Web Analytics Made Easy - Statcounter

برخی تحلیلگران خارجی اذعان کردند که ایران می‌تواند در زمینه تسلیحاتی، تجهیزاتی بهتر از نمونه‌های خارجی تولید کند.

قدس آنلاین: با اتمام رسمی تحریم‌های تسلیحاتی ایران واکنش‌ها در این باره در رسانه‌های بین‌المللی ادامه دارد به طوریکه  برخی تحلیلگران امور نظامی بر این باورند  که ایران می‌تواند سلاح‌هایی حتی بهتر از نمونه‌های خریداری شده تولید کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته وبگاه شبکه خبری «سی ان بی سی نیوز» «دیو دسروچز» استاد دانشگاه در «دانشگاه دفاع ملی» در شهر «واشنگتن» در این زمینه گفت: «ایران نشان داده که حتی اگر میزان کمی تجهیزات نظامی بخرد، قادر است در  20 سال نمونه‌هایی از آنها تولید کند که در برخی موارد حتی بهتر از موارد خریداری شده است.»

وی می‌افزاید: همان‌طور که آنها با مهندسی مجدد فناوری‌های جدید و اضافه کردن موتورهای جدید وارد شده بهبودهای تدریجی ایجاد می‌کنند،  در حال به‌دست آوردن قابلیت‌های بیشتر عملیاتی، مرگبارتر بودن و بازتولید هستند.

ساعت ۳:۳۰ بامداد امروز (یکشنبه ۲۷ مهر ماه/۱۸ اکتبر) محدودیت‌های تسلیحاتی ایران در پنجمین سالگرد حصول برجام به صورت خودکار پایان یافت و از این به بعد محدودیت صادرات و واردات اقلام تسلیحاتی از مبدا و به مقصد ایران لغو شده و محدودیت سفر ۲۳ شخص موضوع فهرست قطعنامه ۲۲۳۱ خاتمه یافته است. 

لغو این محدودیت‌ها در حالی صورت گرفت که آمریکا در ماه‌های اخیر تلاش‌های گسترده‌ای را صورت داد تا این محدودیت‌ها ادامه یابد و در همین راستا قطعنامه‌ای را نیز به شورای امنیت سازمان ملل پیشنهاد داد که با ۱۱ رأی ممتنع، ۲ رأی موافق (آمریکا و جمهوری دومینیکن) و ۲ رأی مخالف (روسیه و چین) به تصویب نرسید و آمریکا باز هم ناکام ماند. 

گفتنی است، لغو این محدودیت‌ها نیازمند هیچ اقدام دیگری از سوی شورای امنیت سازمان ملل نیست.

منبع: فارس

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: لغو تحریم های تسلیحاتی ایران صادرات سلاح آمریکا محدودیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۷۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرعت فوق‌العاده موشک هایپرسونیک آمریکایی (+عکس)

کمپانی لاکهیدمارتین در نمایشگاه Sea Air Space 2024 از کانسپت موشک هایپرسونیک ماکو (Mako) رونمایی کرد. هنوز برد و مشخصات این موشک هایپرسونیک اعلام نشده است ولی طبق اعلام مقامات لاکهیدمارتین سرعت این موشک حداقل ۵ ماخ خواهد بود و از سیستم هدایت چندگانه بهره می‎برد.

به گزارش خبرآنلاین، طبق اعلام شرکت سازنده، جنگنده نسل پنجمی F-35A لایتنینگ توانایی حمل ۶ تیر (۲ تیر در دهلیز داخلی و ۴ تیر زیر بال‎ها) از این موشک هایپرسونیک را دارد.

این موشک توانایی نصب برروی جنگنده‎های F-35، F-22، F-16، F-15، F-18 و هواپیمای گشت دریایی P-8 را دارد و به‎گفته مقامات لاکهیدمارتین این موشک در آینده از ناوها، زیردریایی‎ها و لانچرهای زمینی نیز قابلیت شلیک خواهد داشت.

لازم به‎ذکر است که این پروژه با پروژه HALO که محصول آن یک موشک هایپرسونیک ضدکشتی هواپایه برای نیروی دریایی آمریکاست، متفاوت است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • رویترز: آمریکا به صورت مخفیانه به اوکراین موشک دوربرد ارسال کرده است
  • ارسال سلاح و تجهیزات آمریکایی به اوکراین و اسراییل انجام می‌شود
  • سنای آمریکا لایحه محدودیت «تیک تاک» را تصویب کرد
  • سرعت فوق‌العاده موشک هایپرسونیک آمریکایی (+عکس)
  • ادعای عجیب اسنایپر برتر آمریکایی: سلاح‌های زمان شوروی بهتر هستند!
  • مجلس با تحقیق و تفحص از سازمان حفظ نباتات موافقت کرد
  • خنده های جالب تحلیلگر آمریکایی در واکنش به اینکه مردم ایران به رضاپهلوی و بمباران ایران توسط اسرائیل علاقمند هستند + فیلم
  • محدودیت «تیک‌تاک» در آمریکا احتمالاً هفته آینده به تصویب سنا می‌رسد.
  • تحلیلگر آمریکایی با غلتک از روی ربع‌پهلوی رد شد
  • فرآیند تولید موتور‌های فوق پیشرفته جنگنده F-۳۵ در کارخانه آمریکایی (فیلم)