Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با کاهش عرضه خودروسازان، آن‌ها به دپو خودروهای خود در انبارهای‌شان متهم شدند اما بعضا تکذیب شده و هیچ‌گاه از رسیدگی به این تخلف مهم خودروسازان، خبری منتشر نشده است.

به گزارش خبرنگار حوزه صنعت و معدن گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، افزایش قیمت انواع خودرو در بازار علل مختلفی دارد اصلی‌ترین علت رشد سریع قیمت‌ها کاهش عرضه خودرو توسط خودروسازان است هجوم نقدینگی به بازار خودرو نیز عامل افزایش تقاضای سرمایه‌ای در این بازار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خودروسازان برای کاهش عرضه محصولات خود دلایلی از جمله تحریم و کمبود نقدینگی را بیان کرده که باعث شده نتوانند قطعات مورد نیاز محصولات را تامین کنند.

به همین دلیل خودروسازان از ابزارهای قیمتی برای تامین قطعات مورد نیاز خود استفاده کردند آن‌ها با کاهش عرضه خودرو موجب افزایش قیمت در بازار شدند که با ورود وزارت صمت و شورای رقابت برای تنظیم بازار، خودروسازان مکلف به افزایش تولید و افزایش قیمت در هر سه ماه شدند.

این تصمیم در حالی اتخاذ شد که هدف‌گذاری تولید خودروسازان در سال جدید یک میلیون و دویست هزار دستگاه بوده که نیازمند تامین قطعات لازم و نقدینگی مورد نیاز برای افزایش تولید است.

با این حال آخرین آمارها نشان می‌دهد که تاکنون خودروسازان در زمینه افزایش تولید خودرو موفق بوده‌اند و تولیدات خودروسازان نسبت به سال قبل افزایش قابل توجهی داشته است.

این درحالی است که تعهدات بالای آن‌ها به مشتریان و همچنین کمبود قطعات موردنیاز موجب کندی روند افزایش عرضه شد که این موضوع نتوانسته هنوز بازار به تعادل قیمتی برساند و درحال حاضر بازار انواع خودروی داخلی در رکود کامل به سر می‌برد.

همزمان با کاهش عرضه خودروسازان، آن‌ها به دپو خودروهای خود در انبارهای‌شان متهم شدند اما بعضا تکذیب شده و هیچ‌گاه از رسیدگی به این تخلف مهم خودروسازان، خبری منتشر نشده است.

در حال حاضر نیز بررسی عکس‌های هوایی از انبارهای خودروسازان نشان می‌دهد که تعداد بالایی از تولیدات آن‌ها در پارکینگ‌های دو خودروساز سایپا و ایران خودرو قرار دارد و هنوز به بازار عرضه نشده است.

یکی از موضوعاتی که مسئولان وزارت صمت بیان کرده‌اند کمبود قطعات در برخی از خودروهای تولیدی است که موجب دپو این خودروها در انبارها شده، طبق آمارهای رسمی حدود 45 هزار دستگاه انواع خودرو ناقص تولید شده‌اند و هنوز امکان عرضه آن فراهم نشده است.

در صورت درست بودن علت اصلی دپو خودرو در انبارها بازهم نمی‌توان پذیرفت که پس از گذشت ماه‌ها هنوز خودروسازان نتوانستند خودروهای تولیدی ناقص را تکمیل کنند این درحالی است که میزان خودرو موجود در انبار نیز افزایش یافته و این اتفاق بهانه جدیدی برای عدم عرضه خودروها است.

باید دید بالاخره تکلیف عکس‌های هوایی که از انبارها و پارکینگ‌های خودروسازان منتشر می‌شود چه زمانی روشن خواهد شد.

انتهای پیام/4141

منبع: آنا

کلیدواژه: ایران خودرو سایپا دپو خودرو کاهش عرضه خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۴۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) آئودی Q۶ ئی‌ترون؛ قدرت پورشه در یک شاسی‌بلند خانوادگی!

خودروساز آلمانی از آئودی Q۶ ئی‌ترون رونمایی کرد. این خودرو با تکیه بر مشخصات فنی پورشه ماکان، به جنگ تسلا مدل X می‌رود.

