Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-20@01:35:13 GMT

سه شنبه های شعر

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۹۵۰۲۷

سه شنبه های شعر

نادر احمدی پریشان پشیمان پر از حضور اندوه در لا به لای سردرگمی‌ها دیگر نمی‌توانم جز در غیاب خدا حتی کنار نبض آن کهکشان دور غریبه نباشم با خود وقتی که اعتراض در حنجره می‌خشکد و گم می‌شویم در درازترین تاریکی‌ها من دیگر خودم نیستم بوی نجاست می‌دهد تنم و تعفنی که میراث عادت‌هاست وقتی که دست بر غریزه‌ می‌سایی و سکته می‌کند نوزاد نرسیده در هزارتوی بی‌خوابی‌ها آه دیگر بس است چشم خواب‌آلود من که ایمان نمی‌شناسید، لعنتی! رهایم کن با این لقلقه هر جایی گوشم پر است از فرمایشات عقل می‌خواهم خودم باشم پریشان پشیمان و پر از پروازهای بی‌پندار خدنگ تیره روز عمر جان پراکنده‌ام را نشانه می‌گیرد اگر سراغ گلویم آید بی‌پناهی مامن مستحکمی است رویاروی من فراموش کن ای خدا بندگی مرا!       نرگس برهمند   زن‌های زیادی از پنجره‌ی آشپزخانه دریا را می‌بینند، جنگل را شاید درختی را با شکوفه‌های فراوان و سیم برقِ پر از گنجشک‌های خاکستری را.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
.. من دوست دارم از پنجره آشپزخانه یکی از این زن‌ها را ببینم.     به‌سلیقه دریاها گریه می‌کنیم به‌سلیقه کوه‌ها می‌ایستیم به‌سلیقه بادها به هرطرف می‌نگریم تصمیم‌های زیادی برای زندگی‌ام گرفته‌ام مثل همین حالا که باید بخوابم به‌سلیقه خستگی.       معصومه داودآبادی تو را به تیغ آفتاب قسم دادم به شانه برهنه‌ام که از نزاعی خیابانی برمی‌گشت به دستگیره درهایی که باز می‌شدند به مزارع گندم گفتم لب‌هایم را برایت گسیل می‌کنم و از این جهان می‌روم گفتی مادیان‌ها سراسیمه نمی‌میرند من بازگشته‌ام به ارتفاع خودم به دیوانه‌خانه‌ات، ای کوهپایه! به قشون تهران بگو من بازگشته‌ام با خون رفیقم با بوسه‌ام که ریشه تمام درختان را سست می‌کند نوری که در اتاق گم می‌شود هوای سینه من است سینه من که در میدان اصلی شهر با یک گلوله سکوت می‌کند  صدایم نکن نه صدایم نکن که هجران با لوازم آلوده‌اش هجران است تو از خیابان چه می‌دانی و رنجی که درختانش می‌کشند از هجران قسم‌ات دادم به کوه و آبی از رنگ‌های ممنوعه بود گفتی: «آوارگی به کوه و بیابانم آرزوست.»       نرگس دوست ویران‌ام تا قامت ماه با سایه باد نشاید آن شاخه بلوط تابوت مغمومی روی شانه آتش است آتش آتش از سرخی ماه، گل عنابی برویی برویی در سینه ده برویی بر سر دشت برویی در سراپای دهدشت و مدام هی آب از زاغ پلکت بپرد! بر وبرانی شاخ‌هات و خبر باد در بستان ماه بپیچد بپیچد بوی معطر سینه‌هات و گل آتش دهان مضطرب بر گونه آب بنشیند. انگار که افتاده سایه‌ای روی سایه‌ای در مه‌وش‌های نور و ذکر آفتاب در مه‌وش‌های نور خطای دهان من است به هنگامه تاریکی آهای تاریکی ابلق به رعنای مرگ در شاخه‌های خم شده شک کرده‌ام.       حبیب پیام   آنها فکر می‌کنند انسان‌ها هرجایی بروند هیچ جایی نرفته‌اند زیرا پله‌های برقی زیرا دکمه‌های بالابر در حواس پرتی این متن آنها فکر می‌کنند برای رسیدن به خانه چیزی به نخ‌های بخیه اضافه کرده اند عاق کردن چراغ راهنمایی چراغ راهنمایی را دعا کردن برمی‌گردم از دار پایین بیایم از فکرهایی که گم شدند از ولگردی کلمات ما در ملکوت شب شدیم زیرا در عصر یخبندان اهواز شکوفه‌های سیب دوبار می‌‌ترسند و در میدان گمرگ تهران زمین از دنیا خوشش آمد و رفت آسمانی شد و رهگذران به کلمات پک زدند و از ریخت و پاش خدایان زیرا در خیابان خانه‌نشین شدیم آنها فکر می‌کنند.     قبل از آن گفت صدای سقوط سنگ‌ها به دره‌ها محرمانه است خواست بگوید که دکمه پیراهنش درخت شده نگفت گفت: فیلسوفان توت خشک شده می‌خواهند و لیوان‌هایی هست که فقط در زمستان شکوفه می‌‌دهند و پنجره‌هایی که سخت دلتنگ سقوط من‌اند  چرا که شب لوزی است چرا که بیشتر باید تلاش کند و مورچگانی هستند که لباس‌های زیرمان را به لانه می‌برند و می‌آورند می‌برند و نمی‌آورند جالباس کهنه درخت در گلوی من پذیرفتم دهان باز کنم صدای شیهه اسبان تازه رم‌کرده بشنوید دهان باز کنم حروف لب‌پریده مجسمه شوند استخوان‌های زمین چقدر سگ‌جان‌اند.       حیدر کاسبی   من احتمال برف در کوهساران بی‌کلاغ دورم قرار بود از قبیله کردها باشم و پدرم مهربان‌تر از هر مردی به همسرش اخم می‌کرد یک‌جوری که هیچ‌کدام از پسرانش سقط نمی‌شد کاش به دنیا می‌آمدم و مادرم یک اسم خوب رویم می‌گذاشت؛ مثلاً حیدر...     لابد به دریچه‌ای آبی خیره‌ام و نصف‌شب به نصف دیگرش رسیده است بسیار شادم که می‌توانم ماه باشی و در شیفت شب این شفاخانه کار کنی.  

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۵۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای امنیت عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را به رأی می‌گذارد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، شورای امنیت قرار است روز پنج‌شنبه قطعنامه پیشنهادی الجزائر برای عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را به رأی بگذارد.

پنج‌شنبه هفته گذشته اعضای این شورا در نشست غیرعلنی خود درباره عضویت فلسطین در سازمان ملل به توافق نرسیدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روزنامه‌های ورزشی شنبه 1 اردیبهشت ۱۴۰۳
  • مجلس در تعطیلی پنج ‌شنبه‌ها توجهی به بخش خصوصی ندارد
  • این نشانه های بدنی می گوید سلامت تان به خطر افتاده است
  • برای جلوگیری از سرطان روده مسواک بزنید
  • ارائه ۱۱۷ هزار خدمات دندانپزشکی و آموزش دهان و دندان
  • برگزاری جشنواره بهداشت دهان و دندان در برخوار
  • از بوی بد دهان تا چای سرد
  • شورای امنیت عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را به رأی می‌گذارد
  • مرور مهم ترین اخبار روز سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ قم
  • صفحه نخست روزنامه ها‌ی سه شنبه ۲۹ فروردین