Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مسئول بسیج مساجد و محلات استان زنجان گفت: گشت رضویون بسیج در سطح تمام پایگاه‌های مساجد و محلات در راستای ایجاد و رصد امنیت خصوصا در ایام شب در حال فعالیت است و امنیت محله را تامین می‌کنند. - اخبار استانها -

ابراهیم رستمخانی در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در زنجان اظهار داشت: بسیج محلات و مساجد در حوزه‌های مختلفی در حال فعالیت است و هر پایگاه یک گروه جهادی محله محور دارد و بسته به آسیب موجود در آن محله مسائل و مشکلات احصا می‌شود و بر حسب نیاز فعالیت‌های لازم انجام می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: گشت رضویون بسیج در سطح تمام پایگاه‌های مساجد و محلات در راستای ایجاد و رصد امنیت خصوصا در ایام شب در حال فعالیت است و امنیت محله را تامین می‌کند که این امر در نهایت رضایت مردم را در پی داشته است چراکه از بسیاری از ناهنجاری‌ها همانند سرقت پیشگیری کرده و بازتاب مناسبی داشته است.

مسئول بسیج مساجد و محلات استان زنجان با اشاره به این‌که ماموریت اصلی بسیج جذب جوانان و سازمان‌دهی آنان است گفت: مجموعه فعالیت‌های متفاوت که در قالب طرح‌های بسیج شکل می‌گیرد سبب ایجاد انگیزه و علاقه در جوانان و در نهایت جذب آن‌ها به رسته‌های مختلف بسیج می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: از جمله اقدامات بسیج مساجد و محلات فعالیت‌های فرهنگی و هنری همانند فعالیت‌های قرآنی، مسابقات کتابخوانی، برگزاری یادواره‌های شهدا در مساجد، نمایش فیلم در سطح پایگاه‌ها است که همین امر سبب شده تا گروه‌های سرودی از بسیجیان زنجانی تشکیل شود که خوشبختانه این گروه‌های سرود در سطح ملی مطرح بوده و حتی برای اجرای برنامه‌ها به استان‌های دیگر دعوت می‌شوند.

تقدیر سپاه ‌از "حسینیه اعظم زنجان" برای اجرای بزرگ‌ترین رزمایش کمک‌های مومنانه‌/ ‌توزیع 110 هزار بسته معیشتی یوم‌العباس(ع) ‌فرمانده سپاه بوشهر: مبانی فکری انقلاب اسلامی با تفکر بسیجیان گره خورده استفرمانده سپاه رشت: تفکر بسیجی راه‌حل عبور از تنگناها است/ مشکلات کشور با عقب‌نشینی مقابل دشمن برطرف نمی‌شود

رستمخانی با بیان این‌که در تمام شهرستان‌ها پایگاه‌های علمی و تخصصی بسیج ایجاد شده است که نقش مرجع علمی دارند گفت: بحث تقویت تحصیلی دانش‌آموزان، برگزاری کلاس‌های علمی، کلاس‌های المپیاد و بازدید‌های علمی توسط بسیج محلات انجام می‌گیرد که در این راستا برخی از اساتید و معلمان نیز عضو بسیج بوده و همواره در حال خدمت رسانی هستند.

وی تصریح کرد: در بحث‌های عقیدتی و بصیرتی نیز نهضت روشنگری و بصیرت افزایی در سطح پایگاه‌ها در حال فعالیت است که نشست‌هایی انجام می‌دهد اما در حال حاضر قسمت عمده برنامه به دلیل شیوع ویروس کرونا در فضای مجازی در حال اجرا است.

مسئول بسیج مساجد و محلات استان زنجان بیان کرد: ورود بسیج به بحث کرونا از گندزایی معابر و محلات، آغاز شد و در ادامه نقش بسیار موثری در کمک‌های مومنانه ایفا کرد به طوری که این قشر از بسیج علاوه بر جمع‌آوری کمک‌های مومنانه در حال حاضر نیز در توزیع آن بین خانواده‌های شناسایی شده نیز نقش موثری ایفا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه به لطف خدا در اکثر روستاها پایگاه بسیج وجود دارد، چراکه به لحاظ شرایط جغرافیایی استان قریب به نیمی از پایگاه‌های بسیج محلات در روستاها قرار دارند. با این وجود برخی از فعالیت‌های بسیج به شکل عمومی در تمام پایگاه‌های شهری و روستایی انجام می‌گیرد اما برخی از فعالیت‌ها با توجه به شرایط هر محله در شهر یا روستا تنها مختص همان پایگاه است.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بسیج مساجد و محلات حال فعالیت پایگاه ها فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۶۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور کانون‌های مساجد در رویداد ملی جوانی جمعیت

به گزارش خبرگزاری مهر، زهرا سادات موسوی پناه از مشارکت ویژه کانون‌های مساجد در دومین رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت با شعار سهم من از جوانی جمعیت خبر داد.

