Web Analytics Made Easy - Statcounter

هیئت دولت کویت با طرح پیشنهاد برگزاری انتخابات این کشور در پنجم دسامبر آتی (۱۵ آذرماه) موافقت کرد. 

به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، «طارق المزرم» سخنگوی دولت کویت در حساب کاربری خود در توئیتر اعلام کرد: هیئت دولت با طرح دعوت از رای دهندگان برای انتخابات پارلمانی پنجم دسامبر آتی موافق کرد.

این مصوبه باید به امضای امیر کویت درآید تا اجرایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس ماده ۸۳ قانون اساسی کویت، دوره زمانی «مجلس الامه» کویت چهار سال میلادی از زمان برگزاری اولین نشست آن است و با در نظر گرفتن حکم ماده ۱۰۷ ، در طول شصت روز قبل از پایان آن دوره پارلمان جدید تشکیل می‌شود و اعضایی که دوره عضویت آنها به پایان می‌رسد، می‌توانند دوباره انتخاب شوند. دوره چهار ساله پارلمان جز در شرایط جنگی تمدید نمی‌شود و این تمدید هم طبق قانون خواهد بود.

کویت اخیرا هم امیر جدید منصوب کرده است. هشتم مهر ماه درگذشت «صباح الاحمد الجابر الصباح» امیر ۹۱ ساله کویت اعلام شد و پس از آن کابینه کویت «نواف الاحمد الجابر الصباح» بردار ناتنی ۸۳ ساله وی را به عنوان امیر جدید معرفی کرد.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: دولت کویت انتخابات پارلمانی امیر کویت انتخابات پارلمانی کویت و ایران دولت کویت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۴۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرانجام لایحه حجاب و عفاف چه شد؟

معاون امور پارلمانی دولت درباره آخرین وضعیت لایحه حجاب و عفاف نکاتی را بیان کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، معاون امور پارلمانی رئیس جمهور ادامه داد:، اما اقدامی هم اخیرا فراجا پیرو تاکید مقام معظم رهبری داشتند و قطعا دولت هم در بخش‌های فرهنگی باید وظایف خود را انجام دهد و بر اساس این لایحه جدید هم بسیاری از دستگاه‌ها موظف شدند که وظایف خود را انجام دهند؛ از جمله وزارت آموزش و پروزش و وزارت بهداشت باید در این زمینه همکاری داشته باشند.

حسینی خاطر نشان کرد: فراجا تذکرات را انجام می‌دهد؛ در لایحه جدید بی حجابی به عنوان تخلف از قانون مد نظر قرار گرفته است. معتقدم همین که انسجامی در کشور ایجاد شود نتیجه خوبی به همراه دارد. در همین روز‌ها هم تغییرات خوبی انجام شده که ادامه دار خواهد بود.

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره های آموزشی صنایع دستی نقش مؤثری در ایجاد اشتغال دارد
  • محافظه کاران در انتخابات کرواسی اکثریت مطلق را از دست دادند
  • لایحه حجاب و عفاف به کجا رسید؟
  • سرانجام لایحه حجاب و عفاف چه شد؟
  • سرانجام لایحه حجاب و عفاف به کجا کشیده شد؟
  • انتخابات هیئت کشتی استان تهران قانونی اعلام شد
  • انتخابات پرحاشیه کشتی تایید شد
  • مشارکت بالا در «دور دوم انتخابات مجلس» به نفع کشور و نظام است
  • آغاز انتخابات سرنوشت ساز پارلمانی در کرواسی
  • عذرخواهی رئیس جمهور کره‌جنوبی پس از شکست حزبش در انتخابات پارلمانی