Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه وطن امروز سه شنبه ۲۹ مهرماه در یادداشتی به قلم محسن زنگنه عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس و همچنین رییس کمیته اصلاح ساختار بودجه نوشت: امروز ۲ سال پس از دستور مقام معظم رهبری مبنی بر اصلاح ساختار بودجه، مطالبه‌ای عمومی در تمام قوا برای تحقق این مهم ایجاد شده که اتفاق بسیار مبارکی است اقدام دیوان محاسبات مبنی بر ارائه گزارش آسیب‌شناسی بودجه و پیشنهادهای اصلاح ساختار بودجه در قالب نامه رئیس دیوان به رئیس مجلس شورای اسلامی هم در همین راستاست که بررسی آن نشان می‌دهد کار کارشناسی عمیقی در این رابطه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هم‌اکنون کمیته اصلاح ساختار بودجه در دیوان محاسبات به درخواست نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایجاد شده که پیشنهادات خود را در رابطه با اصلاح ساختار بودجه ارائه می‌کند. گزارش اخیر دیوان در ۴ حوزه منابع، هزینه‌ها، شرکت‌های دولتی و شفافیت تنظیم شده که بررسی‌ها نشان می‌دهد این موارد قابلیت عملیاتی دارند، این یعنی پیشنهادات ارائه‌شده حاصل اتاق فکر نخبگان بودجه کشور است و مجلس از آنها بهره خواهد گرفت. دیوان محاسبات بیشترین اشراف را در بین دستگاه‌های مختلف نسبت به بودجه دارد، از این رو پیشنهاداتی از این دست می‌تواند راهگشای شرایط کنونی باشد.

این نکته را نباید از یاد برد که انتظار اصلاح بودجه‌ریزی ایران در چند ماه بی‌جاست و اجرایی شدن بخشی از پیشنهادات این گزارش احتیاج به زمان دارد؛ کما اینکه برای مثال در بند اول همین گزارش الزاماتی مبنی بر تبیین رابطه بین دولت و شرکت ملی نفت ایران یا به عبارتی رابطه بین دولت و درآمدهای نفتی که موضوع بسیار حساس و مهمی است، وجود دارد و به دولت پیشنهاد می‌کند لایحه‌ای در این رابطه ارائه کند اما الزاما این لایحه برای بودجه ۱۴۰۰ نیست، بلکه دیوان محاسبات این نارسایی را که به عمق چند دهه است شناسایی کرده و پیشنهاد حل آن را داده است.

بخش دیگر این پیشنهادات در رابطه با شیوه تنظیم بودجه است که به صورت تمام و کمال باید در دستورالعمل‌های دولت برای بودجه سال آینده گنجانده شود و اگر این اتفاق رخ ندهد، نمایندگان به آن اهتمام خواهند ورزید. واقعیت این است که لزوم اصلاح ساختار بودجه یک حقیقت انکارناپذیر است و نمایندگان مجلس شورای اسلامی تمام تلاش خود را برای این موضوع خواهند کرد.  

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی مقام معظم رهبری محسن زنگنه شرکت ملی نفت ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مقام معظم رهبری محسن زنگنه شرکت ملی نفت ایران مجلس شورای اسلامی مقام معظم رهبری محسن زنگنه شرکت ملی نفت ایران اخبار کنکور اصلاح ساختار بودجه مجلس شورای اسلامی دیوان محاسبات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۶۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق ۱۰۰ درصدی بودجه عمرانی منطقه ۵ در سال ۱۴۰۲

مدیر منطقه پنج شهرداری قم از تحقق ۱۰۰ درصدی بودجه عمرانی سال گذشته منطقه ۵ خبر داد و گفت: بیشترین طرح‌های اجرا شده در منطقه مربوط به پروژه‌های تملک و عمرانی بوده است.

رضا رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با بیان اینکه در سال گذشته ۲۵۰ میلیارد تومان صرف پروژه‌های عمرانی شده است، اظهار کرد: سال گذشته ۱۰۰ پروژه عمرانی در راستای توسعه معابر، ایمن سازی، اقدامات ترافیکی، اصلاح هندسی، بازگشایی زیرگذر، توزیع آسفالت، تأمین سرویس‌های بهداشتی و توسعه بوستان اجرا شد

وی با بیان اینکه بیشترین پروژه‌ها مربوط به ایام نیمه شعبان بود، افزود: پیاده سازی و اصلاح جداول خیابان شهید کلهری، کبیری و قائم، اصلاح و تعمیر روشنایی معابر منتهی به مسجد مقدس جمکران از جمله پروژه‌هایی بود که در مسیر بهبود امور منطقه انجام شده است.

مدیر منطقه پنج شهرداری قم با تاکید بر اینکه ۱۰۰ درصد بودجه عمرانی منطقه محقق شده است، اضافه کرد: بخش عمده‌ای از بودجه سال گذشته صرف پروژه‌های تملک و عمرانی شده و یک سوم مابقی مربوط به حوزه خدمات شهری بوده است.

رحیمی با اشاره به اینکه بعضی پروژه‌ها همچنان در حال انجام است، عنوان کرد: اصلاح هندسی برخی معابر، توسعه بزرگراه امام علی (ع) و بهسازی و توسعه بوستان‌ها از جمله پروژه‌های در حال اجرا در منطقه پنج است.

وی از صرف ۲۲ میلیارد تومان در پروژه توزیع آسفالت و زیرسازی خبر داد و گفت: در سال گذشته پروژه آسفالت باندهای کندرو بلوار پیامبر اعظم (ص) و معابر اصلی شهر مطابق اولویت اجرا شده و برای سال آینده نیز پیش بینی شده است.

کد خبر 746939

دیگر خبرها

  • در لیگ ملت‌های آسیای مرکزی شرکت می‌کنیم/ هدفمان اصلاح تکنیک است
  • تحقق ۱۰۰ درصدی بودجه عمرانی منطقه ۵ در سال ۱۴۰۲
  • انتقاد دیوان محاسبات از افزایش نامتعارف هزینه برخی دستگاه‌ها
  • طغیانی: اصلاح موانع سرمایه‌گذاری در مصوبه امروز مجلس
  • دارویار ۱۲۰ همت بودجه نیاز دارد
  • دارویار ۱۲۰ همت بودجه نیاز دارد/ ممکن است دچار چالش شویم
  • تاثیر منفی سیاست های ارزی بر بازار سرمایه
  • دیوان محاسبات بر لزوم تامین به‌موقع منابع نیروهای مسلح تاکید کرد
  • تاکید دیوان محاسبات بر لزوم تامین به‌موقع منابع نیروهای مسلح
  •  بررسی عملکرد بانک توسعه تعاون در دیوان محاسبات