Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-23@20:13:49 GMT

کلید خوردن دزدی‌های خیابانی از دوران سربازی

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۹۵۳۶۰

کلید خوردن دزدی‌های خیابانی از دوران سربازی

به گزارش رکنا، دوران سربازی دو جوان کافی بود تا آنها پس از پایان خدمت به دزدی‌های خیابانی دست بزنند.

2 هم‌خدمتی با ظاهری فریبنده در خیابان‌ها پرسه می‌زدند تا در نقش مامور دست به سرقت بزنند.چندی پیش ماموران کلانتری  در جریان زورگیری‌های 2 مامور قلابی قرار گرفتند و تیم ویژه‌ای برای ردیابی این تبهکاران وارد عمل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماموران در گام نخست طعمه‌های این دو مرد را تحت بازجویی قرار دادند و مشخص شد، بیشتر سرقت‌ها در ساعات پایانی شب بوده و زورگیران با ظاهر و پوششی فریبنده سراغ طعمه‌های‌شان رفته و به بهانه‌های مختلف از آنها اخاذی کرده‌اند.

یکی از این طعمه‌ها که پسر 20 ساله‌ای است، به ماموران گفت: ساعت 10 شب بود که از باشگاه به خانه‌مان می‌رفتم که ناگهان دو جوان با لباس خاص به سمتم آمدند و با نقش‌پردازی ادعا کردند، مامور هستند و به آنها گزارش شده داخل کیفم مواد‌مخدر است، به همین خاطر با عصبانیت خواستند در کنار دیوار بایستم.

سرقت های خیابانی 2 جوان سرباز

وی افزود: در حالی که به سمت دیوار ایستاده بودم، 2 جوان شروع به بررسی جیب‌هایم کردند و در حالی که گوشی موبایل و پول‌هایم در دست‌شان بود، پا به فرار گذاشتند.

ماموران در گام بعدی آلبوم مجرمان سابقه‌دار را پیش روی طعمه‌های دزدان مامورنما قرار دادند که در این مرحله تحقیقات به بن‌بست رسید.

تیم ویژه در شاخه دیگری از بررسی‌ها به کمک طعمه‌های جوان این باند، توانستند عکس چهره‌نگاری شده 2 جوان مامورنما را به دست آورند.

این عکس رایانه‌ای در اختیار تیم‌های گشتی پلیس قرار گرفت و ماموران با گشتزنی در مناطقی که این نوع سرقت‌ها صورت می‌گرفت، به کمین دو جوان نشستند.

اوایل آبان‌ماه سال‌جاری بود که ماموران به رفتارهای دو جوانی که رفتار مرموزی داشتند، مشکوک شدند و با نزدیک شدن به آنها پی بردند، هر دو همان دزدان مامور‌نما هستند و به کمین طعمه‌های‌شان نشسته‌اند.

2 جوان سرباز مامور قلابی از آب درآمدند

تیم پلیسی با عملیات خزنده خود را به یک قدمی 2 تبهکار رساندند و این در حالی بود که دزدان قصد داشتند، پسر جوان دیگری را در دام خود گرفتار کنند.

یکی از ماموران قلابی سرگرم بررسی جیب‌های پسر جوان بود و همدستش کوچه تاریک را زیر نظر داشت که با دیدن خودروی ماموران در یک‌قدمی‌شان پا به فرار گذاشت، اما همدستش زمانی که خواست فرار کند، با لگد و زیرپایی طعمه‌اش روی زمین افتاد و تسلیم ماموران شد.

«سروش» که 25 سال دارد، به ماموران گفت: بیکار بودم و برای تامین هزینه‌های بیمارستان پدرم نیاز به پول داشتم و به همین خاطر از دوستم «محمد» کمک خواستم که او نیز پیشنهاد دزدی داد.

وی افزود: با محمد از دوران خدمت سربازی آشنا شدم و نقشه سرقت را از همان دوران طراحی کردیم.

بدین ترتیب ماموران با اطلاعات به دست آمده توانستند، خیلی زود مخفیگاه محمد را نیز شناسایی کنند و پسر جوان را که بار سفر بسته بود، دستگیر کنند.

محمد وقتی دید همدستش پرده از راز سرقت‌های‌شان برداشته، لب به اعتراف گشود و گفت: در دوران سربازی یک بار که پول نیاز داشتم، از این شیوه استفاده و توانستم پولی به دست بیاورم، اما دیگر دست به این کار نزدم تا اینکه هم‌خدمتی‌ام در تماس تلفنی خواستار کمک هزینه‌های درمان پدرش شد و زمانی که دیدیم، راهی برای به دست آوردن پول نداریم، پیشنهاد دزدی را دادم.

