Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، بلومبرگ در گزارشی نوشت در حالی که ترامپ سعی کرد با حملات خود، اقتصاد ایران را نابود کند، کالاهای «ساخت ایران» روزنه‌ای از امید هستند که در میانه مشکلات مالی ناشی از طرد شدن از بازار نفت و تجارت جهانی همزمان با شیوع کرونا بروز پیدا کرده و در حال رشد است.

 بلومبرگ در گزارشی به رونق مشاغل و کسب وکار‌های کوچک تولیدی در بحبوحه تحریم‌های سخت آمریکا و پاندمی کرونا پرداخته و می‌نویسد؛ محصولات ساخت ایران به عنوان بارقه امیدی در میان تحریم‌های نفتی و در حالی که بازار‌های مالی جهانی در اثر کرونا تضعیف می‌شدند، ظهور کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در کشوری که مردم با چرخه محدودیت‌های تحریمی غرب زندگی می‌کنند، برند‌های داخلی جای خالی کالا‌های مصرفی را پر کرده‌اند. ایران سال هاست که به مقاومت خود افتخار می‌کند، این مفهوم چیزی است که آیت الله خامنه‌ای رهبر ایران نیز آن را در دکترینی به عنوان اقتصاد مقاومتی بسط داده است.

یکی از اولین مواردی که پس از اعمال مجدد تحریم‌ها در سال ۲۰۱۸ از خیابان‌های تهران ناپدید شد، فروشگاه‌های لباس بود مراکز خرید معروفی که سال‌ها میزبان نمایندگی‌های منگو، زارا، آدیداس بودند. ترکیبی از سقوط ناگهانی ارزش ریال که ضربه بزرگی به قدرت خرید مصرف کننده داخلی وارد کرد و ممنوعیت واردات صد‌ها کالای غیرضروری توسط دولت، منجر به رشد تولیدات کوچکی شد که به گفته مصرف کنندگان، تفاوت کیفی چندانی با مشابه خارجی اش ندارند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تحریم ایران اقتصاد ایران محصولات ساخت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۴۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم معارفه استاندار جدید مازندران با حضور وزیر کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، آیین معارفه استاندار جدید مازندران با حضور وزیر کشور در ساری برگزار می‌شود.


نماینده ولی فقیه در مازندران در این آیین با بیان اینکه انتظار میرفت سلسله تغییرات استانداران در مازندران در دوره استانداری آقای حسینی پور پایان یابد و سید محمود حسینی پور همچنان تا پایان دولت سیزدهم استاندار مازندران باقی بماند، اما نشد.
آیت الله محمدی لایینی از اقدامات حسینی پور در استان قدردانی کرد و گفت: اقدامات حسینی پور در استان به ویژه در موضوع جلوگیری از زمین خواری با تشکیل ستاد و پیگیری‌های جدی او ارزشمند است.
امام جمعه ساری با بیان اینکه امید می‌رود در دوره کنونی حضور استاندار غیر بومی در مازندران هم موثر باشد از استاندار جدید خواست با شناسایی خلا‌های موجود در مازندران در بخش‌های کشاورزی، گردشگری، صنایع تبدیلی و ... خدمات ارزنده‌ای به استان ارایه دهد.
نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: زیر ساخت‌های حمل و نقل در مازندران با توجه به تردد زیاد مسافران در این استان از سوی دولت باید با جدیت پیگیری و برای اجرایی شدن آن اقدام شود.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی هم با تاکید بر اینکه نمایندگان استان با استاندار جدید تعامل و همکاری خواهند داشت
از وزیر کشور خواست با ارایه اختیارات کامل به استاندار مازندران در کنار تصمیمات دولت سیزدهم به رفع مشکلات استان سرعت بخشد
بابایی کارنامی با اشاره به مصوبه جدید دولت در سفر به سمنان در احداث سد فینسک، از وزیر کشور خواست ساخت این سد متوقف شود چرا که مازندران خود از کمبود منابع آبی رنج می‌برد و احداث سد فینیسک خط قرمز استان مازندران محسوب می‌شود.

این خبر تکمیل می‌شود...

دیگر خبرها

  • تحریم‌های جدید اروپا تأثیری بر تجارت خارجی ایران نخواهد داشت/ افزایش قیمت کالاهای اساسی گران‌فروشی است
  • مراسم معارفه استاندار جدید مازندران با حضور وزیر کشور
  • بلومبرگ: تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران روی کاغذ می‌ماند
  • توافق آمریکا برای خرید نفت ایران / بازار انرژی شگفت زده شد!
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند
  • انگلیس، روسیه را به دور زدن تحریم‌های غرب متهم کرد
  • اجرای طرح تکام برای رونق اقتصادی روستاهای استان اردبیل
  • ظریف: ترامپ از من چند بار دعوت به مذاکره کرد، ولی ما اجازه نداشتیم/ آمریکایی‌ها هم در برجام علاقمند به سرمایه‌گذاری در ایران بودند
  • افشاگری ظریف از دعوت ترامپ برای مذاکره + جزئیات
  • عملیات ایران نبوغ‌آمیز بود/ ایران مانند شیر است و اسرائیل مثل یک «سگ چلاق» / نتانیاهو معادل هیتلر است/ آمریکا در آستانه جنگ داخلی قرار دارد