Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،  زنجبیل یا زنجفیل در فصول سرد سال عصای دست سیستم ایمنی بدن است. گیاه زنجبیل خواص ضد ویروسی و ضد التهابی بی‌نظیری دارد که بدن را در مقابل ویروس‌های آنفولانزا، سرماخوردگی و کرونا ویروس‌ها تقویت می‌کند. طبق گفته‌های طب سنتی طبع گرم و خشک زنجبیل برای تسکین درد مفاصل، عفونت لگن و کلیه و التهاباتی از این دست بسیار مفید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مصرف کم و مداوم زنجبیل برای رفع سردی اعصاب، لرزش دست، سستی و خواب گرفتگی دست و پا و ضعف اعصاب بسیار مفید است. طرز تهیه مربای مجلسی سیب و زنجبیل از قدیم در تبریز و سایر شهر‌های سردسیر مرسوم بوده است. در کنار طرز تهیه دمنوش زنجبیل و چای زنجبیل بد نیست ۲ طرز تهیه مربای مجلسی زنجبیل تازه با شکر و مربای زنجبیل بدون شکر با عسل را هم بخوانید.

مواد لازم

زنجبیل تازه: نیم کیلوگرم

شکر: ۸۰۰ گرم

آب: ۳ لیوان فرانسوی دسته‌دار

آبلیمو: ۲ قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه

برای درست کردن مربای زنجبیل ابتدا پوست زنجبیل را بگیرید و با رنده درشت رنده کنید. سپس زنجبیل رنده شده را در یک قابلمه بریزید، مقداری آب اضافه کنید و روی شعله متوسط گاز بگذارید تا جوش بیاید. وقتی محتویات قابلمه به جوش آمد ۵ دقیقه روی حرارت نگه دارید و سپس محتویات قابلمه را از صافی رد کنید.

 

چند بار زنجبیل آبکش شده را با آب سرد (۵ یا ۶ بار) بشورید تا تندی زنجبیل گرفته شود. سپس زنجبیل را در یک قابلمه ترجیحا مسی یا لعابی بریزید، شکر و ۳ لیوان آب را اضافه کنید و روی شعله بسیار ملایم گاز به مدت ۱ ساعت مربا را بپزید. در ۳ دقیقه پایانی پخت آبلیمو را اضافه کنید. بعد از پخت مربا یک شب تا صبح درب قابلمه را با دم کنی بپوشانید و سپس مربا را در شیشه تمیز و خشک بریزید و در یخچال نگهداری کنید. فوت و فن و نکات طلایی شکرک و کپک نزدن و طرز تهیه انواع مربای خانگی را در مقاله طرز تهیه مربا به مجلسی بخوانید.


طرز تهیه مربای زنجبیل بدون شکر با عسل


مواد لازم

زنجبیل تازه: ۲۵۰ گرم

عسل: ۴۰۰ گرم

آب: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار

آبلیموی تازه: ۱ قاشق غذاخوری

زعفران دم کرده غلیظ: ۱ قاشق غذاخوری (اختیاری)

بیشتر بخوانید:

آموزش آشپزی؛ از جامبو شلز با فیلینگ گوشت و پنیر و قارچ برگر تا کوکی خوشمزه مکزیکی + تصاویر


طرز تهیه

برای درست کردن مربای زنجبیل به عنوان یکی از انواع مربای خانگی ابتدا پوست زنجبیل را بگیرید و با رنده درشت رنده کنید. سپس زنجبیل رنده شده را در یک قابلمه بریزید، مقداری آب اضافه کنید و روی شعله متوسط گاز بگذارید تا جوش بیاید. وقتی محتویات قابلمه به جوش آمد ۵ دقیقه روی حرارت نگه دارید و سپس محتویات قابلمه را از صافی رد کنید.

 

چند بار زنجبیل آبکش شده را با آب سرد (۵ یا ۶ بار) بشورید تا تندی زنجبیل گرفته شود. سپس زنجبیل را در یک قابلمه ترجیحا مسی یا لعابی بریزید، عسل و آب را هم اضافه کنید. مربا را روی شعله ملایم گاز به مدت ۴۵ دقیقه بپزید تا مربا قوام بیاید. در ۳ دقیقه پایانی پخت آبلیمو و زعفران (اختیاری) اضافه کنید و سپس شعله را خاموش کنید. یک شب تا صبح دم‌کنی روی درب قابلمه بگذارید و وقتی مربا سرد شد در شیشه تمیز و خشک بریزید و در یخچال بگذارید.

منبع: مجله کوروش

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش آشپزی طرز تهیه یک قابلمه طرز تهیه مربای طرز تهیه مربا مربای زنجبیل اضافه کنید زنجبیل تازه سپس زنجبیل روی شعله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۵۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گل تازه طارمی و یک قربانی تازه!

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 7 ویدیویی از گلزنی مهدی طارمی از روی نقطه پنالتی برای پورتو یک قربانی دیگر به لیست قربانیانش اضافه کرد. تلاش طارمی برای گرفتن توپ و برخورد طارمی با وسایل عکاسان در جریان بازی با ویتوریا گیمارش در جام حذفی پرتغال نیز از دیگر اتفاقات این بازی بود. هر دو رویداد را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • بیماری ایدز چیست؟ + فیلم
  • غذا‌های مفیدی که بدن هر بیماری را تقویت می‌کند
  • گران‌ترین فوتبالیست ایران
  • تصویری تازه علی دایی و همسرش کنار فردوسی‌پور
  • برای درمان نفخ معده چه دمنوش‌هایی بخوریم؟
  • لیمو یک عنصر مهم برای کاهش وزن است
  • گل تازه طارمی و یک قربانی تازه!
  • بیمارستان‌های شهر قم ملزم به دریافت پروانه ایمنی هستند
  • ریواس کجا می‌روید؟ چند است؟ فواید ریواس چیست و چطور باید آن‎را خورد؟
  • سوپ جو دوسر بهترین گزینه برای وعده های کم کالری