وی افزود: سروش مجبور به دزدی بود و در ساعات پایانی شب سراغ جوان‌ها می‌رفتیم و چون ظاهرمان غلط‌انداز بود، فکر می‌کردند مامور هستیم و به بهانه‌های مختلف شروع به بررسی جیب‌های‌شان می‌کردیم و در چشم به هم زدنی پا به فرار می‌گذاشتیم.

این جوان ادامه داد: فکر نمی‌کردیم دستگیر شویم، چون تازه‌کار بودیم و در سرقت‌ها نیز طعمه‌های‌مان پول زیادی نداشتند و احتمال می‌دادیم شکایت نکنند، اما دستگیر شدیم.

اعترافات تلخ 2 جوان سارق

سروش نیز در بازجویی‌های بعدی بر‌خلاف ادعاهای دوستش گفت: در این مدت پول زیادی به دست آوردیم و همین باعث شده بود، بیشتر وسوسه بشویم و هر شب دست به دزدی و فریبکاری طعمه‌های‌مان بزنیم.

بنا‌بر این گزارش، ردیابی‌ها برای شناسایی دیگر جرائم احتمالی این 2 جوان و دستگیری مالخرهایی که گوشی‌های سرقتی را می‌خریدند، ادامه دارد.

هشدار پلیسی

یک مقام پلیس در این خصوص گفت: این 2 جوان تازه‌کار برای تامین هزینه‌های تفریحات و اعتیادشان دست به این سرقت‌ها زدند و تحقیقات پلیسی نشان داده پدر سروش بیمار نبوده است و آنها به دروغ این موضوع را بهانه کرده‌اند.

وی افزود: بارها به مردم هشدار داده‌ایم که در مواجهه با ماموران ابتدا خواستار کارت شناسایی پلیس شوند و در صورت مخالفت آنها ماجرا را به پلیس 110 گزارش دهند که متاسفانه این اقدام نادیده گرفته می‌شود.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سهام عدالت قیمت خودرو کرونا سرقت فرار پلیس دزدی سفر اخبار حوادث سربازی سرقت دزدی خوردن خیابانی عکس ایران دختر فیلم بیماری آب کرونا مرد ماه پلیس دو جوان طعمه ها سرقت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۵۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارق قطعات خودرو در مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: ماموران کلانتری «کوی پلیس» مشهد متهم به ۳۳ فقره سرقت قطعات خودرو در این شهر را شناسایی و دستگیر کردند.

سردار احمد نگهبان افزود: در پی دریافت گزارش سرقت‌های سریالی قطعات خودرو در محدوده خیابان «پروین اعتصامی و بلوار جمهوری اسلامی»، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی گفت: ماموران دایره تجسس کلانتری کوی پلیس با بررسی سرقت‌ها و تحقیقات میدانی متهم را شناسایی و پس از جمع آوری ادله و مستندات کافی با هماهنگی مقام قضایی در اقدامی ضربتی دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش چهار دستگاه کامپیوتر خودرو، سه عدد باطری و ۲ حلقه لاستیک «زاپاس» کشف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی گفت: متهم ۴۰ ساله در بازجویی‌ها و مواجهه با مستندات و ادله کشف شده به ۳۳ فقره سرقت قطعات خودرو در محدوده خیابان پروین اعتصامی، امام رضا (ع)، جمهوری، فدائیان اسلام، شهید عرفانی، احزاب، قباد، مصلی و چمن مشهد اعتراف کرد.

به گفته وی، متهم به دادسرا معرفی شد.

 

دیگر خبرها

  • سارقان احشام در سیروان دستگیر شدند
  • کشف ۱۰ فقره سرقت فروشگاه‌های زنجیره‌ای در همدان
  • دستگیری سارق حرفه‌ای در کهگیلویه
  • دستگیری سارقان موبایل در کهگیلویه
  • زلنسکی: برای جنگ مدرن، به سربازان جوان تازه‌نفس نیاز داریم
  • دستگیری سارق قطعات خودرو در مشهد
  • دستگیری سارق داخل خودرو درخمینی شهر
  • دستگیری متهم به ۵۰ فقره سرقت شبانه در مشهد
  • کشف سرقت توسط ماموران کلانتری ۱۲ یزد
  • دستگیری سارق کالا در باشت