Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@12:44:39 GMT

فقر و تأثیرات آن بر پیشرفت تحصیلی

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۹۴۹۲۲

فقر و تأثیرات آن بر پیشرفت تحصیلی

ایسنا/لرستان یک مشاور خانواده گفت: فقر و مشکلات مالی یکی از عواملی است که می‌تواند به طُرُق مختلف بر پیشرفت تحصیلی تأثیر بگذارد.

مژده خداوردی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: امروزه تقریباً ثابت شده که خانواده تأثیر مستقیم و غیرقابل چشم‌پوشی بر روند تحصیلی فرزند و در ‌نهایت رشد و بلوغ جامعه دارد.

وی ادامه داد: تقریباً همه روان‌شناسان در یک جبهه قرار داشته و اعتقاد دارند که تنها افرادی که با سلامت روانی در سیستم آموزشی تحصیلات خود را با موفقیت طی می‌کنند می‌توانند یک کشور را در مسیر پیشرفت قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خداوردی با اشاره به این‌که صحبت از سلامت روانی بدون خانواده سالم تقریباً بی‌معناست، عنوان کرد: خانواده نخستین و اصلی‌ترین نهاد اجتماعی است که انسان در طول تاریخ با آن سروکار داشته و خانواده شکل‌دهنده عادت‌ها، رفتارها، اندیشه و طرز نگرش کودک است.

این مشاور خانواده با اشاره به این‌که نیاز به محبت و احترام نیاز فطری و روانی مشترک همه انسان‌هاست به‌گونه‌ای که می‌توان بدون تردید نیاز به دوست داشتن و دوست داشته شدن را انگیزه بسیاری از رفتار انسان‌ها و به تبع آن کودکان دانست، تصریح کرد: انسان موجودی عجیب محبت‌گراست و تجربه ثابت کرده تا امروز کمتر روشی کارایی محبت را برای حل مشکلات داشته است.

وی با بیان این‌که محبت و محیط عاطفی خانواده تنها عامل پیشرفت دانش‌آموزان نیست و عوامل مختلف دیگری در این امر دخیل هستند، اظهار کرد: سواد و تحصیلات یکی از عوامل مهم پیشرفت بشر است، بی‌سوادی در تمام ابعاد مختلف زندگی می‌تواند تأثیرگذار باشد مخصوصاً در بهداشت، رشد اقتصادی، فرهنگی، رشد و تربیت فرزندان، بی‌نظمی و ...

خداوردی با اشاره به این‌که تحصیلات والدین و داشتن شغل مرتبط با تحصیلات می‌تواند نقش مهمی در تحصیل و تربیت فرزندان داشته باشد، بیان کرد: والدین تحصیل‌کرده معمولاً موفق به احراز مشاغل بهتر و مفیدتر می‌شوند که به‌خودی‌خود از فرهنگ بالاتر و محیط و موقعیت بهتری برخوردار خواهند بود و برخورداری از این شرایط باعث تأثیر روی نگرش فرزندان نسبت به والدین و احساس امنیت و اعتمادبه‌نفس آن‌ها می‌شود و در نتیجه فرد بهتر و راحت‌تر می‌تواند با محیط خود ارتباط برقرار کند و همین امر موجب رشد و شکوفایی استعدادهای او می‌شود.

این مشاور خانواده با اشاره به نقش انگیزشی تشویق و تنبیه بر پیشرفت تحصیلی، تصریح کرد: تشویق از واژه شوق و علاقه گرفته شده است و از نظر اصطلاحی نیز به انجام کاری که موجب رغبت و علاقه برای انجام کاری شود گفته می‌شود.

وی افزود: مورد دیگر در مورد تشویق والدین پدیده مقایسه است که در خانواده‌های ما به شدت دیده می‌شود و خانواده‌ها با مقایسه فرزند خود با هوش توانایی‌های جسمی و روحی و استعدادهای متفاوت با فرد دیگر سعی در ترغیب و تشویق فرزند خود دارند.

خداوردی ادامه داد: عدم تشویق نه‌تنها دانش‌آموز را بی‌تفاوت نگه می‌دارد بلکه در مواردی عارضه آفرین و مسبب وارد شدن صدماتی به شخصیت کودک است و در واقع می‌توان تشویق برای کودک را با نور برای گیاه مقایسه کرد، همان‌گونه که اگر نور به گیاه نرسد هرچقدر هم آب و مواد معدنی برایش محیا باشد گیاه آن‌چنان که باید رشد نخواهد کرد.

