Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-19@23:22:06 GMT

رشد ۱۰ درصدی تولید آهن اسفنجی

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۹۷۸۴۵

رشد ۱۰ درصدی تولید آهن اسفنجی

ایران اکونومیست- میزان تولید آهن اسفنجی در نیمه نخست امسال به رقم ۱۵ میلیون و ۵۶۲ هزار تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، رشد ۱۰ درصدی را نشان می‌دهد و روند حرکتی در مسیر سند چشم انداز ۱۴۰۴ را دنبال می کند.

 برپایه جداول آماری انجمن تولید کنندگان فولاد ایران، میزان تولید آهن اسفنجی در ۶ ماهه نخست سال گذشته ۱۴ میلیون و ۱۸۵ هزار تن بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افق چشم انداز دستیابی به ۴۵ میلیون تن ظرفیت

براساس طرح جامع فولاد کشور در افق ۱۴۰۴ سند چشم‌انداز ظرفیت آهن اسفنجی رقم ۴۵ میلیون تن مورد انتظار است، ضمن اینکه ظرفیت فولاد سازی رقم ۵۵ میلیون تن پیش‌بینی شده است.

آمارها نشان می‌دهد در سال ۹۷ ظرفیت اسمی واحد های تولید کننده آهن اسفنجی برابر با ۳۲.۶ میلیون تن ثبت شد، درحالی که میزان تولید برابر با ۲۶.۳ میلیون تن بود.

کاهش صادرات در پنج ماهه

بررسی آمار پنج ماهه صادرات آهن اسفنجی امسال نشان از کاهش نسبت به مدت مشابه دارد که کارشناسان عامل آن را رشد تولید در واحد های فولاد سازی و جهش به سمت تحقق سند چشم انداز ارزیابی می شود.

میزان صادرات آهن اسفنجی در دوره فروردین لغایت مرداد امسال رقم ۱۶۹ هزار تن را نشان می دهد که در مقایسه با ۵۲۶ هزار تن عملکرد مدت مشابه در سال ۹۸ کاهش ۶۸ درصدی را ثبت کرد.

کارنامه پارسال صادرات با رشد همراه بود، برابر داده های انجمن یاد شده، مجموع صادرات آهن اسفنجی در سال گذشته به رقم ۹۴۲ هزار تن رسید و در مقایسه با رقم ۵۳۳ هزار تن صادرات سال ۹۷ رشد ۷۷ درصدی را ثبت کرد.

رشد ۶ درصد تولید در ۱۲ ماه

آمار ۱۲ ماهه پارسال میزان تولید آهن اسفنجی را ۲۷ میلیون و ۹۰۷ هزار تن نشان می دهد که نسبت به رقم ۲۶ میلیون و ۳۵۹ هزار تن عملکرد سال ۹۷ رشد ۶ درصدی را ثبت کرد.

روند فعال سازی کارخانه های فولاد سازی استانی که در نیمه دوم سال ۹۲ با فعالیت دولت یازدهم کلید خورد، سبب رشد تولید آهن اسفنجی در کشور شد.

افزایش مصرف ظاهری آهن اسفنجی

برپایه آمار انجمن مزبور، مصرف ظاهری آهن اسفنجی در سال گذشته بالغ بر ۲۶ میلیون و ۹۶۵ هزارتن شد که در مقایسه با رقم ۲۵ میلیون و ۹۶۵ هزار تن عملکرد سال ۹۷ افزایش چهار درصدی داشت.

 تولید شمش فولادی ( میانی) در نیمه نخست امسال به ۱۴ میلیون و ۳۹۲ هزار تن رسید که در مقایسه با ۱۳ میلیون و ۸۹ هزار تن مربوط به مدت مشابه پارسال افزایش ۱۰ درصدی را نشان می‌دهد.

 

 ایرنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: تولید آهن اسفنجی آهن اسفنجی میزان تولید نشان می دهد چشم انداز میلیون تن مدت مشابه سال گذشته هزار تن سال ۹۷

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۷۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات سالانه ۱۲۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی در قزوین

به گزارش قدس آنلاین، محمد حسین عطایی اظهار کرد: سالانه ۱۲۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی، باغی و خشکبار از استان قزوین صادر می شود.

وی افزود: با توجه به پتانسیل خوب و مستعد بخش کشاورزی این استان سالانه این میزان صادرات انجام می شود و نگاه ما جایگزینی صادرات به جای واردات است.

وی اظهار داشت: سیفی‌جات گلخانه ای برای صادرات در اولویت است و در زمینه تولید مرغ نیز ظرفیت بالایی داریم اما باید یک بازار ثابت داشته باشیم تا صادرات محقق شود.

عطایی بیان داشت: چون تولید ثابت نداریم نمی توان روی صادرات پایدار حساب کرد اما قادریم تخم مرغ را صادر کنیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در هشتمین جلسه شورای هماهنگی روابط خارجی استان قزوین گفت: با راه اندازی صندوق حمایت توانسته مشکل صادرات کشمش را حل کند و آمادگی داریم ارتباط تعدادی از تولیدکنندگان نهال، کشمش و خشکبار و میوه را با طرف های بلاروس مهیا کنیم.

عطایی اضافه کرد: در بخش کشاورزی افراد توانمندی داریم که در صورت معرفی آنها می توان برای توسعه صادرات هم اقدام کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی رشد ۱۵ درصدی صادرات گاز ایران به عراق
  • عراق؛ شریک تجاری همیشگی ایران/ پیش بینی رشد ۱۵ درصدی صادرات
  • بخش کشاورزی به سمت صنایع تبدیلی گام بردارد
  • تولید به صادرات گره بخورد/ نادرست بودن قطع برق چاه‌ها
  • وزیر جهاد کشاورزی: برای مشتاقان تولید فرش قرمز پهن می‌کنیم‌
  • صادرات حدود ۶۷ تن زعفران از افغانستان
  • صادرات سالانه ۱۲۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی در قزوین
  • جهش واردات برخی کشور‌های اروپایی از ایران در نخستین ماه ۲۰۲۴
  • خودکفایی تولید مواداولیه مکمل‌ها در ۱۴۰۳/رشد ۲۵ درصدی صادرات
  • صادرات ۱۰۰ میلیون یورویی آلمان به ایران در ۱ ماه