Web Analytics Made Easy - Statcounter

اولین جلسه دادگاه الکساندر وینیک که تبعه روسیه است در فرانسه برگزار شد. آقای وینیک به زورگیری، پولشویی، کلاهبرداری و ارتباط جنایی متهم شده است.

طبق گزارش آسوشیتدپرس او از طریق این کلاهبرداری‌ها توانسته ۱۳۵ میلیون یورو درآمد کسب کند. این اتهامات می‌تواند ۱۰ سال حبس برای او به همراه داشته باشد. وینیک همچنین در روسیه و ایالات متحده آمریکا نیز تحت تعقیب بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستان‌های فرانسه می‌گویند وینیک با ساختن بدافزاری به نام Locky، به اطلاعات حساب کاربران دست پیدا می‌کرد. این بدافزار که از طریق ایمیل برای کاربران ارسال می‌شد، درصورتی که کاربر فایل مربوطه را باز می‌کرد، اطلاعاتش رمزگذاری و غیر قابل استفاده می‌شد. در ادامه وینیک از قربانیان می‌خواست هزینه‌ای از طریق بیت کوین برایش منتقل کنند تا مجددا بتوانند به سیستم خود دسترسی پیدا کنند.

در فرانسه شرکت‌ها و دفاتر قانونی مختلفی بین سالهای ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ مورد هدف این کلاهبرداری و اخاذی قرار گرفتند. بیست قربانی از طریق BTC-e ،که یکی از بزرگترین صرافی‌های ارز دیجیتال در جهان است، این مبالغ را برای وینیک پرداخت کرده‌اند.آقای وینیک تمام اتهامات وارده را رد کرده و می‌گوید تنها یک مشاور فنی در شرکت صرافی BTC-e بوده و هیچ کار خلافی مرتکب نشده است.این مرد ۴۱ ساله از سوی ایالات متحده به اتهام پولشویی او را تحت پیگرد قانونی قرار داده است. وینیک در سال ۲۰۱۷ در هنگام تعطیلات در یونان و به درخواست آمریکا دستگیر و بازداشت شد.

پس از دستگیری این متهم به کلاهبرداری، یونان بعد از طی کردن یک فرآیند قانونی ۲ ساله تصمیم گرفت وینیک را ابتدا به فرانسه و سپس به ایالات متحده و در نهایت روسیه تحویل دهد.

در ماه ژانویه پس از تحویل وینیک به فرانسه، او اعتصاب غذای ۳۵ روزه را آغاز کرد و گفت که می‌خواهد به روسیه فرستاده شود. جایی که او با اتهامات کمتری رو به رو است.

یورونیوز

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۴۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری کلاهبردار فروشنده زمین غیر در ورامین/۱۸ شاکی مراجعه کردند

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ حسین یاراحمدی بعد از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران از دستگیری فرد کلاهبرداری که در دو سال اخیر با جعل اسناد املاک اقدام به فروش تقریباً دو هزار و ۴۰۰ متر مربع از زمین‌های غیر به افراد مال باخته کرده بود، خبر داد و گفت: این کلاهبردار با تدابیر فرماندهی انتظامی غرب استان تهران و تلاش همکارانم در اداره مبارزه با مواد مخدر شناسایی شد.

وی گفت: در مجموع از تعداد ۱۸ نفر مالباخته مبلغی در حدود ۱۰ میلیارد تومان وجه نقد دریافت شده بود، که توسط عوامل انتظامی شناسایی شدم و متهم جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

رئیس پلیس آگاهی شرق استان تهران در تشریح جزئیات این دستگیری گفت: متهم املاکی را مالک آنها نبود، با اسناد جعلی و به صورت وکالتی به غیر واگذار کرده بود.

یار احمدی افزود: زمانی که مالباختگان جهت تفکیک و دریافت سند و دریافت مجوز ساخت به شهرداری مراجعه کرده بودند، متوجه شدند، که کلاهبرداری صورت گرفته لذا با تشکیل پرونده و شکایت از متهم که به دلیل اقدام به فروش مال غیر نسبت به دستگیری این فرد اقدام شد.

کد خبر 6084792

دیگر خبرها

  • انگلیس، روسیه را به دور زدن تحریم‌های غرب متهم کرد
  • کلاهبردار وام ازدواج در بوکان دستگیر شد
  • دستگیری کلاهبردار وام ازدواج در بوکان
  • کلاهبردار وام ازدواج دستگیر شد
  • دستگیری کلاهبردار فروشنده زمین غیر در ورامین/۱۸ شاکی مراجعه کردند
  • دستگیری کلاهبرداری با ۱۸ شاکی در ورامین
  • چگونه چین به روسیه کمک می کند تا تحریمهای غرب را خنثی کند؟
  • کلاهبرداری از طریق لینک جعلی کالابرگ الکترونیک
  • دستگیری کلاهبردار اینترنتی در بوکان
  • دستگیری کلاهبردار ۱۴۰ میلیاردی در چرداول