Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، ایجاد منطقه گردشگری در این منطقه جنگلی که حدود ۲۰۰ هکتار مساحت دارد از سال های ۱۳۹۵ بنا به خواسته مسئولان دست اندرکار و اعلام آمادگی سرمایه گذار بخش خصوصی در دستور کار قرار گرفت و تا مرحله انتشار آگهی مناقصه و انعقاد قرارداد با پیمانکار پیش رفت ولی بعدا متوقف شد.

جنگل تیلاکنار چون در مسیر منتهی به غار دانیال در جنوب شهر سلمانشهر قرار دارد ، به طوری سنتی محل اطراق گردشگران و بازدیدکنندگان غاز و طبیعت گردان بود و به همین دلیل هم برای اجرای طرح گردشگری مورد توجه قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحمت علیزاده جیرکل روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : با اینکه کتابچه راهنمای این طرح  تدوین شد و کار تا مراحله آگهی مناقصه و انعقاد قرار داد با مجری طرح نیز پیش رفت ، ولی در این مرحله با اجرای قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی کشور مواجه شد و این قانون هم هرگونه تغییر کاربری و واگذاری مناطق جنگلی به شکل مستقل و انتزاعی به اشخاص حقیقی و حقوقی را منع کرده است.

وی گفت : در طرح مدیریت پایدار جنگل های شمال نیز روی این موضوع تاکید شده که بحث صیانت ، احیا و بهره برداری از جنگل های شمال براساس پهنه بندی حوضه آبخیز و منطبق با مطالعات طرح نیمه تفصیلی باشد که باز هم اجرای طرح گردشگری با طرح مدیریت مغایر است .

معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت که نشستی هم هفته پیش با موضوع چالش های گردشگری در فرمانداری عباس آباد برگزار شد و یکی از موضوعات مورد بحث منطقه جنگلی تیلاکنار بخش سلمانشهر بود که با ارائه دلایل روشن و جامع علت ممنوعیت واگذاری این منطقه جنگلی برای مسئولان حاضر در این نشست مطرح شد.             

جنگل های شهرستان ۵۰ هزار نفری عباس آباد ۳۳ هزار هکتار مساحت دارد

برچسب‌ها نوشهر مازندران منابع طبیعی جنگل های هیرکانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نوشهر مازندران منابع طبیعی جنگل های هیرکانی نوشهر مازندران منابع طبیعی جنگل های هیرکانی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۸۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای برنامه‌های شاد برای کودکان و نوجوانان خرم آبادی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از امروز ۳۰ فروردین تا یک شنبه دوم اردیبهشت ۱۴۰۳ به مدت چهار روز با اجرای برنامه‌های مختلف شاد میهمان کودکان و نوجوانان مناطق کم برخوردار شهرستان خرم آباد خواهد بود.

محله پاچنار و آبشار طلایی (۹ دی) خرم آباد از جمله محله‌هایی بود که امروز میزبان تماشاخانه سیار کانون بودند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد، منطقه برتر گردشگری تهران در نوروز
  • اجرای برنامه‌های شاد برای کودکان و نوجوانان خرم آبادی
  • هشدار در مورد احتمال آتش سوزی جنگل‌ها در مازندران
  • تداوم اجرای طرح مبارزه با آفت جوانه خوار در جنگل های زاگرس
  • آغاز سرشماری بهاره قرقاول در گلستان
  • توصیه عباس آخوندی برای روزهای بعد از حمله سپاه به اسرائیل /تا آخرین لحظه طرفدار دیپلماسی هستیم /هیچ کس در منازعه دست خود را رو نمی کند
  • این بار یکی بزنند، صد تا می‌ خورند | به آمریکایی‌ها هشدار می دهیم
  • خداحافظی با پیاده‌رو‌های خاکی در منطقه پردیسان قم
  • آمادگی افتتاح طرح‌های برق منطقه‌ای سمنان با سه‌هزار میلیارد ریال در سفر دولت
  • الحاق سرمایه گذار بخش خصوصی به اجرای طرح گردشگری آشوراده + فیلم