Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، بیش از دو سال از کشف پرونده 36 هزار کولر قاچاقی و بیش از یک سال از عدم اجرای حکم مربوط به این پرونده می‌گذرد، اهمیت و حجم کولرهای قاچاق کشف شده همچنین تعلل در اجرای حکم مربوطه سبب شده است علاوه بر رسانه‌های استانی، رسانه‌های کشوری نیز به این موضوع بپردازند اما سکوت مسوولان مربوطه برای افکار عمومی شبهه ایجاد کرده و این پرونده با حواشی زیادی در خوزستان دنبال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی تعزیرات حکومتی کشور در تاریخ98/4/2 اعلام کرد این پرونده در مرحله اجرای حکم است، اما ناگهان 13 روز پس از صدور حکم قطعی در تاریخ 98/2/17 وزیر دادگستری طی نامه‌ای توقف 10 روزه اجرای حکم را جهت بررسی بیشتر خواستار شد و تا کنون خبری از اجرا نیست.

 

حکم 36 هزار کولر قاچاق باید هرچه زودتر اجرا شود

شهریور امسال نیز حجت السلام صادق مرادی رئیس کل دادگستری خوزستان با بیام اینکه دادگاه مربوط به قاچاق 36  هزار کولر در سازمان تعزیرات حکومتی استان برگزار و حکم این پرونده صادر شد، گفت: در مورد این موضوع درخواست ماده 477 داده شد که به نظر ما آراء صادره صحیح بوده و حکم باید هرچه زودتر اجرا شود.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط گرمای تابستان در خوزستان  بیش از 50 درجه استان لازم است  که در این مورد با دستور ویژه رسیدگی صورت گیرد و نفیاً یا اثباتاً اتخاذ تصمیم شود تا در صورت مخالفت، با اجرای حکم موضوع توقیف 36 هزار کولر، این کولر‌ها بین مردم استان خوزستان و با قیمت عادلانه توزیع شود.

 

بدون دستور قضایی اجازه دخل و تصرف نداریم

 فریبرز گرگی رئیس سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی خوزستان نیز در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، اظهار کرد: دستگاه قضا دستور فروش کولرهای قاچاق را صادر کرده بود اما پس از اینکه صاحب کالا درخواست اجرای ماده 477 را داده بود حکم 36 هزار کولر قاچاق متوقف شد.

وی افزود: حکم در دست مقامات قضایی در دست بررسی است و بدون دستور مقامات قضایی ما اجازه دخل و تصرف در این اموال را نداریم.

نظریه کارشناس دادگستری

با وجود اینکه رأی صادره در دادگاه بدوی، در دادگاه تجدیدنظر هم قطعی شده‌است، اما با گذشت بیش از یک سال، خبری از اجرای رأی نیست.

یکی از کارشناسان دادگستری در این رابطه می‌گوید: یکی از دلایل تاخیر در اجرای احکام چنین پرونده‌هایی اعمال ماده 477  است(اعاده دادرسی) که بر اساس آن اسناد و مدارک جدیدی از سوی محکوم علیه ارائه شود که پیش از این، این مدارک در جریان محاکمه ملاحظه نشده باشند.

وی افزود: معمولاً به این پرونده‌ها زمانی را برای نظارت دقیق نیز داده می‌شود که با توجه به حجم پرونده برای دادن رأی نظر قضات دیگر استان‌ها  و یا مرکز را در این خصوص جویا می‌شوند پس از مطالعه پرونده توسط این افراد و بررسی مدارک و مستندات مورد نیاز در آن  نتیجه نهایی اعلام می‌شود.

این کارشناس دادگستری با بیان اینکه سابقه نداشتیم که اجرای حکم پرونده‌های هم سطح این پرونده بیش از 6 یا 7 ماه طول بکشد، گفت: ممکن است طولانی شدن روند اجرای حکم این پرونده به دلیل شرایط فعلی کشور و شیوع کرونا باشد  با اینحال باید حکم پرونده قاچاق 36 هزار کولر اجرایی می‌شد.

وی افزود: پس از تایید کارشناسان و نظارت بر این پرونده حکم باید اجرایی شود، امید وار هستم علت تاخیر ورود شخص سوم به پرونده نباشد و هر چه زودتر این جریان تعیین تکلیف شود.

 

انتظار مردم خوزستان

مردم خوزستان انتظار داشتند مسئوولان این 36 هزار کولر گازی قاچاق را به صورت رایگان در اختیار خانواده‌های فاقد تمکن مالی قرار دهند یا با ورود آن‌ها به چرخه بازار بتوانند با تاثیر در عرضه کولر قیمت کولر واقعی و کاهش پیدا کند.