به گزارش دیجیاتو، پیش از نوروز ۱۴۰۳ شاهد رونمایی از آئودی Q۴ ئی‌ترون توسط نادین خودرو در ایران بودیم. این خودرو یک شاسی‌بلند الکتریکی جذاب است که می‌تواند خودرو‌های لوکس و میلیاردی موجود در ایران را به دردسر بیندازد. درهمین‌حال، خودروساز آلمانی از آئودی Q۶ ئی‌ترون رونمایی کرد. این خودرو با تکیه بر مشخصات فنی پورشه ماکان، به جنگ تسلا مدل X و تسلا مدل Y می‌رود.

همان‌طور که اشاره کردیم، زیرساخت فنی آئودی Q۶ ئی‌ترون با پورشه ماکان الکتریکی مشترک است. هر دوی این خودرو‌ها براساس یک سیستم ۸۰۰ ولتی و دو موتور الکتریکی توسعه یافته‌اند که موتور الکتریکی بخش عقب آن‌ها قوی‌تر است. پکیج باتری این خودرو‌ها نیز ۱۰۰ کیلووات‌ساعت ظرفیت دارد. آئودی و پورشه در آینده تریم‌های اسپرت با قابلیت فنی بیشتر و نسخه دیفرانسیل عقب با برند بلندتر را نیز به بازار عرضه خواهند کرد.

مشخصات فنی و نوآوری‌های آئودی Q۶ ئی‌ترون

دو موتور الکتریکی آئودی Q۶ ئی‌ترون در جموع ۴۲۲ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کنند. نسخه‌های اروپایی این خودرو ۴۰ اسب‌بخار قدرت بیشتری خواهند داشت. درصورت فعال‌سازی حالت لانچ کنترل، قدرت این شاسی‌بلند الکتریکی به ۴۵۶ اسب‌بخار افزایش خواهد یافت. شتاب صفر تا صد این خودرو پنج ثانیه اعلام شده است. البته تیپ اسپرت این خودرو شتاب بهتری خواهد داشت که به ۴.۲ ثانیه می‌رسد.

خودروساز آلمانی برد آئودی Q۶ ئی‌ترون را ۳۰۰ مایل (۴۸۰ کیلومتر) اعلام کرده است. مالکان این شاسی‌بلند می‌توانند با استفاده از قابلیت شارژ فوق‌سریع ۸۰۰ ولتی، ظرفیت باتری‌ها را در ۲۱ دقیقه از ۱۰ به ۸۰ درصد برسانند. آئودی برای بهینه‌سازی مصرف انرژی این مدل، تایر‌های پهن‌تری را روی آن سوار کرده است.

یکی دیگر از نکات جالب آئودی Q۶ ئی‌ترون، مجهز بودن این خودرو به قابلیت هوش مصنوعی است. هوش مصنوعی آئودی در گذر زمان از رفتار راننده می‌آموزد و براساس آنچه آموخته است، پیشنهاد‌هایی را به راننده ارائه می‌دهد. حتی یک آواتار برای هوش مصنوعی وجود دارد که در صفحه‌نمایش ۱۴.۵ اینچی مرکزی یا در صفحه‌نمایش هدآپ واقعیت افزوده آپشنال نمایش داده می‌شود.

آئودی Q۶ و SQ۶ E-Tron مدل ۲۰۲۵ پاییز امسال به نمایندگی‌های فروش در آمریکای شمالی خواهند رسید. قیمت هر دو تریم نزدیک به تاریخ فروش مشخص خواهد شد.

دیگر خبرها

  • خودروسازان از قیمت گذاری دستوری معاف می شوند؟
  • حکایت معنادار افزایش قیمت کارخانه ای و ناترازی در بازار ۱۴۰۲ خودرو
  • حکایت معنادار افزایش قیمت کارخانه و ناترازی در بازار ۱۴۰۲ خودرو
  • افزایش قیمت دلار بازار مسکن را به کدام سو می‌برد؟
  • سیگنال عجیب دلار به قیمت مسکن/ قیمت‌ جدید خانه‌های پایتخت را ببینید (+ جدول)
  • کیفیت خدمات و تیراژ قطعات یدکی سایپا افزایش می یابد
  • (تصاویر) آئودی Q۶ ئی‌ترون؛ قدرت پورشه در یک شاسی‌بلند خانوادگی!
  • افزایش قیمت خودرو در سال ۱۴۰۳
  • مدل‌های جدید خودروهای برقی چینی در نمایشگاه بانکوک
  • بازار خودرو قابل پیش‌بینی نیست