Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، نعمت احمدی  در رابطه با تصاویر اخیر منتشره از گرداندن تعدادی از مجرمین در سطح شهر گفت: واژه اراذل و اوباش  بین مردم رایج است و در قانونگذاری چنین واژه ای  نیامده است.  در قانون عنوان ولگرد را داریم ؛ یعنی کسی که جا و مکانی نداشته باشد اما اراذل و اوباش اوصافی است که در بین مردم مرسوم است نه در جامعه حقوقی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این زمینه  پلیس مجدداً به صورت سنتی بر عملکرد گذشته خود پافشاری کرد و از حالت ضابط  خارج شد و  مجری حکم شد. ضابط باید تحت امر دادسرا و دادستان باشد و  دستور قضایی را اجرا کند ولی  از آن قالب خارج شد و در قالب مجری احکام، حکم خودش را صادر کرد که این امر مورد نقد جامعه حقوقی قرار گرفت و جایگاه حقوقی و قانونی نداشت و  انتقاد به جایی توسط رسانه‌های داخلی و خارجی نسبت به موضوع گرداندن تعدادی از مجرمان صورت گرفت. البته  ما هزینه زیادی در انعکاس بیرونی قضیه دادیم.

این حقوقدان تصریح کرد:  در دنیا  پلیس به شخصه نمی تواند قانونگذار و مجری قانون  باشد.  پلیس مجری احکام دادگاه‌ها است و رئیس پلیس به جای پذیرفتن اشتباهش منتقدان را متهم به  "روشنفکری" کرد. 

این حقوقدان گفت: خوشبختانه آقای رئیسی به عنوان رئیس قوه قضاییه که ناظر بر اجرای قوانین کشور است وارد عمل شد و هم عمل پلیس را درست ندانست  و هم دستور قضایی صادر کرد. 

احمدی خاطرنشان کرد: اگر هدف از مجازات، تنبیه متهم و تنبه جامعه و تشفی مجنی علیه است؛ باید بگویم که گرداندن «اراذل و اوباش» هیچ فایده‌ای ندارد و  حتی خیری هم برای مالباخته‌ها نداشت. آیا با گرداندن سارق جلوی پاساژ علاالدین، تلفن همراه مردم پیدا می شود؟  ما با این اقدام متهمان را  متجری تر می کنیم  و قصد انتقام پیدا می کنند لذا باید از رئیس قوه قضاییه تشکر کرد زیرا  به جا و به موقع وارد عمل شد و حرف  کارشناسان و مردم را تایید کرد.

وی درباره کاهش جرایمی مانند سرقت در جامعه گفت : جرایمی از این دست معلول هستند و علت نیستند.  رئیس پلیس چند روز پیش اعلام کرد بیش از ۵۰ درصد کسانی که اخیراً به عنوان سارق دستگیر شدند نوبت اولیه هستند. ما نوبت اول را برای دانشگاه و مسائل دیگر داشتیم و متاسفم که بگویم برای جرم هم نوبت اول را پیدا کردیم؛ لذا باید این موضوع را ریشه یابی کرد. 

وی افزود: در حالی که روزانه همه‌چیز قیمتش افزایش پیدا میکند  تصور کنید که ظرفیت این افراد در قبال نداری چقدر است؟  در جامعه ای که با قشر زیادی به عنوان بیکار و با تعطیلی بسیاری از مشاغل روبرو هستیم و از طرفی نیاز ها ثابت است و از آن طرف مشاغل تعطیل و درآمدها کاهش می یابد، طبیعتا یکسری افراد مرتکب جرم سرقت  می شوند. 

