Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، عبدالله حمدوک گفت: خارطوم غرامت درخواستی برای قربانیان انفجار سفارتخانه های آمریکا در کنیا و تانزانیا در سال ۱۹۹۸ را به منظور حذف نام سودان  از فهرست کشورهای حامی تروریسم را حواله کرده است.

دونالد ترامپ روز دوشنبه در توئیتی نوشت: کشورش نام سودان را از فهرست حامیان تروریسم بعد از پرداخت ۳۳۵ میلیون دلار به قربانیان آمریکایی تروریسم  حذف خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخست وزیر سودان با قدردانی از رییس جمهوری آمریکا گفت: قرارگرفتن نام سودان در فهرست تروریسم خسارت های زیادی به کشور وارد کرده است و ما منتظریم ترامپ این موضوع را به طور رسمی به کنگره اعلام کند.

رییس جمهوری آمریکا روز دوشنبه از توافق با دولت جدید سودان برای پرداخت غرامت به قربانیان تروریسم و خارج کردن این کشور از فهرست دولت‌های حامی تروریسم خبر داد.

وی در پیامی توییتری نوشت: دولت جدید سودان که پیشرفتی عالی دارد، توافق کرد که ۳۳۵ میلیون دلار به قربانیان تروریسم در آمریکا و خانواده‌های آنان پرداخت کند. وقتی پرداخت شد، من سودان را از فهرست دولت‌های حامی تروریسم خارج می‌کنم.

ساعاتی پیش نیز خبرگزاری رویترز به نقل از دو مقام آمریکایی نوشت که دولت ترامپ به حصول توافقی با سودان نزدیک می‌شود که براساس آن واشنگتن خارطوم را از فهرست دولت‌های حامی تروریسم حذف می‌کند.

یک مقام‌ آمریکایی به رویترز گفت:  این توافق که احتمالا در روزهای آینده اعلام می‌شود، همچنین شامل گام‌هایی برای ایجاد روابط دیپلماتیک میان سودان و رژیم صهیونیستی است اما هنوز کار بر روی جزئیات آن ادامه دارد.

به نوشته رویترز، تنش‌زدایی از روابط رژیم صهیونیستی با یک دولت عربی دیگر می‌تواند ترامپ را قادر به اعلام دستاورد دیپلماتیکی دیگر در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۱۳ آبان‌ماه کرده و به انتخاب مجدد او کمک کند.

براساس این گزارش، یکی از محورهای مهم مذاکرات میان سودان و ایالات متحده، اصرار خارطوم بر این نکته است که خروج این کشور از فهرست دولت‌های حامی تروریسم آشکارا به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی ربط داده نشود.

همچنین، مقام‌های سیاسی و نظامی سودان در رابطه با سرعت عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی اختلاف نظر دارند.

پیشتر، مقام‌های امارات متحده عربی و بحرین به همراه مقام‌های صهیونیستی با حضور در کاخ سفید، توافق سازش با رژیم صهیونیستی را در حضور ترامپ امضا کردند.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: فهرست دولت های حامی تروریسم رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۵۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت هزینه‌های خدماتی و درمانی بیماران سرطانی توسط دولت، به زودی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، تامین هزینه و خدمات درمانی بیماران سرطانی و بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی و راه اندازی مجدد درمانگاه هلال احمر خبرهای مطرح شده در نخستین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان مهاباد در قالب کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت و زنان و خانواده بود.

فرماندار ویژه مهاباد با اعلام این خبر در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان از راه‌اندازی مجدد درمانگاه هلال احمر در هفته‌های آتی هم خبر داد.

حسن عباسی افزود: در حال حاضر حدود 80 درصد از هزینه های خدمات و درمان بیماران سرطانی که مراحل شیمی درمانی را طی می کنند پرداخت می شود.

او اضافه کرد: هر چند این امر برای نیازمندان به صورت کامل پرداخت می شود اما دولت در حال برنامه ریزی است تا  این هزینه ها را به صورت کامل برای همه بیماران سرطانی پرداخت و نیازهای دارویی آنها را تامین کند.

فرماندار ویژه مهاباد گفت: همچنین تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی که یکی از نیازهای منطقه بود در حال اتمام و بهره برداری است.درمانگاه هلال احمر که مدت ها راکد بود قرار است به زودی راه اندازی و دوباره فعال شود.

درادامه این نشست از ویژه برنامه های هفته سلامت با الگوگیری از شعار سال گفته شد.

 علیزاده آذر رئیس مرکز بهداشت مهاباد گفت: گلباران مزار شهدای مدافع سلامت، زنگ سلامت، راه اندازی کلینیک سیار دندانپزشکی به مدت سه روز، ویزیت رایگان در قالب بسیج جامعه پزشکی در مناطق کمتر برخوردار، برپایی ایستگاه سلامت در حاشیه برپایی نماز جمعه، آموزش مردم با محور حفظ و ارتقای سلامت در پایگاه های سلامت توسط مراقبین سلامت از ویژه برنامه های هفته سلامت در شهرستان مهاباد است.

تشدید نظارت ها بر نحوه عملکرد رستوران ها و غذاخوری ها، ارایه برنامه های ادارات در مسیر حفظ و ارتقای سلامت عمومی، فراهم کردن بستر فرهنگ سلامت اجتماعی  با استفاده از ظرفیت رسانه ملی و فضای مجازی و تجلیل از فعالان حوزه سلامت از دیگر برنامه‌ها و محورهای مهم این جلسه بود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • هراس صهیونیست‌ها از دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین
  • سرکوب دانشجویان حامی فلسطین توسط پلیس فرانسه+ فیلم
  • واکنش حماس به سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین
  • لشگرکشی روز گذشته گارد مسلح ایالتی تگزاس برای برخورد با دانشجویان حامی فلسطین+ فیلم
  • پرداخت هزینه‌های خدماتی و درمانی بیماران سرطانی توسط دولت، به زودی
  • نقش آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • طرح سرویس مخفی آمریکا برای محافظت از ترامپ در صورت زندانی شدن
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • پنتاگون: مذاکرات بر سر خروج نظامی از نیجر آغاز شد
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند