Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیبانی با بیان اینکه برداشت ذرت علوفه ای از سطح ۳۰۰ هکتار از اراضی بخش رخ آغاز شده است که کشت این محصول نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته، گفت:بیش از ۱۵ هزار تن ذرت علوفه‌ ای از مزارع بخش رخ تربت حیدریه برداشت می شود.

«مهدی شیبانی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تربت حیدریه با بیان اینکه برآورد می شود امسال بیش از ۱۵ هزار تن ذرت علوفه‌ای در مزارع بخش رخ برداشت شود که میانگین برداشت ذرت علوفه ای در هکتار را بالغ بر ۴۰تن است، گفت: برداشت ذرت علوفه ای در بخش رخ از اواسط شهریور آغاز و تا انتهای مهرماه ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر جهاد کشاورزی بخش رخ با اشاره به اینکه در سال زارعی جاری بیش از ۳۰۰ هکتار از اراضی بخش رخ به زیر کشت ذرت علوفه‌ای رفته، افزود:کشت ذرت علوفه ای در سال جاری نسبت به سال گذشته ۲۰۰ درصد به جهت سطح زیر کشت افزایش داشته و سال گذشته سطح زیر کشت در منطقه ۱۵۰ هکتار بوده است.

 

شیبانی در خصوص اقدامات انجام شده برای مبارزه با آفات مختلف ذرت، اظهار کرد: به منظور دسترسی به حداکثر ظرفیت تولید ذرت علوفه‌ای، در سال جاری در سطح ۳۰۰ هکتار از اراضی منطقه‌ رخ با آفات و بیماری‌های مختلف از جمله آگروتیس (طوقه بر)، کارادرینا (برگ خوار) و پیرائوستا (ساقه خوار) مبارزه شده است.

 

وی ادامه داد:ذرت علوفه‌ی که جزء گیاهان با ارزش اقتصادی بالاست که در زمین‌های کشاورزی با خاک فقیر نیز به خوبی رشد می‌کند، امسال (ارقام ۷۰۴ ، ماکسیما و مای) در مزارع کشاورزی در بخش رخ کشت شده است، برداشت این محصول به صورت مکانیزه و با دستگاه چاپر انجام می شود.

 

مدیر جهاد کشاورزی رخ خاطر نشان کرد: از مشکلات عمده در برداشت این محصول کمبود دستگاه چاپر در بخش بوده که لازم است جهت کشت سال آینده کشاورزان و تراکتورداران بخش خدماتی با استفاده از تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون نسبت به خرید دستگاه برداشت اقدام نمایند.

 

وی بیان کرد:کشت ذرت علوفه‌ای با توجه فعالیت واحدهای دامداری و وجود دام‌های سبک و سنگین از سال گذشته رواج پیدا کرده و تولید این محصول نقش بسزایی در اشتغال، تامین خوراک دام، افزایش تولید گوشت قرمز و شیر در منطقه داشته است.

 

شیبانی تاکید کرد: توصیه کارشناسان جهاد کشاورزی رخ این است که ذرت‌ کاران برای افزایش بهره‌وری منابع آب و خاک به جای ارقام دیررس و پر آب بر، از ارقام زودرس و میان ‌رس ذرت کشت کنند.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: تربت حیدریه ذرت علوفه ای ذرت علوفه ای سال گذشته بخش رخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۴۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز قمرزاده عصر امروز چهارشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: برداشت محصول چغندرقند از سطح پنج هزار و ۱۸۵ هکتار از مزارع کشاورزی شهرستان دزفول آغاز شده است.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول اظهار کرد: همچنین تعداد ۲۹ ماشین‌آلات کار برداشت چغندرقند را در شهرستان دزفول انجام می‌دهند.

وی عنوان کرد: پیش بینی شده حدود ۳۵۰ هزار تن محصول چغندرقند از مزارع شهرستان دزفول برداشت و به ۱۲ کارخانه قند از جمله کارخانه قند بنیاد اصفهان، نقش جهان اصفهان، همدان، قزوین، مرودشت، چهارمحال، اهواز، شوش، اسلام آباد، کوار، فسا و اقلید منتقل ‏شود.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول اظهار کرد: کشت چغندرقند در شهرستان دزفول همه ساله به صورت پاییزه کشت می‌شود.

کد خبر 6088141

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت کلزا از مزارع نیشکر خرمشهر
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول
  • کشت چغندرعلوفه‌ای در ۱۰۰ هکتار از مزارع استان قزوین بصورت پایلوت 
  • برداشت چغندر قند در دزفول
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • حدود ۶۰ هزار تن چغندرقند از مزارع خوزستان برداشت شد
  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند
  • افت سطح زیر کشت مزارع گل محمدی در خراسان رضوی/ ۳۸ کارگاه گلاب‌گیری در فرخد فعال هستند
  • کشت‌کلزا در مهاباد ۵ برابر افزایش یافت