Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، غلامعلی دهشیری رییس کل دادگستری استان یزد که به مناسبت هفته نیروی انتظامی در ستاد فرماندهی ناجا در استان حضور یافته بود، گفت: پلیس به حق در همه مناسبت‌ها و وقایع، حضور پررنگ و موثر دارد.

او افزود: نیروی انتظامی با کمبود امکانات و نیرو روبروست چرا که با وسعت و حجم کار از نقطه صفر مرزی تا مرکزی و از فضای حقیقی تا فضای مجازی وظیفه حفظ نظم، امنیت و آرامش بر دوش این سبزپوشان جان برکف گذاشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 دهشیری ادامه داد: تلاش مجموعه انتظامی استان در مقابل مخاطرات و ماموریت‌هایی که جان خود را به عنوان مهمترین سرمایه انسانی کف دست گذاشته و تا پای جان تحت فرمان، ولی فقیه هر آنچه در توان دارند بر طبق اخلاص می‌گذارند و در این راه گاهی با بی مهری‌ها و قدرناشناسی‌ها روبرو می‌شوند، قابل ستایش و تقدیر است.

او با بیان اینکه وظیفه اصلی نیروی انتظامی حفظ نظم و امنیت داخلی است، تصریح کرد: سبز قامتان نیروی انتظامی، در راستای حفظ نظم، امنیت و اجرای عدالت همراه و مرتبط با دستگاه قضایی انجام وظیفه می‌کنند که ثمره آن شیرینی نظم و امنیت و کاهش جرم و جنایت در جامعه خواهد بود.

رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به حضور پلیس در خط مقدم مقابله با قانون شکنان و همچنین اجرای قانون گفت: این رسالت بسیار سختی است که بر دوش نیروی انتظامی نهاده شده که در سیبل برخی ناهنجاری‌های فکری و روانی افرادی قرار دارد که میانه خوبی با قانون و حقوق ندارند و به آن تن نمی‌دهند.

او افزود: متاسفانه دیده می‌شود در مواردی درک و فهم مدنی و مسئولیت اجتماعی نهادینه نشده موجب می‌شود، پلیس مورد اهانت به خاطر اعمال قانون قرار گیرد، اما هیچگاه از اراده و تصمیم قاطع پلیس کاسته نمی‌شود که این موجب فخر برای سبز پوشان نیروی انتظامی است.

رئیس شورای قضائی استان با اشاره به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس و معرفی استان یزد به عنوان امن‌ترین استان برای سرمایه گذاری در سال ۹۸ گفت: این موفقیت ثمره همدلی بین دستگاه‌های اجرایی، انتظامی، امنیتی، قضائی و بخش خصوصی است.

او تصریح کرد: برخی از مولفه‌های موثر در این موفقیت مربوط به نقش آفرینی پلیس مقتدر، مردم دار، مهربان و در جای خود قاطع است.

دهشیری در پایان اظهار داشت: دستگاه قضا همواره حامی عملکرد و رفتار نیروی انتظامی براساس مر قانون است و حمایت از نیروی خدوم انتظامی در انجام رسالت‌ها و ماموریت‌ها از وظایف قوه قضائیه به حساب می‌آید.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نیروی انتظامی قوه قضاییه نیروی انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۸۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعامل خوبی با مجموعه انتظامی درخصوص موضوع حجاب وجود دارد

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان ایلام گفت: مجموعه انتظامی ضابط و بازوی اجرایی مقام قضائی است و تعامل خوبی در این رابطه وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، عبدالوهاب بخشنده امروز- دوشنبه بیست و هفتم فروردین‌- در جلسه هم‌اندیشی دستگاه قضاء و نیروی انتظامی استان، اظهار کرد: دستگاه قضائی و نیروی انتظامی ملزوم یکدیگر هستند و اقدامات صورت گرفته حاصل زحمات هر دو مجموعه است.

وی افزود: مجموعه انتظامی به عنوان ضابط و بازوی اجرایی مقام قضائی است که تعامل بسیار خوبی در این رابطه وجود دارد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان تصریح کرد: وظیفه ذاتی فراجا حفظ نظم و امنیت و دیگری ضابط بودن یعنی نیروی آموزش دیده تحت فرمان مقام قضائی بودن است.

بخشنده ادامه داد: در جرایم مشهود پلیس می‌تواند بدون اجازه مقام قضائی ورود کند که از جمله این جرایم کشف حجاب است که باید امر به معروف و نهی از منکر در اولویت قرار بگیرد و دادستانی استان در این زمینه به طور کامل از پلیس حمایت می‌کند.

سردار سلمانی، فرمانده انتظامی استان ایلام نیز با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص حجاب گفت: حجاب یک موضوع شرعی و سیاسی است و هدف دشمن کشف حجاب نیست بلکه برگشت کشور ایران به دوره طاغوت است بنابراین مسئولان باید به وظیفه خود در زمینه حجاب عمل کنند تا با هنجارشکنان به طور قاطع برخورد شود.

وی افزود: مردم استان مردمی متدین و ولایتمدار هستند و موازین شرعی و اسلامی را رعایت می‌کنند، مکان‌هایی از سطح شهر که بعضاً بدحجابی وجود دارد شناسایی شده است.

فرمانده انتظامی استان ایلام ادامه داد: پلیس فتا حوزه فضای مجازی را رصد می‌کند و به صورت قانونی پیگیری می‌کنیم و از حمایت دستگاه قضائی از پلیس قدردانی می‌کنیم.

علی‌محمدی، رئیس کل دادگستری ایلام با اشاره به حمایت از طرح پلیس در برخورد با هنجارشکنان عرصه حجاب و عفاف در جامعه، تصریح کرد: کسب رتبه اول کشوری توسط دادسرا و اجرای احکام کیفری دادگستری استان در عصه و کاهش جرم حاصل تلاش جهادی قضات و کارمندان و همراهی و همکاری ضابطین خاص و عام است.

وی افزود: در سال جاری نیز ارتقا فرهنگ صلح و سازش در اختلافات و درگیری‌ها، کاهش حوادث رانندگی و مقابله قاطع با سرقت باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

کد خبر 744863

دیگر خبرها

  • حمایت دستگاه قضایی ایلام از پلیس برای برخورد با بدحجابی در جامعه
  • تودیع و معارفه فرمانده جدید نیروی انتظامی شهرستان اهر
  • تعامل خوبی با مجموعه انتظامی درخصوص موضوع حجاب وجود دارد
  • کشف انواع دارو و مکمل‌های ورزشی قاچاق
  • شناسایی متخلف سابقه دار شکار با همکاری سپاه و نیروی انتظامی
  • طرح نور و چالش‌های دوباره حجاب
  • نیروی انتظامی حتی حق دادن تذکر لسانی را هم ندارد
  • ضابطان برای برخورد با کشف حجاب تکلیف قانونی دارند
  • آزموده را آزمودن خطاست
  • برای برخورد با بی‌حجابی، به کدام قانون استناد می‌شود؟