 اما در کمال ناباوری نه‌تنها این اتفاق نیافتاد بلکه بعد از گذشت دو سال و نیم خبری از برخورد قضایی با بر هم زنندگان امنیت اقتصادی کشور نیست! واقعاً علت توقف اجرای حکم توسط وزیر دادگستری چیست؟

کشفیات جدید کولر در خوزستان

چند روز گذشته کشفیات پلیس خوزستان خبر از کشف 20 دستگاه کولر گازی و 23 دستگاه اسپلیت کولرگازی در شهرستان ماهشهر و 200 عدد پنل کولر گازی ایستاده 60 هزار، 107 عدد موتور کولر گازی 60 هزار ایستاده، 96 عدد پنل کولر گازی دوتیکه 24 هزار،35 عدد پنل کولر گازی 30 هزار،  هفت عدد موتور کولر دوتیکه  24 هزار و دو عدد موتور کولر گازی دوتیکه 30 هزار فاقد مجوز گمرکی داده است.

قطعاً  تکرار این حجم از کشفیات کولر در استان نشان می‌دهد اولاً رسیدگی به این نوع قضایا نیاز به قاطعیت قضایی دارد تا قاچاقچیان به راحتی اقدام به قاچاق کالاهای مورد نظر خود نکنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، پرونده کشف 36 هزار کولر قاچاقی یکی از مهمترین کشفیات حوزه قاچاق کالا از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون بوده است، این پرونده بزرگترین پرونده قاچاق در خوزستان و سومین در کشور است.

انتهای پیام/ر

منبع: فارس

کلیدواژه: خوزستان توقف حکم ماده477 هزار کولر قاچاق اجرای حکم کولر گازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۷۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دود سیگار قاچاق به چشم قاچاقچی رفت

رضا مظفری مدیرکل تعزیرات حکومتی زنجان گفت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان انواع سیگار خارجی را در آزادراه زنجان – قزوین از یک وانت کشف و گزارش آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

وی گفت: پرونده قاچاق انواع سیگار خارجی به ارزش چهار میلیارد و ۱۲۵ میلیون ریال در شعبه چهارم بدوی تعزیرات حکومتی زنجان رسیدگی شد.

مظفری افزود: شعبه به دلیل ارائه نکردن مدارک قانونی، اتهام قاچاق را محرز دانست و علاوه بر ضبط کالای دخانی کشف شده، متهم را به پرداخت چهار میلیارد و ۱۲۵ میلیون ریال جزای نقدی معادل ارزش کالای کشف شده محکوم کرد.

وی اضافه کرد: با قطعیت یافتن حکم در شعبه تجدید نظر و پیگیری شعبه اجرای احکام، جریمه تعیین شده وصول و پرونده مختومه شد.

مدیرکل تعزیزات حکومتی استان زنجان از تسریع در رسیدگی به پرونده های تخلف گرانفروشی در سطح استان خبر داد و گفت: میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌ های حوزه کالا و خدمات در سطح کشوری ۱۱ روز و در استان زنجان ۷.۵ روز است.

وی، علت طولانی شدن روند بررسی برخی پرونده‌ها را زمان‌بر بودن تحقیقات مربوط به نوع تخلف و استعلامات انجام گرفته ذکر کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان با بیان اینکه پرونده های وارده به تعزیرات حکومتی در چند بخش رسیدگی‌ می‌شود، گفت: رسیدگی به پرونده‌های کلان مربوط به پرونده های قاچاق کالا، ارز و خودرو است که با توجه به نوع تخلف، زمان زیادی را به خود اختصاص می دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • دستگیری ماشین قاچاق سوخت در کرخه خوزستان
  • عملیات اجرایی منوریل قم پس از ۱۰ سال توقف آغاز می‌شود
  • کشف ۵ تن و ۶۰۰ کیلو گرم آرد قاچاق در قزوین
  • توقیف محموله آرد قاچاق در قزوین
  • انصارالله: توحش آمریکایی علیه غزه، شکست می‌خورد
  • خوزستانی‌ها از چه کولر گازی‌هایی استفاده نکنند
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول
  • توقف برداشت شن و ماسه از منطقه باغ شاه توسکستان گرگان/ تشکیل پرونده برای مدیران متخلف
  • توقف برداشت شن و ماسه از منطقه باغ شاه توسکستان گرگان؛ تشکیل پرونده برای مدیران متخلف
  • دود سیگار قاچاق به چشم قاچاقچی رفت