Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- وزیر اقتصاد بااشاره به درآمد ۳۳ هزار میلیاردی دولت از محل واگذاری سهام، گفت: الزام بازارگردانی شرکتهای بورسی تا اواسط هفته آینده؛ بطور کامل اجرایی می شود.

 فرهاد دژپسند با اشاره به برخی پیش بینی های صورت گرفته در خصوص احتمال عدم تحقق درآمدهای دولت در نیمه اول سال و اجبار دولت به استقراض از بانک مرکزی و نگرانی های بخش خصوصی و مردم بابت تورم ناشی از این امر اظهار داشت: من میخواهم این خبر را بدهم که خوشبختانه، در نتیجه تدابیر اندیشیده شده از سوی دولت، در شش ماه گذشته، توانسته ایم جبران کسری منابع خود را از محل فروش اوراق و واگذاری سهام شرکت های دولتی جبران کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دژپسند اعلام کرد: در نیمه اول امسال از نظر واگذاری سهام دولت در شرکت های دولتی عملکرد بسیار درخشانی داشتیم و موفق به کسب حدودا 33 هزار میلیارد تومان درآمد شدیم که رقم قابل توجهی است.

وزیر اقتصاد افزود: همچنین در این مدت حدود 90 هزار میلیارد تومان اوراق و اسناد خزانه منتشر شده است.

دژپسند تصریح کرد: ما در دولت نهایت سعی مان را انجام دادیم که اگر کسری تحقق درآمدی نیز داریم، برای جبران آن بنحوی عمل کنیم که منتهی به افزایش نقدینگی، پایه پولی و تورم نشود.

وی متذکر شد: البته از سال 1392 که من در سازمان برنامه و بودجه بودم و پس از آن که در وزارت اقتصاد به ادامه خدمت مشغول شدم تا کنون؛ هرگز دولت متوسل به استقراض از بانک مرکزی نشده است و بر خلاف اظهارات برخی؛ اتفاقا در سال جاری نیز هیچ وقت این امر در برنامه های دولت قرار نداشت.

وزیر اقتصاد در ادامه، در پاسخ به سوالی در خصوص مصوبه شورای عالی بورس و اوراق بهادار مبنی بر الزام بازارگردانی شرکت های بورسی نیز اظهار داشت: اتفاقا ما امروز جلسه پایش در خصوص میزان و نحوه اجرای این مصوبه را داشتیم که مشخص شد، علاوه بر شرکت های معدنی، بانکها، سازمان تامین اجتماعی، شرکت شستا، برخی شرکتهای حقوقی دیگر نیز؛ این مصوبه را به اجرا گذاشته یا در حال اجرا هستند و انتظار میرود تا اواسط هفته آینده؛ این موضوع بطور کامل اجرایی شود.

 

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: واگذاری سهام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۷۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرار داد واگذاری شركت های استقلال و پرسپولیس امضا شد

 سیداحسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در مراسم امضای قرارداد واگذاری سرخابی ها گفت: مسئله واگذاری بر اساس اهلیت و تخصص است و ما مثر هستیم اگر واگذاری صورت می گیرد به صورت کامل و با جزئیات و شفاف انجام شود .

وی افزود:در دولت سیزدهم تعداد زیادی واگذاری نداشته ایم و تنها یک واگذاری صورت گرفت آن هم از محل پتروشیمی خلیج فارس انجام شود که توسط یک خریدار تخصصی صورت گرفت .

او گفت: اصرار امروز دولت مبنی بر آن بوده که یک واگذاری مهم با چشم انداز بلند مدت باشد تا دوباره این مبالع به دولت بازگردانده نشود و خرید در این بخش به صورت حرفه ای وبا ضوابط مالی واقتصادی صورت گیرد و کار به صورت حرفه ای و کامل توسط خریداران مراعات شود.

وی افزود: همکار ملی و همدلی رمز رفع موانع بود که پیش از این حل نشدنی بود  ودر حال حاضر با توجه به آنکه روح همدلی در فضای وزش ایران حاکم شده و این موضوع به تمامی بخش ها سرایت کرده است و این امر یک اقدام سیاستی همراه با تدبیر ملی بوده است.

خاندوزی بیان کرد: این یک اتفاق به ظاهر ناشدنی بود که از 20 سال پیش مطرح شده بود اما امروز تحقق یافت و همواره این موضوع یادمان بوده که پیش از این اعلام میشد که از این حرف ها گوشمان پر بوده و زیاد گفته شده بود اما در دولت های گذشته این موضوع محقق شده و ما شاهد آن هستیم که امروز در پنجم اردیبهشت ماه جشن همدلی برای واگذاری سرخآبی ها را برگزار کردیم.

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: دولت سیزدهم دولت خاتمه پروژه های ناتمام است. واگذاری دو باشگاه پر طرفدار استقلال و پرسپولیس یکی دیگر از این پروژه ها است.

براساس این گزارش امروز با حضور وزیر اقتصاد و دارایی ، وزیر ورزش و جوانان ، رئیس سازمان خصوصی سازی و مدیران عامل باشگاه های پرسپولیس  واستقلال مراسم امضای قرارداد واگذای سرخابی ها انجام شد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • شاخص بازگشت درآمد به اصفهان ۴ تا ۸ درصد است/سهم ۶ هزار میلیاردی اصفهان از مولدسازی
  • مروری بر بودجه در سال ۱۴۰۳؛ دست دولت در جیب مردم برای جبران کسری!
  • قرار داد واگذاری شركت های استقلال و پرسپولیس امضا شد
  • تصاویری از مراسم امضای قرارداد واگذاری استقلال و پرسپولیس | تعیین تکلیف ۵ درصد از سهام باقیمانده
  • خبر خوش وزیر برای سرخابی ها | دستور پرداخت حق پخش رسید
  • معاون وزیر اقتصاد: امروز استقلال و پرسپولیس رسما واگذار شدند
  • معاون وزیر اقتصاد: استقلال و پرسپولیس رسما واگذار شدند
  • چه چیزی باعث شکست واگذاری سرخابی‌ها می‌شود؟
  • رئیسی کیا: عدم نظارت دولت باعث شکست واگذاری سرخابی‌ها می‌شود
  • با حضور وزرای اقتصاد و ورزش؛ آیین رسمی واگذاری سرخابی ها فردا برگزار می شود