Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار بینالود گفت: با ارسال درخواستی به استانداری خراسان رضوی، خواستار تدوین شیوه‌نامه های بهداشتی جدید برای بازگشایی تالارهای عروسی در این شهرستان هستیم.

به گزارش قدس آنلاین، سید حسن حسینی اظهار کرد:  با توجه به اتمام عزاداری‌های ماه صفر و شروع فصل برگزاری مجالس عروسی، تالارهای عروسی شهرستان همچنان بسته است اما معتقدیم با تداوم این وضع، برخی با اقدامات زیرزمینی جشنها را در باغ ها و تالارها به صورت مخفیانه و به دور از نظارتهای بهداشتی برگزار می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی ادامه داد: بازگشایی مجدد تالارها به خاطر حفظ اشتغال این صنف و رعایت موازین بهداشتی منطبق با شیوع کرونا درخواست اصلی اتحادیه تالاردارهای شهرستان است. فرماندار بینالود گفت: ۸۰ تالار عروسی به صورت رسمی در این شهرستان فعالیت دارند و این اتحادیه قول داده در صورت بازگشایی تالارها، شیوه نامه‌های بهداشتی ابلاغی به صورت کامل رعایت شود. وی افزود: به خاطر تردد زیاد بین دو شهرستان مشهد و بینالود وضعیت شیوع کرونا در طرقبه شاندیز هم قرمز و بحرانی است. حسینی ادامه داد: براساس آمار دستگاه‌های خدماتی شمار ساکنین این شهرستان حدود ۸۰ هزار نفر است که این تعداد در دو شهر طرقبه و شاندیز و ۴۰ روستای دارای دهیاری سکونت دارند، همچنین در مجموع، ۱۵ آبادی طرقبه شاندیز، روستای هدف گردشگری محسوب شده و ییلاقی و گردشگرپذیر هستند. منبع: ایرنا انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: تالار عروسی طرقبه شاندیز کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۷۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی باغ نشاط لارستان بعد از ۴ سال

ایسنا/فارس رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان لارستان از بازگشایی باغ تاریخی نشاط در شهر لار بعد از ۴ سال برای ایام نوروز جاری خبر داد.

محمدابراهیم کیان امروز، ۷ فروردین ماه در حاشیه بازدید از باغ نشاط لارستان گفت: درهای این مجموعه تاریخی ۴ سال به روی گردشگران بسته بود که به دستور و پیگیری‌های مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس مبنی بر رفع مشکلات مجموعه، مرمت بنا و موزه همچنین افزایش ساعت بازدید شاهد گشایش این باغ در نوروز امسال هستیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان لارستان به استقبال گسترده مسافران نورزی و بازدیدکنندگان از این مکان تاریخی و طبیعی شهرستان اشاره کرد و افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده ساعت بازدید از این باغ از ساعت ۹ تا ۲۳ است که هم‌زمان آغاز تعطیلات نوروزی تاکنون بیش از ۱۵ هزار مسافر نورزی و بازدیدکننده از این محل دیدن کردند.

کیان در ادامه به اجرای برنامه نوروزگاه در این شهرستان هم اشاره کرد و گفت: این مراسم هم مورد استقبال گردشگران قرار گرفت که در قالب آن شاهد اجرای برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و رسوم قدیمی و سنتی شهرستان همچنین برپایی غرفه‌ها و نمایشگاه‌های صنایع‌دستی هستیم که برنامه‌های اجراشده با همکاری شورای شهر، شهرداری و انجمن دوستداران میراث فرهنگی شهرستان برگزار شد.

وی در خصوص اجرای رسم بابشو در ایام نوروز نیز گفت: بابشو یکی از رسوم قدیمی شهرستان است که در اولین عید ازدواج زوج‌ها، از طرف خانواده عروس؛ برای دخترشان عیدی که شامل لباس، قطعه‌ای طلا و شیرینی‌های لاری مثل قتلمه زیگرو دل برو، بفه شکری، نان شیرین و... به خانه داماد ارسال می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازگشایی تمام محورهای روستایی معمولان با کمک سپاه لرستان
  • پلمب یک واحد قصابی در کرمان 
  • کاهش ۶۴درصدی بیماری دامی در مازندران
  • کشف و امحاء ۶ هزار و ۷۶۰ کیلوگرم سبوس آرد در سنقر
  • ۲۵ هزار مورد بازرسی بهداشتی اماکن گلستان/ تداوم بازرسی‌ها تا ۲۵ فروردین
  • معدوم سازی بیش از ۱۹ تن فرآورده خام دامی در دزفول
  • بازگشایی باغ نشاط لارستان بعد از ۴ سال
  • ۱۷ هزار بازرسی در طرح سلامت نوروزی استان یزد
  • ۳۵۴ مورد شکایت مردمی در حوزه بهداشت در هرمزگان بررسی شد
  • قطع راه ۵۰ روستای شهرستان مارگون به دنبال بارش های سیل آسا