Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-25@16:00:56 GMT

مرد نکونام نمیرد هرگز...‌

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۹۵۰۳۳

مرد نکونام نمیرد هرگز...‌

اکبر عالمی هم کوچ کرد و هفت روز دنیا بدون او گذشت. در روزهایی که همه هنوز داغ شجریان را بر تن و جان حس می‌کنند و دل‌هایشان می‌سوزد، زخم بسیارعمیقی بر دل‌ها پدیدار شد... اکبر عالمی ای که لحظه‌ای آرام و قرار نداشت، پرتوان و پرانرژی و هدفمند بود، جان خود را تسلیم کووید۱۹ زیرک و خوش انتخاب کرد!

نمی‌توانیم و‌ نمی‌خواهیم بگوییم که رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زیرا کسی نمی‌تواند جایش را بگیرد و اگر برود بیشتر از پیش حفره نبودنش پدیدار خواهد شد و ما تنهاتر... با این که آنقدر از خود باقی گذاشته و خدمت کرده است که ما تا مدت‌ها با آن سر کنیم، اما حقیقت این است که با این همه، باز هم جامعه به او نیاز داشت. آخر، ما می‌دانیم که هنر ایران زمین است که با رفتن چون اوهایی تنها‌تر می‌شود. نسل‌های مختلف با دیدن از دریچه نگاه او، انگیزه پای گذاشتن به عرصه هنر را پیدا کردند. او در دانشگاه، در فرهنگستان ادب فارسی، در دفتر فیلمسازی خودش و مدت‌ها در تلویزیون، بسیار مشغول به کار بود. عکس را با تمام رنگ‌ها و نور‌ها و کادرهایش، به عرصه نگاه می‌کشید و درسش می‌داد. در کار صدا‌برداری استاد بود و از خود کتاب‌هایی نیز باقی گذاشته است.
این‌ها را همه کما بیش می‌دانند. اما، برخی هم می‌دانند که این استاد جدی ومهربان، خوش رو و خوش بیان، همیشه وقت نثار کردن عشق و توجه به دیگران را داشت: به گروهی که با او کار می‌کردند، با کسانی که از او راهنمایی می‌خواستند، دانشجو‌هایش و... دست‌های متواضعش همیشه در برابر دیگران بر سینه‌اش بود. احترام به دیگری را خوب بلد بود. پشتیبانی از دیگری را می‌فهمید. بد حالیم و بد حالم از این که دیگر آوایش به گوش نمی‌رسد. بد حالیم که دیگر اولین نام در فهرست شماره تلفن‌های گوشی‌هایمان او نیست که اگر دستمان به اشتباه خورد و او را گرفتیم، قطع نکند و بگذارد از کلاس درسش بهره ببریم!
اما خوش حالم که اکبر عالمی الگوی خیلی‌ها بوده و از ایشان، خاطره‌های نیک بسیار در ذهن آدم‌ها باقیست... خوش حالم که این بخت یارم بوده که با ایشان به بحث و گفت‌و‌گو درباره چندین فیلم فرانسوی (با معرفی و پیشنهاد ایشان)، بنشینیم، خوش حالم که در نسخه به زبان فرانسوی مستند «مروارید خلیج فارس» با این استاد گرانقدر همکاری داشته‌ام و خوش حالم که چشمان و مردم‌نوازی پدرم را درایشان یافتم و خرسندم که با انسانی چنین پر لطف در زندگیم آشنا بودم...
خاطرات بسیارند و می‌مانند.
اصالت می‌ماند و او اصیل بود.
نامش و حاصل زحماتش همیشه باقیست هر چند که کارهایش در این عصر کرونایی ناتمام ماندند و ایران عزیزمان از آنها بی‌بهره می‌ماند...‌

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: خوش حالم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۵۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برکت عمر انسان در سایه عمل حسنه است

حجت الاسلام والمسلمین محمد علی نکونام در شست هم اندیشی نمایندگان تشکلات کارفرمایی و کارگری چهارمحال و بختیاری به مناسبت هفته کار و کارگر، اظهار داشت: باید نگاه ویژه غیر از آنچه که هست به عرصه کار شکل بگیرد، همه عوامل کار اعم از کارگر، کار فرما، مجموعه بیمه‌ای و… می‌باشد.

