Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی چمران گفت: هیچکس با خروج پادگان‌‎ها از داخل شهر مخالف نیست اما مشکل این است که پادگان‌ها را منتقل می‌کنند و در آن ساخت و ساز انجام می‌دهند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ قانون فروش و انتقال پادگان‌ها و سایر اماکن نیرو‌های مسلح به خارج از حریم شهر‌ها سال ٨٨ تصویب شد و طی ‌سال‌های گذشته بار‌ها و بار‌ها صحبت از فروش و انتقال آن‌ها به میان آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اراضی برای خروج از شهر‌ها با سه روش مزایده، توافق یا فروش قابلیت معامله دارند و منابع مالی خرید این زمین‌ها هم باید در بودجه سنواتی دولت یا از طریق عرضه اوراق مشارکت دیده شود.  شهرداری هم می‌تواند بعد از تعیین تکلیف برای نحوه تملک، این اراضی را توسط وزارتخانه‌های دفاع، راه وشهرسازی و کشاورزی، عرصه‌های آزادشده به نفع شهر در اختیار بگیرد. درمجموع ٢٨٧٣ هکتار از مساحت تهران تحت مالکیت مراکز نظامی و پادگان‌هاست که تقریبا ٥١٩ هکتار از آن قابلیت خروج از تهران را دارد.

پادگان 06 ارتش نمونه‌ اجرا شده این طرح است که به نفع مردم تهران و با تبدیل شدن به بوستان، از پایتخت خارج شد اما آنطور که مهدی چمران می‌گوید در این اراضی ساخت و ساز انجام می‌شود بنابراین اگر قرار است با انتقال پادگان‌ها هیچ نفعی برای مردم تهران حاصل نشود بهتر است این اراضی همان پادگان باقی بمانند تا اینکه برج، مال یا منطقه مسکونی در آنجا ساخته شود.

مهدی چمران، رئیس چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران و رئیس اسبق شورای عالی استان‌ها در گفتگو با خبرنگار اجتماعی برنا با اشاره به انتقال پادگان‌ها به خارج شهرها گفت: حضور برخی از پادگان‌ها حضورشان در شهر به منظور استفاده در مواقع بحرانی و تامین امنیت مردم ضروری است و باید بمانند اما برخی از پادگان‌ها که فقط جنبه آموزشی دارند؛ نیازی به حضورشان داخل شهر نیست و باید خارج شوند و اکنون هم این اتفاق افتاده است.

او افزود: برای مثال پادگان 06 ارتش از داخل شهر خارج شده است بنابراین هیچکس با خروج پادگان‌‎ها از شهر مخالف نیست اما مشکل این است که پادگان‌ها را منتقل می‌کنند و در آن ساخت و ساز انجام می‌دهند.

چمران تصریح کرد:‌ اینکه بیایند در اراضی پادگان‌ها، بافت متراکم مسکونی ایجاد کنند و ساخت و ساز انجام دهند، مشکلات بیشتری برای مردم ایجاد می‌شود.

رئیس اسبق شورای عالی استان‌ها با اشاره به آسیب‌های ایجاد بافت مسکونی در پادگان‌ها گفت: اگر پادگان‌ها را منتقل کنند و اجازه دهند حداقل فقط فضای باز باقی بماند از لحاظ کاهش آلودگی هوا بهتر از این است که در آن ساخت و ساز انجام دهند و جمعیت در آن منطقه متمرکز شود و آسیب‌های بیشتری به وجود بیاورد.

//انتهای پیام: 3

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ساخت و ساز شورای اسلامی شهر شورای اسلامی شهر تهران مهدی چمران پادگان انتقال پادگان ساخت و ساز انجام پادگان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۵۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت بیش از ۵۰ واحد مسکونی در صومعه سرا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ رئیس اداره بنیاد مسکن صومعه سرا گفت: در راستای سیاست دولت سیزدهم، برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن، عملیات ساخت ۵۵ واحدمسکونی در این شهرستان آغاز شد.

سیدحسین محمدی افزود: این واحد‌ها در قالب ۲ طرح ۲۰ و ۳۵ واحدی در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۱۶۶ مترمربع ساخته خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای ساخت واحد‌های ملی مسکن هر متقاضی باید ۱۰۰ میلیون تومان آورده اولیه داشته باشد، گفت: در اجرای این طرح به هرمتقاضی ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.

دیگر خبرها

  • ساخت بیش از ۵۰ واحد مسکونی در صومعه سرا
  • برخورد جدی با دستگاه‌هایی که مرتکب ترک فعل شوند
  • پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد
  • ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی زنجان در دست ساخت است
  • نوسازی ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور
  • ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور نوسازی شد
  • ساخت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در دست اجرا در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • ساخت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در دست اجرا در استان
  • ۴۴۶ هکتار از اراضی محدوده شهر بوشهر به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافت
  • ۴۴۶ هکتار از اراضی محدوده شهر بوشهر به نهضت ملی مسکن اختصاص یافت