Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@03:51:51 GMT

مراقب ماسک های آلوده باشید/چه کسانی نباید ماسک بزنند

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۹۵۴۵۸

مراقب ماسک های آلوده باشید/چه کسانی نباید ماسک بزنند

به گزارش خبرگزاری مهر، مصطفی معین، افزود: افرادی که اختلالات تنفسی حاد در زمینه آسم، بیماری مزمن تنفسی یا بیماری‌های قلبی ریوی شدید دارند، نباید ماسک بزنند.

وی ادامه داد: لازم است همه مردم برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا، فاصله اجتماعی را حفظ کنند، دست‌ها را مرتب بشویند و از زدن دست به صورت خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین زدن صحیح ماسک و تعویض آن پس از چند ساعت اهمیت دارد، در غیر این صورت آلودگی ماسک، خود می‌تواند باعث بیماری شود یا اینکه کارکرد اصلی خود را از دست بدهد و باعث انتقال ویروس شود.

معین گفت: افرادی که علائم سرماخوردگی دارند نیز باید ماسک بزنند اما اگر ماسک زدن، علائم آنها را تشدید می‌کند بهتر است در خانه بمانند و اگر شاغل هستند از شرایط مرخصی و دورکاری استفاده کنند.

وی افزود: اگر علائم آلرژی بینی و سرماخوردگی مانند عطسه، خارش و آبریزش از بینی و یا سرفه تشدید شود، در صورت ناقل بودن فرد، می‌تواند آن ویروس را به اطرافیان انتقال دهد، بنابراین معالجه آلرژی، آسم و یا سرماخوردگی با نظر پزشک معالج ضروری است.

معین درباره شباهت‌ها و تفاوت‌های آلرژی تنفسی و آسم و کرونا، گفت: تمایز بین این دو به جهت آنکه هر روز ابعاد بیشتری از ویروس کرونا کشف می‌شود، سخت است اما می‌توان عطسه، خارش و آبریزش بینی و چشم را از مهم‌ترین علائم آلرژی برشمرد.

رئیس مرکز تحقیقات آسم و آلرژی، افزود: تب در آلرژی‌ها وجود ندارد اما همراهی آن با سرفه و تنگی نفس و گلودرد و در برخی موارد از دست دادن حس بویایی و چشایی و حتی شنوایی به نفع تشخیص عفونت ویروسی کووید ۱۹ است.

معین گفت: آلرژی معمولاً مزمن است و از مدت‌ها قبل وجود داشته و علائمی دارد که طی هفته‌ها، ماه‌ها یا حتی سال‌ها بروز پیدا کرده و معمولاً سابقه خانوادگی آلرژی و یا آسم هم وجود دارد اما اگر فردی علائم آلرژی را به تازگی تجربه کرده باید با پزشک متخصص خود حتماً مشورت کند و احتمال بیماری کرونا را در نظر داشته باشند.

کد خبر 5051374

منبع: مهر

کلیدواژه: مصطفی معین آسم و آلرژی ماسک طبی ویروس کرونا پروتکل های بهداشتی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی آمار کرونا سیما سادات لاری کووید 19 دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی علیرضا زالی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان سلامت زنان سازمان بیمه سلامت تغذیه سلامت روان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۵۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید

جام جم آنلاین؛سرهنگ علی عباسی‌کسانی، رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه  با اشاره به دام کلاهبرداران این‌بار برای داوطلبان شرکت در کنکور، اظهار کرد: این نوع کلاهبرداری‌ها نزدیک به زمان کنکور اتفاق می‌افتاد و افراد زیادی هم درگیر این کلاهبرداری به اسم فروش سوالات کنکور می‌شوند.

  وی ادامه داد: مجرمان سایبری با جعل هویت و با ادعای واهی دسترسی به سوالات آزمون سراسری یا ارتباط و همکاری با طراحان سوال، اقدام به اخاذی و کلاهبرداری از داوطلبان کنکور می‌کنند.   رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه از داوطلبان شرکت در کنکور خواست، به هیچ عنوان فریب تبلیغات دروغین جذاب و اغوا کننده فروش سوالات کنکور در شبکه‌های اجتماعی را نخورند و صرفا با تکیه بر دانش و معلومات خود در کنکور شرکت کنند.   گفتنی است، نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳، همزمان با سرتاسر کشور در روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته ششم و هفتم اردیبهشت‌ماه در استان کرمانشاه برگزار خواهد شد.به گفته اسماعیل میرزایی‌قلعه مدیرکل امور آموزش دانشگاه رازی کرمانشاه، ۳۹ هزار و ۳۸ نفر داوطلب از استان کرمانشاه در نوبت اول کنکور سراسری امسال شرکت می‌کنند.   در نوبت صبح پنجشنبه(۶ اردیبهشت‌ماه) آزمون گروه ریاضی و فنی و علوم انسانی و بعدازظهر آزمون هنر و زبان‌های خارجی برگزار می‌شود. در نوبت صبح روز جمعه نیز آزمون گروه علوم تجربی برگزار خواهد شد.داوطلبان تا پایان روز چهارشنبه(۵ اردیبهشت‌ماه) فرصت دارند کارت ورود جلسه به آزمون را از طریق سایت سازمان سنجش دریافت کنند.  

دیگر خبرها

  • مراقب نیش ها باشید!
  • هشدار به مشتریان طلا؛ مراقب این حقه باشید
  • مراقب برق گرفتگی در هوای بارانی باشید
  • این مستند تقدیم به همه کسانی که در پرونده خون‌های آلوده از حق خود گذشتند
  • مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید
  • کاهش آلرژی فصلی با این ۵ روش
  • معابر پایتخت لغزنده است،مراقب باشید/ معابر تهران پر تردد
  • ۵ راهکار که علائم آلرژی فصلی را کاهش می‌دهد
  • مراقب کلاهبرداران اخذ مدارک تحصیلی باشید
  • مراقب کلاهبرداران اخذ مدارک تحصیلی و آموزشی باشید