وی با بیان اینکه نباید فقط به همایش‌ها و لوح‌ها بسنده کرد، افزود: نقش کار را باید به معنای واقعی خود نشان داد و آثار آن در عمل دیده شود.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری، اضافه کرد: دغدغه‌های مقام معظم رهبری کمتر کاربردی شده و دلایل مختلف دارد که شامل شناسایی نشدن گره‌ها است.

وی بیان داشت: گره‌های مهم باید مورد توجه قرار گیرد، اگر لازم است مجلس، قوه قضائیه، دستگاه‌های اجرایی باید ورود پیدا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان اینکه کارفرما نمی‌تواند به درستی حق کارگر را ادا کند، افزود: کارگران با انواع مشکلات معیشتی، مسکن، امنیت شغلی و… مواجه هستند، باید ارزش کار را در جامعه به خوبی تعریف کنیم.

بیشتر بخوانید

زنگ کار و تلاش در چهارمحال و بختیاری به صدا درآمد

وی یادآور شد: گاهی فقط کار برای امرار معاش است و گاهی برای آبادانی و رسالت جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام گفت: امروز بیشتر هدف از کار به دنبال تأمین معیشت می‌باشد که فکر غلطی در اساس نیست ولی در اسلام به کار برای آبادانی جامعه بیشتر توجه شده است.

وی اشاره به آیه قرآن کریم که در آن بیان شده ما شما را از زمین آفریدیم و شما مأمور آبادانی زمین هستید، اذعان داشت: آبادانی زمین، فقط کشاورزی نیست به معنای واقعی زمین را محل آسایش و آرامش بشر قرار دادن و تمام استعداد‌های زمین را شکوفا کردن است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام افزود: زمین یک محل امن برای زندگی بشر باشد تا او بتواند همه استعداد‌های زمین را شکوفا بکند و زمین رونق بیابد.

وی درباره نتیجه شکوفا شدن استعداد‌های زمین اظهار داشت: آشکار شدن آیاتی از آیات پروردگار است که خداوند نشانه‌هایی در درون زمین قرار داده؛ و روح خدایی در بشر تقویت و به کمال می‌رسد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان اینکه کار بشر را به کمال می‌رساند، گفت: اگر نگاه به کار اینگونه بود کار فقط عرصه کارگری نیست، همه باید زمینه رساندن بشر به کمال را فراهم کنند.

وی با اشاره به روایت امیر مؤمنان علی علیه السلام، بیان داشت: برکت عمر انسان در سایه عمل حسنه است، کار خوب با نگاه اعتقادی، ایمانی و اسلامی باشد، کار در مقوله فرهنگ حکومت اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام درباره مشکلات مسکن ملی در چهارمحال و بختیاری یادآور شد: مسکن ملی مسئله‌ای نیست که نادیده گرفت شود، مسئولین نیز توجیهاتی دارند، اما حرف ما این است مسائل پیچیده را نباید رها کرد و باید از مسئولین و دستگاه‌ها مطالبه کرد و با مطالبه گری شاهد حصول نتیجه می‌شویم.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • نگاه ما به موضوع حجاب و عفاف هرگز امنیتی و انتظامی نیست
  • برکت عمر انسان در سایه عمل حسنه است
  • قصه یک عشق در تمرین استقلال
  • نمایش ۲ فیلم برای جامعه ورزش پهلوانی از شبکه‌های مختلف تلویزیونی
  • رازهای جالبی از تایتانیک که شاید هرگز درباره‌اش نشنیده باشید (فیلم)
  • زهره حمیدی ازوضعیت پس از سرطان گفت/انسان دیگری شدم و حالم خوب است
  • دعوا بر سر دستمال ارزشمند لیونل مسی!
  • حمله اسنوکر باز انگلیسی به حسین وفایی؛ این زمین مقدس است، برو و هرگز برنگرد!
  • باید با قلبمان بازی کنیم
  • گلدبرگ: AEW مزخرف است و هرگز به آنجا نخواهم رفت/ اخبار WWE