احمدی تاکید کرد:  متاسفانه من پیشنهادی برای جلوگیری از جرایمی مانند سرقت در جامعه ندارم زیرا   وقتی صبح بیدار می شویم و می بینیم که همه چیز قیمتش افزایش یافته و اقل های زندگی که برای حیات اولیه لازم است ؛ قیمتش با دیروز متفاوت می شود، افراد چقدر میتوانند با قناعت پیشه کنند. همانطور که علما گفته اند  از دری که فقر وارد می شود از در دیگر ایمان بیرون می رود. یا یک اصل اساسی وجود دارد که  " من لا معاش له لا معاد له” کسی که زندگی مادی ندارد زندگی معنوی هم نخواهد داشت؛ لذا   راهکارش این است که جامعه به طرف تامین حداقل های زندگی برای ادامه حیات  و زنده ماندن مردم باشد و  باید  شکاف های طبقاتی از بین برود.  از  کسی که آنقدر مستضعف است که یک سوم نان بربری را می خرد، چه انتظاری  می توان داشت.


منبع: ایسنا
انتهای پیام/

کد خبر: 1077663 برچسب‌ها قوه قضاییه اراذل و اوباش نعمت احمدی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: قوه قضاییه اراذل و اوباش نعمت احمدی اراذل و اوباش قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۷۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آپوئل بدون مهری، پیش به سوی قهرمانی

به گزارش "ورزش سه"، دور هشتم از مرحله قهرمانی رقابت های لیگ برتر قبرس، با یک بازی مهم همراه بود که طی آن، آپوئل توانست در استادیوم خانگی خود با نتیجه دو بر صفر به پیروزی رسیده و صدر جدول رده بندی را حفظ کند.

در این مسابقه و پس از ارسال یک ضربه کرنر، عصام چبکه در دقیقه 8 توانست روی ریباند ضربه سر یکی از هم تیمی هایش، گل نخست را وارد دروازه کرده و تیمش را پیش بیندازد.

گیورگی کویلیتایا مهاجم تیم ملی گرجستان، اختلاف را بیشتر کرد. او روی یک حرکت انفرادی و پس از پشت سر گذاشتن دو مدافع حریف، ضربه اش را وارد دروازه کرد تا بازی دو بر صفر شود.

کویلیتایا در ادامه یک گل به ثمر رساند که به دلیل برخورد توپ به دستش، این گل رد شد. او در نیمه دوم نیز پشت یک ضربه پنالتی ایستاد که ضربه اش به تیرک عمودی دروازه برخورد کرد و روی ریباند نیز شوت عصام چبکه به تیرک افقی اصابت کرد تا این توپ به شکل عجیبی وارد دروازه نشود.

در نهایت نیز آپوئل در روزی که سعید مهری را 90 دقیقه روی نیمکت داشت، دو بر صفر پیروز شد تا فاصله یک امتیازی خود با لارناکا را حفظ کرده و در فاصله 2 هفته مانده به پایان لیگ، امید اول قهرمانی باشد.

دیگر خبرها

  • باشگاه دانش آموزی خبرنگار پلیس، پیشگام در حوزه‌های انتظامی و انضباط اجتماعی است
  • باشگاه خبرنگاران دانش آموزی پلیس افتتاح شد
  • در کشوری که یک فساد بزرگ را «فسادنمایی» می‌نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟
  • طعنه روزنامه جمهوری اسلامی به پرونده چای دبش: در کشوری که یک فساد بزرگ را «فسادنمایی» می‌نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟
  • روزنامه جمهوری اسلامی : در کشوری که یک فساد بزرگ را "فساد نمایی" می نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟
  • نظر رییس قوه قضاییه در صورت تمرد زنان بی‌حجاب از پلیس | فیلم
  • ببینید | رییس قوه قضاییه: اگر کسی در مسئله حجاب از دستور پلیس تمرد کرد، نمی‌توان نیروی در صحنه را تنها گذاشت
  • آپوئل بدون مهری، پیش به سوی قهرمانی
  • تامین امنیت جامعه و مقابله با ناهنجاری های اجتماعی و برخورد با مخلین امنیت از خدمات دستگاه قضایی است
  • نوری قزلجه: دولت یا قوه قضاییه می‌توانند لایحه عفاف و حجاب را پس بگیرند /۳۰۰ تحقیق و تفحص؟! شورش را در آوردند/دولت غفلت نکند و پیام جامعه را بگیرد