Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، دومین شب برگزاری سی و سومین جشنواره بین‌‌المللی فیلم کودک و نوجوان دقایقی پیش در سینما فرهنگ به پایان رسید.

امشب فیلم‌های «جزیره فضایی» به کارگردانی سیدجواد هاشمی و «مهران» ساخته رقیه توکلی برای اهالی رسانه روی پرده رفتند و در ادامه نشست خبری آن‌ها با حضور عوامل برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیلم سینمایی «جزیره فضایی» فضایی فانتزی دارد و از جلوه‌های ویژه بصری چشمگیری بهره برده است که این نوع فضا کار بازیگر را برای رسیدن به شخصیت و موقعیت‌های مختلف تعریف شده در فیلم به نسبت دیگر فیلم ها سخت‌تر می‌کند. این فیلم بیشتر مناسب رده سنی نوجوان است.

قصه فیلم سینمایی «مهران» هم در فضایی قدیمی و نوستالژیک می‌گذرد؛ لهجه بازیگران یزدی است. امری که برای مخاطب می‌تواند دلنشین باشد. داستان فیلم ساده روایت می‌شود و قهرمان بازی مهران پسر نوجوان خانواده برای رسیدن به هدفی خاص و شیرین را نشان می‌دهد. این اثر نیز بیشتر مناسب رده سنی نوجوان است.

رقیه توکلی همیشه در آثاری که می‌سازد عرق خود نسبت به یزد را نشان می‌دهد و انگار این امر جزو لاینفک کار‌های او شده است.

حضور عوامل «جزیره فضایی»در جشنواره پررنگ‌تر از «مهران» بود. از دیگر حاشیه‌های شب دوم جشنواره فیلم کودک و نوجوان، می‌توان به حضور علیرضا تابش رئیس بنیاد سینمایی فارابی و دبیر جشنواره، حبیب ایل بیگی قائم مقام این بنیاد و نبود رقیه توکلی (کارگردان فیلم مهران) اشاره کرد.

انتهای پیام/

 

رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری از نکته‌های قابل لمس بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سینمای کودک فیلم کودک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۴۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سینما باید مسیر درست جامعه را نشان دهد


احسان حجتی منتقد سینما در گفت و گو با خبرنگار  خبرگزاری صدا و سیما، درباره نحوه پرداخت فیلم های سینمایی به موضوع زندان و زندانی ها گفت: فیلم های مختلفی مثل زندان زنان ساخته شدند که قصه آنها را چند موقعیت در زندان تشکیل می داد یعنی اصل روایت برای داخل زندان نیست؛ قصه هایی هستند که خارج از زندان رخ داده اند اما ادامه آنها به زندان رسیده است.

وی افزود: بسیاری از کارگردان ها با گویش های متفاوت در قصه های حقوقی مشکل دارند؛ آنها نگران استقبال مخاطب هستند اما برخی از فیلم ها نشان داد که می توان با روایت های امیدوارکننده هم مخاطب فیلم های جنایی و معمایی را حفظ کرد.

حجتی با تاکید بر اینکه سینما می تواند در فیلم های حقوقی، جریان زندگی در زندان را نشان دهد، اظهار داشت: متاسفانه در اکثر فیلم ها، نویسنده زندان را پایان خط ترسیم می کند و گویی زندانی ها وارد دنیای ترسناکی می شوند. البته لازم به ذکر است که موضوعاتی مانند قتل یا قصه های معمایی کشش داستانی دارند و باعث جذابیت می شوند اما این همه ماجرا نیست. نقطه مجهول فیلم های امروز سینمای ایران، نپرداختن به اخلاقیات زندان است. باید کمی کارگردان ها خلاقیت صرف کنند تا بتوانند مدل قصه گویی را تغییر دهند.

وی بیان کرد: سینما روایت گر جامعه است اما روایت های فعلی در فیلم ها هم روایت های مستند نیستند؛ سینما درونیات و احوالات جامعه را داخل یک قصه دیگر می ریزد. روایت یک قصه مرسوم نامش سینما نیست؛ سینما باید افق دید ایجاد کند و مسیر را نشان دهد. 

دیگر خبرها

  • پشت صحنه تازه‌ترین فیلم پارسا پیروزفر در سینما
  • ایلیا سلیمان کارگردان فلسطینی قلب جشنواره فیلم سارایوو را می‌گیرد
  • این خبرها را از دست ندهید
  • اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در برخوار
  • سینما باید مسیر درست جامعه را نشان دهد
  • «پوتین» با هوش مصنوعی بازیگر شد
  • «انعکاس شیطان» آماده نمایش شد/ حضور «پیام خصوصی» در کانادا
  • شش فیلم داریوش مهرجویی در جشنواره مسکو‌ نمایش داده می‌شود
  • پیش بینی استقبال ۱۰ برابری از جشنواره امسال تئاتر کودک و نوجوان رضوی
  • جزییات برگزاری جشنواره اقوام تشریح شد/ نمایش انسجام ملی در سینما