Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: اقدامات لازم در زمینه تجهیز و ایجاد موانع در ورودی پارک‌ها و نصب تابلوها و بنرهای اطلاع رسانی برای جلوگیری از ورود موتورسیکلت‌ها انجام شده است.

حسین امیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: پارک‌ها و بوستان‌ها به عنوان فضایی برای استراحت و گذران اوقات شهروندان مورد استفاده قرار می‌گیرد و شهروندان ساعاتی در کنار خانواده از فضای سرسبز و با نشاط پارک‌ها استفاده می‌کنند، اما متأسفانه برخی از راکبان موتورسیکلت‌ها علی‌رغم پیام‌های هشدار و تذکرات با بی‌توجهی و عبور از موانع فیزیکی، سبب ناامنی و سلب امنیت در مکان‌های عمومی به ویژه پارک‌ها و بوستان‌ها شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: تردد موتورسیکلت‌ها در پارک‌ها از جمله مسائلی است که آرامش خانواده‌ها را بر هم می‌زند و شهروندان از حضور آن‌ها داخل محوطه پارک‌ها شکایت دارند؛ در همین ارتباط در تابستان امسال اقدامات پیشگیرانه‌ای به منظور جلوگیری از تردد موتورسیکلت‌ها در پارک‌ها و بوستان‌ها صورت گرفته است.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با اشاره به اقدامات انجام شده برای رفع این مزاحمت‌‎ها و مخاطرات در پارک‌ها، گفت: فرهنگ‌سازی لازم از اقدامات اولیه و مهم است و باید برای راکبان موتورسیکلت این فرهنگ نهادینه شود که پارک‌ها و بوستان‌های شهر محلی برای استراحت و گذران اوقات فراغت شهروندان است و نباید به مکانی برای جولان موتورسواران تبدیل شود.

وی افزود: طی هماهنگی صورت گرفته با معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان و اداره کل ارتباطات و روابط بین‌الملل شهرداری، هماهنگی‌های لازم به منظور نصب تابلوهای ترافیکی و اطلاع‌رسانی با عنوان «ورود موتورسیکلت ممنوع» در مبادی ورودی پارک‌ها صورت پذیرفت و در این راستا بیش از ۴۰۰ بنر اطلاع رسانی و پلاکارد در سطح پارک‌ها و بوستان‌ها نصب شد.

امیری با اشاره به ۴۴ مورد جانمایی پارکینگ موتورسیکلت در شهر، اظهار کرد: از آنجایی که برخی از شهروندان به منظور تردد در شهر از موتورسیکلت استفاده می‌کنند، شهرداری اقدام به اضافه کردن ۴۴ مورد پارکینگ موتورسیکلت در کنار ورودی پارک‌ها و بوستان‌ها کرده است.

وی با بیان اینکه تردد موتور سیکلت‌ها در پارک‌ها و بوستان‌ها ممنوع بوده و برای شهروندان مزاحمت ایجاد می‌کند، تصریح کرد: از آنجایی که باید در پارک‌ها از لحاظ عمرانی، موانع لازم برای جلوگیری از ورود راکبان قانون‌شکن ایجاد شود تا ورود آن‌ها به محوطه پارک‌ها و فضای سبز شهر غیرممکن شود، حدود ۵۰۰ مانع ایجاد یا تعمیر شده به منظور عدم ورود موتور سیکلت‌ها در مسیرهای تردد اجرایی شده است.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه با ایجاد زیرساخت‌های لازم، نیروی انتظامی، پلیس راهور و پرسنل خدوم کنترل نظارت با راکبان متخلف برخورد می‌کنند، خاطرنشان کرد: بیش از یک‌هزار و ۴۰۰ تذکر به منظور عدم ورود موتورسیکلت‌ها به پارک‌ها در مناطق ۱۵ گانه اجرایی و با همکاری عوامل نیروی انتظامی بیش از یک‌هزار و ۱۰۰ مورد هدایت موتورسیکلت به مکان‌های مجاز صورت پذیرفته است.

وی تاکید کرد: همواره باید تلاش کنیم محیطی امن و سالم در شهر داشته باشیم و بدون دغدغه خاطر و با آرامش در بوستان‌ها و پارک‌های شهر، اوقات خوشی را سپری کنند.

کد خبر 450763

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کلانشهر شهرداری اصفهان مدیریت شهری شهر معاون خدمات شهری شهردار اصفهان موتورسیکلت شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق پارک ها و بوستان ها موتورسیکلت ها پارک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۶۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ۸ تجهیزات بازی غیر استاندارد در شیروان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ مدیر کل استاندارد خراسان شمالی با بیان اینکه رعایت نکات ایمنی در وسایل بازی و تجهیزات پارک‌ها و شهربازی‌ها مشمول استاندارد اجباری می‌باشد، گفت: الزام استاندارد برای تجهیزات بازی شامل سه مرحله ساخت، نصب و بهره‌برداری است که برای دریافت تاییدیه استاندارد باید هر سه مرحله تحت نظارت کارشناسان ذیربط انجام شود.
محمد خوران افزود: از شهرداری‌ها و اصناف استان نیز به منظور حفظ ایمنی و سلامت شهروندان انتظار می‌رود از فعالیت شهر‌بازی‌ها، پارک بازی‌ها و زمین‌های بازی که نسبت به دریافت گواهی ایمنی اقدام ننموده‌اند جلوگیری نمایند.
وی با بیان اینکه بهره برداران و مالکین می‌بایست تصویری از گواهینامه صادر شده را به جهت ایجاد اطمینان خاطر استفاده‌کنندگان در کنار تمامی تجهیزات تفریحی نصب نمایند، گفت: از همشهریان در خواست می‌شود در هنگام استفاده از این تجهیزات، از استاندارد بودن آن اطمینان حاصل کنند.

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات عمرانی یادمان شهید گمنام در بوستان فدک
  • میزبانی از ۱۲۰۰۰۰ شهروند در جشنواره شهر رمضان
  • پلمب ۸ تجهیزات بازی غیر استاندارد در شیروان
  • افزایش جای پارک موتورسیکلت در اطراف حرم حضرت معصومه (س)
  • ورود سگ به بوستان‌های تهران ممنوع شد
  • ورود سگ به بوستان‌های تهران ممنوع است
  • ورود سگ‌ها به بوستان‌ها ممنوع است
  • ممنوعیت ورود سگ‌ به بوستان‌های تهران
  • ممنوعیت ورود سگ به بوستان‌های تهران
  • ممنوعیت تردد موتورسیکلت‌ها در جاده چالوس