Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-23@09:39:28 GMT

موافقت باکو و ایروان با پیشنهاد روسیه

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۹۴۵۷۵

موافقت باکو و ایروان با پیشنهاد روسیه

به گزارش افکارنیوز،

نخست وزیر ارمنستان روز دوشنبه در پاسخ به پرسش خبرگزاری تاس که آیا آماده اید برای دیدار با همتای آذربایجانی خود با میانجی گری روسیه به مسکو بیایید؟، گفت: مناقشه قره باغ کوهستانی باید صرفا از راههای صلح آمیز حل شود و این موضع ما است.

وی افزود: متاسفانه جمهوری آذربایجان با این دیدگاه موافق نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من آماده ام همه تلاش های ممکن را برای کسب نتیجه ازجمله سفر به مسکو و مذاکره بکار گیرم.

پاشینیان همچنین تصریح کرد که راهکار برای حل مساله قره باغ باید بر توافق دوجانبه و نه تسلیم یکی از دو طرف استوار باشد.

رییس جمهوری آذربایجان نیز در گفت وگو با خبرگزاری تاس بر آمادگی باکو برای مذاکره با طرف ارمنی در مسکو تاکید کرد و اظهار داشت: ما همواره برای دیدار در مسکو و هر مکان دیگر آماده هستیم تا به خونریزی ها پایان داده و راهکار برای صلح را بیابیم.

علی اف افزود: باکو برای هر تماسی آماده است و در این مورد من هنوز دعوت نامه ای دریافت نکرده ام و به همین دلیل این سوال به من مربوط نمی شود.

 وی ادامه داد: بارها با ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه و پیشتر در دوره ریاست جمهوری دمیتری مدودوف دیدارهای سه جانبه بین سران ارمنستان و جمهوری آذربایجان برگزار شد اما پس از آنکه زمام قدرت در ارمنستان عملا به دست جورج سوروس (میلیاردر آمریکایی) افتاد این گونه تماس ها متوقف شد.

اوضاع در منطقه قره باغ از ششم مهر (۲۷ سپتامبر) متشنج شده و ارمنستان و جمهوری آذربایجان یکدیگر را به آغاز جنگ متهم کرده‌اند.

جمهوری آذربایجان در این مناقشه با تکیه بر اصل حفظ تمامیت ارضی خواستار پایان اشغالگری ارمنستان شده و از سوی دیگر طرف ارمنی با استناد به اصل «حق تعیین سرنوشت» خواستار به رسمیت شناخته شدن حقوق ارامنه شده است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: قره باغ مسکو روسیه مسکو آذربایجان باکو قره باغ جمهوری آذربایجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۴۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر رزمایش آذربایجان در منطقه نخجوان

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 14 نیروی هوایی آذربایجان رزمایشی در منطقه نخجوان برگزار کرد. حملات هوایی به اهداف زمینی از جمله سامانه‌های پدافند هوایی، جنگ الکترونیک، مقابله با پهپادهای انتحاری و عملیات ترابری نیروهای نظامی و تجهیزات نظامی از جمله تمرین‌هایی بود که از سوی نیروی هوایی ارتش جمهوری آذربایجان در جریان این رزمایش انجام رسید. برگزاری رزمایش نیروی هوایی جمهوری آذربایجان در حالی انجام شد که پیشتر آیهان حاجی‌زاده سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان در بیانیه‌ای با انتقاد از اقدامات فرانسه در تسلیح ارمنستان، تاکید کرد: «گسترش نظامی‌گری در منطقه به نفع صلح نیست.» پس از آنکه روسیه نخواست (به دلیل نقش ترکیه در کنترل صادرات اوکراین) از ارمنستان در مقابل آذربایجان دفاع کند و اجازه داد تا آذربایجان قره باغ را به طور کامل به خود الحاق کند، ارمنستان به غرب نزدیک شده و به طور خاص فرانسه در حال سرمایه گذاری نظامی و امنیتی بر روی ارمنی‌هاست. تصاویری از این مانور را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • به توافقات انجام شده بین آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم
  • کنعانی: به توافقات انجام شده بین آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم
  • استقبال ایران از توافق مرزی آذربایجان و ارمنستان
  • آغاز تعیین حدود مرز‌های ارمنستان با جمهوری آذربایجان 
  • جمهوری آذربایجان به مناقشه ایران و اسرائیل کشیده می‌شود؟
  • دیدار «پوتین» و «علی اف» در مسکو
  • ارمنستان از دیوان لاهه خواست پرونده تبعیض نژادی باکو علیه ایروان را رد کند
  • تصاویر رزمایش آذربایجان در منطقه نخجوان
  • پایان افسانه روسها در قفقاز؛ مسکو حیاط خلوت خود را به غرب واگذار کرد
  • ارمنستان با بازگرداندن چهار روستا به جمهوری آذربایجان موافقت کرد