سرپرست اداره کل آموزش، پژوهش و فناوری اطلاعات ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور با اشاره به اجرای این طرح ملی توسط ستاد ملی جمعیت گفت: دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت در هفت بخش خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌ها و مؤسسات خصوصی، مدیران و نخبگان و با هدف فرهنگ‌سازی افزایش جمعیت برگزار می‌شود که کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در بخش سازمان‌های مردم نهاد، در این طرح مشارکت دارند.

وی با اشاره به محورهای سه گانه تعریف شده برای مشارکت کانون‌ها تصریح کرد: اداره کل آموزش پژوهش و فناوری اطلاعات ستاد در ذیل رویداد اصلی جایزه ملی جوانی جمعیت، یک رویداد ویژه برای کانون‌های مساجد برگزار می‌کند که محورهای آن عبارتند از: «فعالیت»، «تجربه» و «ایده». یعنی کانون‌های ما در زمینه جوانی جمعیت یا در حال فعالیت هستند که فعالیت‌های خود را ثبت می‌کنند، یا در این موضوع تجربه‌ای ارزشمند و ناب دارند که می‌توانند تجربیات خود را ثبت نمایند. یا در این رابطه ایده‌ها و پیشنهادات قابل قبول با قابلیت اجرایی شدن، دارند که ایده‌های خود را ثبت می‌کنند.

موسوی تصریح کرد: هر کانون می‌تواند با توجه به این سه محور و زمینه‌ای که در آن فعالیت دارد (ایده، تجربه یا فعالیت) در این رویداد شرکت کند. مهلت ارسال آثار تا ۷ اردیبهشت است و مدیران کانون باید برای مشارکت، فعالیت، تجربه و یا ایده کانون خود را در لینک https://bachehayemasjed.ir/jamiat در سامانه بچه‌های مسجد ثبت کنند.

وی در ادامه به موضوعات این رویداد اشاره کرد و افزود: موضوع تبیین قانون خانواده و جوانی جمعیت، تبیین آسیب‌های تک فرزندی، ارتقای جایگاه مادری، فرهنگ سازی و ترغیب به فرزندآوری و حمایت از حیات جنین و جلوگیری از سقط موضوعاتی هستند که کانون‌ها می‌توانند متناسب با آن فعالیت، تجربه یا ایده‌های خود را ثبت کرده و در رویداد شرکت کنند.

سرپرست اداره کل آموزش، پژوهش و فناوری اطلاعات ستاد کانون‌های مساجد گفت: برگزیدگان بخش ویژه کانون‌های مساجد، برای شرکت در رویداد اصلی جایزه ملی جوانی جمعیت معرفی می‌شوند که همزمان با روز جوانی جمعیت در ۳۰ اردیبهشت ماه امسال در سطح ملی و استانی برگزار می‌شود.

وی درباره جوایز در نظر گرفته شده برای این رویداد خاطرنشان کرد: سه ربع سکه بهار آزادی، سه جایزه نقدی ۱۰ میلیون تومانی و سه کمک هزینه سفر به مشهد مقدس از جمله جوایز این رویداد هستند.

کد خبر 6085651 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • ارتباط مردم و مساجد از طریق مرکز ارتباطات مردمی مساجد
  • ضرورت گره گشایی از مسایل محلات و تربیت نیروی انسانی تراز انقلاب
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • گشایش نمایشگاه کارآفرینی و اشتغال بسیجیان استان در درچه
  • افتتاح پایگاه آموزش قرآنی مساجد در مسجد صاحب الزمان (ع) مشهد
  • ارائه آموزش‌های هلال احمر در ۶۴ مسجد استان زنجان
  • حضور کانون‌های مساجد در رویداد ملی جوانی جمعیت
  • ۹۸۱ مادر باردار زنجانی از سقط جنین منصرف شدند
  • حضور در مساجد جهت حل مشکلات مردم در کوتاهترین زمان ممکن