتر تروریست‌های سنتکام مستقر در منطقه از پایگاه هوایی شاهزاده بن سلطان برای انجام سریعتر پروسه سوختگیری اشاره کردند. پایگاه هوایی بن سلطان امکان سوختگیری سریع برای بوئینگ سوخت‌رسان «کی‌سی-۱۳۵استراتو» را فراهم کرده است. وظیفه این تانکر‌های سنتکام سوخت‌رسانی به هواپیما‌ها و جنگنده‌های این نیرو‌ها در منطقه است.

یکی از خلبانان تانکر‌های تروریست‌های سنتکام گفته است که اینک پروسه سوختگیری در پایگاه بن سلطان سریع‌تر شده و سوختگیری ۸۵ هزار پوندی در کمتر از نیم ساعت انجام می‌شود. این خلبان آمریکایی در ادامه گفته که این تسهیلات به ما امکان می‌دهد تا توانایی سوخت رسانی را در منطقه فراهم کنیم و عملیات جنگی را ادامه دهیم. «هور برینک» یک مقام نظامی ارشد آمریکایی نیز به اهمیت پروسه سوخت رسانی به جنگنده‌های آمریکا در منطقه اشاره کرده است.

آمریکا از زمان آغاز جنگ یمن از ائتلاف متجاوز به این کشور فقیر عربی حمایت کرده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اف 16 نیروی هوایی آمریکا آمریکا و عربستان جنگنده فالکون نیروی هوایی آمریکا پایگاه هوایی بن سلطان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۴۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید سرزده یک تمساح از پایگاه هوایی آمریکا + فیلم

یک تمساح  در کنار چرخ یکی از هواپیما‌ها در پایگاه هوایی مک دیل آمریکا دیده شد و با افراد متخصص حفاظت از حیات وحش منطقه تماس گرفته شد و جانور نهایتا به حیات‌وحش بازگردانده و نزدیک یکی از رود‌های محلی رها شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • انهدام دو انبار بزرگ نفت روسیه توسط پهپادهای اوکراین/ استقرار ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده انگلیسی در لهستان/ چرا اوکراین فقط ۶ ماه وقت دارد؟
  • بازدید سرزده یک تمساح از پایگاه هوایی آمریکا + فیلم
  • خاطره پرواز منوچهر محققی در عملیات مروارید
  • استقرار ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرز‌های روسیه/کشته شدن ۵۰۰ هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه/کشته شدن 500 هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه
  • تقابل هوش مصنوعی و انسان در نبرد هوایی ارتش آمریکا!
  • اولین نبرد هوایی یک جنگنده تحت کنترل هوش مصنوعی و انسان انجام شد
  • اولین نبرد هوایی بین یک جنگنده تحت کنترل هوش مصنوعی و انسان انجام شد
  • چین F_۲۲ آمریکا را فلج کرد! آیا فناوری جدید در اختیار ایران قرار می‌گیرد؟