Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-25@11:21:56 GMT

خوراکی‌هایی که خواب را بهتر می‌کنند

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۹۴۸۰۲

خوراکی‌هایی که خواب را بهتر می‌کنند

به گزارش همشهری آنلاین، برخی خوراکی‌ها برای خواب شبانه بسیار مناسب هستند. افراد زیادی هستند که نمی‌خواهند بی‌خوابی‌هایشان را با داروهای خواب‌آور درمان کنند، بنابراین به سراغ خوارکی‌ها می‌روند. در اینجا چند خوراکی که برای بهتر خوابیدن استفاده می‌شود، آمده است:

قارچ سفید و خام: حاوی ۳۱۸ میلی گرم پتاسیم در هر ۱۰۰ گرم وعده هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحقیقات دانشگاه کالیفرنیا/ سان دیگو نشان می‌دهد این عنصر می‌تواند به تقویت خواب کمک کند.

هندوانه: بر اساس تحقیقات منتشر شده در Nature Journal، پری بیوتیک‌های غذایی می‌توانند میکروبیوم روده را تغییر دهند و همچنین ممکن است به شما کمک کنند تا از اختلالات ناشی از استرس در خواب جلوگیری کنید. هندوانه یکی از مواد غذایی حاوی پری بیوتیک است.

بادام هندی‌: اطلاعات دانشگاه موناش نشان می‌دهد که این مغزها سرشار از ترکیب پری بیوتیک هستند. با توجه به این نکته و براساس تحقیق ذکر شده در Nature Journal، خوردن این مواد می‌تواند مانع از اختلال در خواب شود.

انار: دانه‌های انار را روی سالاد خود بپاشید یا این میوه را به عنوان یک دسر مزه دار بخورید. طبق اطلاعات دانشگاه موناش، انار منبع غنی دیگری از پری بیوتیک‌ها است.

بیشتر بخوانید: آبِ این میوه‌ روند پیری را کُند می‌کند

پیاز: می‌تواند راز بهتر خوابیدن شما نیز باشد. اطلاعات دانشگاه موناش این سبزی را به عنوان منبع طبیعی پری بیوتیک برجسته می‌کند. بر اساس تحقیق از مجله Nature Journal، این بدان معنی است که خوردن پیاز به طور منظم می‌تواند بر کیفیت خواب شما تأثیر مثبت بگذارد.

منبع: اسپوتنیک

کد خبر 558336 برچسب‌ها سلامت خواب بیخوابی تغذیه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سلامت خواب بیخوابی تغذیه پری بیوتیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۴۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادی از ماهچراغ

جوانانی که در پی یک فرصت اند تا دنیایی بهتر برای خود و اطرافیان بسازند، ماهچراغ داستان شش جوان است که برای رسیدن به دنیایی بهتر دل به دل هم می دهند و مدیریت یک کافه را به دست می گیرند تا هر بار و با آمدن هر مهمان و مشتری زندگی بیاموزند.

جهت مشاهده فیلم اینجا کلیک کنید.

دیگر خبرها

  • افزایش تورم خوراکی‌ها در آغاز سال
  • گذر ۳۰ تیر در طراحی جدید چه تغییراتی می‌کند؟
  • روند کاهشی نرخ تورم ماهانه در استان یزد
  • کشف ۴۰ تن روغن خوراکی قاچاق و دستگیری یک متخلف در زاهدان
  • با نگاه منصفانه می‌توان جمله به‌قله نزدیک می‌شویم رهبر انقلاب را بهتر درک کرد
  • یادی از ماهچراغ
  • کشف ۴۰ تن روغن خوراکی قاچاق ودستگیری یک متخلف در زاهدان
  • مسمومیت اعضای یک خانواده با قارچ در شیراز
  • رویش گیاه ریواس در دشت‌های زیرکوه
  • صحرایی: با مشاهده وضعیت حال و گذشته جمله «به قله نزدیک می‌شویم» رهبری را بهتر درک می‌کنیم