این مشاور خانواده با اشاره به این‌که تنبیه در مقابل تشویق قرار می‌گیرد، اظهار کرد: تنبیه به معنای بیدار و آگاه کردن کسی برای امری است پس این امر همیشه کتک زدن و ملامت نیست و شامل نصیحت، ارشاد و موعظه نیز می‌شود لذا تنبیه در ابتدا برای هدایت است نه برای فرونشاندن خشم.

وی با اشاره به این‌که شیوه عاطفی از بهترین و موفق‌ترین روش‌های تربیتی است، عنوان کرد: کودک باید با جملات دوستت دارم و ندارم والدین آشنا باشد و آثار مطلوب و نامطلوب آن‌را دریابد، البته در بعضی موارد کودک ممکن است به نصیحت‌ها و موعظه‌ها پاسخ مثبت نشان ندهد در این صورت با توجه به نوع و زمان جرم به تنبیه بدنی، آن‌هم با شرایطی اجازه اقدام داده می‌شود.

خداوردی افزود: امام علی(ع) در این زمینه می‌فرماید: «خردمند با ادب پند می‌آموزد، حیوانات با کتک زدن تربیت می‌شوند» و امام صادق(ع) در جواب شکایت فردی از فرزندش می‌فرماید: «او را نزن، با او قهر کن اما این قهر را طولانی نکن».

این مشاور خانواده عنوان کرد: مورد دیگری که در موفقیت دانش‌آموزان می‌تواند مؤثر باشد مشورت کردن و میزان اعتماد و احترامی است که به کودک گذاشته می‌شود و در نتیجه آن کودک به والدین می‌گذارد، به‌طوری‌که امروزه در روان‌شناسی موفقیت، مشورت نکردن با دیگران و استبداد رأی یکی از عوامل مهمی است که موجب شکست می‌شود، در قرآن کریم خداوند یکی از ویژگی‌های بندگان شایسته خود را شور و مشورت کردن می‌خواند و همواره پیامبر اکرم(ص) را در انجام امور به مشورت و تبادل نظر با مؤمنان تشویق می‌کند.

وی بیان کرد: در مورد تأثیر خانواده بر پیشرفت تحصیلی می‌توان گفت ذوق یادگیری کودکان تا سن ۵ و ۶ سالگی بسیار بالاست ولی همواره با بالا رفتن سن این ذوق در اکثر کوکان کم می‌شود، به نظر می‌رسد خانواده و محیط‌های آموزشی می‌تواند علل آن باشد.

خداوردی عنوان کرد: باید باور کرد که شوق یادگیری و استعداد تحصیلی بسیاری از دانش‌آموزان به دلیل عدم وجود محیط مساعد فرهنگی در خانواده شکوفا نمی‌شود و یا به حداکثر خود نمی‌رسد، بسیاری از والدین که مدعی فراهم بودن همه امکانات برای پیشرفت تحصیلی فرزندانشان‌اند همان‌هایی هستند که در ارتقاء سطح فرهنگی خانواده بسیار سهل‌انگار بوده‌اند، به‌طورکلی می‌توان گفت آنچه والدین در تعامل خود با کودکان در خانه انجام می‌دهند عامل اصلی تعیین‌کننده توانایی‌های کلامی و پیشرفت درسی فرزندان است.

این مشاور خانواده با بیان این‌که فقر و مشکلات مالی یکی دیگر از عواملی است که می‌تواند به طریق مختلف بر پیشرفت تحصیلی تأثیر بگذارد، عنوان کرد: تحقیقات جدید نشان می‌دهد درگیر شدن با مسائل و مشکلات مالی شامل حتی نگرانی‌های مالی و فقر باعث عملکرد کُندتر و ضعیف‌تر مغز می‌شود و درگیری ذهنی مرتبط با مسائل مالی ۱۳ درصد آی کیو را کاهش می‌دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی قرآن کریم فقر مشاور خانواده بر پیشرفت تحصیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۴۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأثیرات زیست‌محیطی سطل زباله چوبی

 

تأثیرات زیست‌محیطی سطل زباله چوبی؛ گزینه‌ای مناسب برای پاکیزگی شهر

مبلمان شهری یکی از مؤثرترین عناصر برای زیبایی هر شهری به شمار می‌آیند و باکیفیت بودن این مبلمان موجب آسایش بیشتر عموم و زیبایی شهر خواهد شد. مبلمان شهری دارای اجزای متفاوتی است که یکی از اصلی‌ترین آن‌ها، سطل زباله چوبی است. موضوعی که در خصوص این آیتم مبلمان شهری وجود دارد، تأثیرات زیست‌محیطی سطل زباله چوبی است.

