Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از مرکز رسانه قوه قضاییه، ذبیح الله خداییان در همایش مشترک سراسری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و سازمان امور اراضی که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، افزود: مدیریت زمین در بخش‌های مختلف کشور با اجرای طرح کاداستری محقق می‌شود و بارها بر اجرای طرح کاداستر در کشور و بخصوص کاداستر اراضی تاکید کرده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با اجرای طرح کاداستر امور شفاف خواهد شد و دولت نیز بر اساس اطلاعات به راحتی می‌تواند تصمیمات را اتخاذ کند.

خداییان با بیان اینکه بخش مهم کاداستر کشور امور اراضی زراعی است، اظهار داشت: ١۶ میلیون و ۵٠٠ هکتار اراضی کشاورزی در کشور داریم و متاسفانه اسنادی که در اختیار کشاورزان است به صورت دفترچه‌ای یا نسخ‌های زراعی است که در این اسناد حدود اراضی مردم و مساحت آن مشخص نیست.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اضافه کرد: مشخص نبودن حدود اراضی کشاورزی و باغی باعث اختلاف میان کشاورزان می‌شود.

خداییان با بیان اینکه با سازماندهی زمین و مسکن در بخش کشاورزی و اسناد قطعی مالکیت شاهد افزایش ارزش زمین آن‌ها خواهیم بود، افزود: اقدامات خوبی در سازمان امور اراضی کشاورزی انجام شده است، اما هر دو سازمان باید به کارها و اقدامات خود سرعت بیشتری ببخشند. 

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: زمانی که اعتباراتی به سازمانی در شهرستان‌ها اختصاص پیدا کرده است، اما مدیران آن دستگاه عملکرد بهینه و درستی نداشتند، باید پرونده تشکیل شود.

وی افزود: بازرسی سازمان‌های ثبت اسناد و املاک و سازمان امور اراضی همچنین سازمان بازرسی کل کشور و دادستان‌های شهرستان‌ها باید با مدیرانی که با کوتاهی چه به صورت عمد و چه غیرعمد باعث تضییع حقوق بیت المال شده اند برخورد کنند و پرونده‌هایی در این باره تشکیل شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با قدردانی از وزیر جهاد کشاورزی، رئیس سازمان امور اراضی و سازمان جنگل‌ها که اقدامات خوبی در این زمینه داشته اند، گفت: متاسفانه برخی از مدیران عزم جدی برای اجرای قوانین ندارند در حالی که قانون بسیار شفاف است.

برچسب‌ها سازمان ثبت اسناد و املاک کشور كاداستر قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور كاداستر قوه قضاییه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور كاداستر قوه قضاییه اخبار کنکور سازمان ثبت اسناد و املاک کشور سازمان امور اراضی رئیس سازمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۷۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی و توقف ۴ مورد تغییر کابری غیر مجاز در اراضی الیگودرز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، سرهنگ مسلم مویدی گفت: گشت‌های حفظ کاربری استان در تعطیلات نوروزی همچنان ادامه دارد و امروز هشتم فروردین چهار مورد تغییر کاربری غیر مجاز در شهرستان الیگودرز شناسایی و اخطار توقف عملیات و دیوارنویسی برای آنها صادر شد.

وی حفظ کاربری اراضی را عامل تأمین کننده امنیت غذایی کشور دانست و از مسئولان استانی و شهرستانی خواست برای حراست از این اراضی با جهاد کشاورزی همکاری کنند.

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی لرستان مشارکت و نظارت همگانی را بهترین و موثرترین راه برای حفاظت از سرمایه‌های ملی کشور عنوان کرد و گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخریب و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی با سامانه ارتباط مردمی حفاظت اراضی کشاورزی (تلفن ۱۳۱) تماس بگیرند و یا با مراجعه به واحد‌های کشیک مستقر در مدیریت امور اراضی استان موارد را اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • اکیپ‌های گشت برخورد با تغییر کاربری اراضی کشاورزی فعال هستند
  • ۸۵ درصد از اراضی وزارت دفاع در استان بوشهر سنددار شد
  • صدور سند مالکیت ۹۹.۵ درصد از اراضی منابع طبیعی استان بوشهر
  • افتتاح مؤسسه نان و ارزاق بهشتی جهت کمک به نیازمندان
  • بررسی ۳ هزار و ۸۱۱ مورد درخواست متقاضیان صدور سند برای اراضی زراعی و باغی
  • مؤسسه نان و ارزاق بهشتی جهت کمک به نیازمندان افتتاح شد
  • ۹۵ درصد اراضی کشاورزی تا شهریور ۱۴۰۳ رفع تداخل می شوند
  • شناسایی و توقف ۴ مورد تغییر کابری غیر مجاز در اراضی الیگودرز
  • افتتاح مؤسسه «نان و ارزاق بهشتی» برای کمک به نیازمندان با مشارکت سازمان ثبت اسناد
  • نزدیک به 576 هکتار اراضی ملی به بیت المال بازگشت