Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-28@18:46:14 GMT

مرمت وبازسازی بندسارهای ۴٠ روستا در قصرقند

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۹۶۸۱۶

مرمت وبازسازی بندسارهای ۴٠ روستا در قصرقند

عبدالناصر رئیسی  امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: امسال برای اولین بار با مشارکت جهادکشاورزی و بنیاد علوی، مرمت و بازسازی بیش از ٣٠٠ هزار متر مکعب بندسارهای دیمی ۴٠ روستا در بخش تلنگ  شهرستان به انجام رسید.

وی افزود: این اقدام با اعتباری بالغ بر ١٧ میلیارد و ۵٠٠ میلیون ریال برای اراضی کشاورزی در سطح ١٠ هزار هکتار عملی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس در زمینه اهمیت مرمت و بازسازی بندسارها گفت :این بندسارها با هدف جمع آوری وحفظ نزولات جوی و جلوگیری از تخریب زمین در زمان بارندگی وسیلاب ایجاد می‌شود وکشاورزان قصرقند در اراضی این بندسارها اقدام به کشت سورگوم و ماش می‌ کنند.

انتهای پیام/75005

منبع: فارس

کلیدواژه: روستا رئیسی کشاورزی بازسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۶۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات تازه از پرونده زمین خواری مدیر یک شرکت خصوصی

محمود قلی‌زاده از کشف یک مورد زمین خواری در اراضی ملی در منطقه هیر خبر داد و اظهار کرد: بعد از گشت زنی و کنترل مسؤول منابع طبیعی شهر هیر و به دنبال مشاهده اقدامات عمرانی در حوزه منابع طبیعی و استعلام یو. تی. ام و مختصات محل اجرا این زمین‌خواری مشخص شد.

به گزارش مهر، وی افزود: در پی این اقدام فردی که مدیریت یکی از شرکت‌های خصوصی در سطح استان را دارد با سو استفاده موقعیت خود و آشنایی به محل اقدام به فروش سه قطعه زمین به متراژ‌های ۱۸۵ متر و ۲۰۰ متر و ۱۲۰ متر کرده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل بیان کرد: مستندات نشان می‌دهد خریداران این زمین‌ها کاملاً از کلاهبرداری بودن این موضوع بی‌اطلاع هستند که موضوع در اسرع وقت تشکیل پرونده شد و به دادسرای عمومی و انقلاب ارجاع شد.

قلی‌زاده خاطرنشان کرد: از همه افرادی که زمین‌های مشکوکی بدون استعلام از منابع طبیعی و اطمینان از غیر ملی بودن اراضی خریداری کردند جهت اطلاع از وضعیت زمین مورد معامله استعلامات لازم را انجام دهند.

وی افزود: از دوستداران طبیعت تقاضا داریم در صورت مشاهده هرگونه تخریب در اراضی ملی مراتب را به شماره تلفن‌های رایگان ۱۵۰۴ و ۱۳۹ به صورت شبانه روزی اطلاع دهند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

دیگر خبرها

  • آب گذاری ۵۹ سر دهنه خاکی در گیلان
  • اتمام مرمت ۱۴۵ بندسارخسارت دیده از سیل درجنوب سیستان وبلوچستان
  • آب گذاری ۱۶ درصد سردهنه‌های خاکی در گیلان
  • جزئیات تازه از پرونده زمین خواری مدیر یک شرکت خصوصی
  • مرمت و بازسازی ۱۳۰ رشته قنات در چهارمحال و بختیاری
  • آبگذاری ۵۹ سردهنه خاکی در گیلان
  • باغ موزه مینیاتور کجاست؟
  • ۱۴۵ بندسار خسارت دیده از سیل بلوچستان مرمت و بازسازی شد
  • مرمت وبازسازی ۱۴۵ بندسارخسارت دیده از سیل به اتمام رسید
  • ۵۹ سردهنه خاکی در گیلان آب گذاری شده است