باتوجه‌به اینکه بسیاری از سطل زباله‌ها به علت فرایند تولیدی که دارند، به محیط‌زیست آسیب می‌رسانند، این سؤال برای برخی از افراد ایجاد می‌شود که آیا تأثیرات زیست‌محیطی سطل زباله چوبی منفی است یا مثبت؛ به همین منظور در این مطلب قصد داریم این موضوع را مورد بررسی قرار داده و برخی از ابهامات را از بین ببریم.

علت استقبال عموم از سطل زباله‌های چوبی چیست؟

سطل زباله‌های چوبی یکی از پرکاربردترین محصولاتی هستند که در سال‌های اخیر بسیار مورداستفاده قرار گرفته‌اند. این سطل‌های چوبی علاوه بر کاربرد در فضای شهر، در منازل مسکونی نیز کاربرد ویژه‌ای دارند. سطل زباله چوبی در مقایسه با نوع پلاستیکی یا فلزی از قدمت کم‌تری برخوردار بوده؛ اما محبوبیت بسیار بیشتری از این سطل‌ها دارد. علت اصلی استقبال قابل‌توجه عموم از این سطل‌ها علاوه بر مثبت‌بودن تأثیرات زیست‌محیطی سطل زباله چوبی، مزایایی مثل زیبایی و... نیز است.

سطل زباله‌های چوبی دارای مزایای بسیار گوناگونی هستند. برای مثال طرح‌ها و مدل‌های این سطل‌ها بسیار متنوع و متعدد هستند و مناسب هر سلیقه‌ای قابل‌تهیه هستند. از طرفی پروسه تولید سطل زباله چوبی باعث شده که مقاومت این آیتم مبلمان بسیار بالا باشد و در برابر عوامل مختلف مانند تغییرات دما آسیب نبیند. این ویژگی موجب می‌شود که سطل زباله‌های چوبی طول عمر بالایی داشته باشند و بر اثر رطوبت با تغییر شکل و ابعاد مواجه نشوند.

برخی دیگر از دلایل استقبال مردم از سطل زباله‌های چوبی به شرح زیر است:

جلوه زیبا وزن مناسب تخلیه بسیار ساده نصب سریع و راحت قابلیت سفارشی‌سازی رنگ بادوام برابر شکستگی و ترک‌خوردگی مقاومت بالا در برابر جذب بوی نامطبوع مقاومت مناسب در برابر باران، برف و تگرگ قیمت مناسب در مقایسه با سایر مدل‌های سطل زباله دوام بالا در مقابل اشعه ماورای‌بنفش خورشید و عدم تغییر رنگ کاربردهای بیشتر نسبت به دیگر مدل‌های سطل زباله باتوجه‌به زیبایی نکاتی درباره تأثیرات زیست‌محیطی سطل زباله چوبی

در دنیای امروز موضوع حفاظت از محیط‌زیست از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. ازاین‌رو سطل‌های زباله پلاستیکی و فلزی طی سال‌های اخیر جای خود را به سطل زباله‌های چوبی داده‌اند. در واقع مثبت‌بودن تأثیرات زیست‌محیطی سطل زباله چوبی اصلی‌ترین علت این موضوع به شمار می‌آیند.

همان‌طور که می‌دانید سطل‌های زباله پلاستیکی و فلزی اثرات بسیار مخربی را بر روی محیط‌زیست دارند و حتی برای استفاده در منازل نیز گزینه مناسبی به شمار نمی‌آیند. در ادامه تصمیم داریم به بررسی ویژگی‌های مثبت و تأثیرات زیست‌محیطی سطل زباله چوبی بپردازیم.

قابلیت بازیافت سطل زباله چوبی

متریالی که از قابلیت بازیافت برخوردار هستند بدون تردید بهترین محصولات برای استفاده در محیط‌زیست به شمار می‌آیند. سطل زباله‌های چوبی باتوجه‌به اینکه دارای خاصیت تجدیدپذیری هستند، به‌سادگی می‌توانند به طور مجدد به طبیعت برگردند.

 از آنجایی چوب با تولید کربن نقش مفیدی در اکوسیستم دارد و برخلاف آهن، پلاستیک، فولاد و... دی‌اکسیدکربن به محیط‌زیست وارد نخواهند کرد. به‌طورکلی این یکی از مثبت‌ترین تأثیرات زیست‌محیطی سطل زباله چوبی به شمار می‌آیند.

زیباسازی طبیعی محیط‌زیست و بافت طبیعی

به طور معمول سطل‌هایی که از جنس فلز، فولاد، پلاستیک، آلومینیوم و... هستند، هر چقدر هم در تولید آن‌ها خلاقیت بالایی به‌کاررفته باشد، جلوه ناپسندی را برای فضای شهر و فضای منازل به وجود می‌آورند. اما سطل زباله‌های چوبی نه‌تنها باعث زشت شدن این فضاها نمی‌شوند، بلکه جلوه زیبایی را به محیط‌زیست می‌بخشند. در واقع استفاده از سطل زباله‌های چوبی موجب القای حس زیبایی طبیعی به شهروندان می‌شود.

علاوه بر این چوب از بافتی طبیعی و خواص جذب رطوبت برخوردار است. این خصوصیت مثبت موجب می‌شود که سطل زباله‌های چوبی حس پاکیزگی و بوی مناسب را برای عموم مردم به وجود آورده و حتی تماشای آن‌ها نیز لذت خاصی برای شهروندان داشته باشد.

عدم استفاده از مواد شیمیایی در تولید سطل زباله چوبی

یکی دیگر از اصلی‌ترین تأثیرات زیست‌محیطی سطل زباله چوبی که تأثیری مثبت نیز می‌باشد، عدم به‌کارگیری مواد شیمیایی در پروسه تولید این سطل‌ها است. تولید سطل‌های زباله مختلف با استفاده از مواد شیمیایی باعث صدمه به منابع طبیعی شده و منفی‌ترین تأثیرات زیست‌محیطی را به همراه دارد. اما انتخاب سطل زباله چوبی که تولید آن با استفاده از مواد طبیعی به انجام رسیده، هیچ آسیبی به محیط‌زیست وارد نخواهد کرد.

 از طرفی تهیه چنین سطل زباله‌ای به شهروندان این اطمینان را می‌دهد که در صورت تماس با این آیتم مبلمان، با مواد شیمیایی مضر در تعامل نخواهند بود. این ویژگی مثبت به‌خصوص برای کسانی که به محیط‌زیست پاک و سالم اهمیت زیادی می‌دهند، بسیار جذاب است.

توجه به تأثیرات زیست‌محیطی سطل زباله چوبی و خرید این محصول

سازگاری سطل زباله چوبی یکی از اصلی‌ترین دلایلی است که می‌تواند منجر به خریداری این نوع سطل‌های زباله شود. در واقع عدم وجود تأثیرات زیست‌محیطی سطل زباله چوبی باعث شده که طرف‌داران این محصول بسیار زیاد باشند و در فضای شهر نیز شاهد استفاده از این سطل زباله‌ها باشیم. اگر قصد خرید سطل زباله چوبی را دارید، باید خرید خود را از مجموعه‌ای انجام دهید که علاوه بر کیفیت بالای محصولات، از قیمت مناسب و گارانتی نیز برخوردار باشد.

مجموعه آراوود با سال‌ها سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات فروش سطل زباله‌های چوبی،گلدان چوبی،پایه چراغ چوبی،نیمکت چوبی و مبلمان شهری توانسته رضایت حداکثری مشتریان را به دست بیاورد. مجموعه ما مزایایی نظیر ارسال سریع محصولات، قیمت منصفانه، گارانتی اصالت و کیفیت کالا را برای مشتریان در نظر گرفته است. برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه سفارش آنلاین خرید سطل زباله چوبی، با کارشناسان آراوود در تماس باشید.

سؤالات متداول اصلی‌ترین کاربردهای سطل زباله چوبی چیست؟

از مهم‌ترین کاربردهای سطل زباله چوبی می‌توان به استفاده در پارک، پیاده‌روها، خیابان‌ها، شهربازی، مجتمع‌های تجاری، ساختمان‌های مسکونی، باغ‌های شخصی و ... اشاره داشت.

عوامل مؤثر بر قیمت خرید سطل زباله‌های چوبی چه مواردی هستند؟

قیمت سطل زباله‌های چوبی به فاکتورهای مختلفی نظیر ابعاد و اندازه سطل، مخزن سطل، طرح سطل زباله، نحوه سفارشی‌سازی، وزن، جنس چوب به‌کاررفته و حتی تعرفه مجموعه فروشنده بستگی دارد.

 

دیگر خبرها

  • ضرورت افزایش آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان
  • آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان اندک است
  • نقش مهم حمایت والدین در سلامت روانی و احساسی فرزندان
  • مشاوره؛ حریمی امن برای بازیابی، تقویت و پیشرفت
  • آغاز کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد در استان مرکزی
  • اجرای کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد در استان مرکزی
  • اجرای کامل طرح سلامت خانواده در هرمزگان
  • تأثیرات زیست‌محیطی سطل زباله چوبی
  • کودکتان را در گرداب بازی‌های رایانه‌ای رها نکنید
  • همه ابعاد پیشرفت اجتماعی از خانواده آغاز می‌شود