Web Analytics Made Easy - Statcounter

درحالی که معاون گمرک ایران وعده آزاد سازی کالاهای رسوبی را داده است؛ هنوز نتیجه سفر معاون اول رئیس جمهور به بندر عباس برای تعیین تکلیف کالاهای اساسی و واسطه‌ای مشخص نشده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، طبق اعلام معاون فنی گمرک کالاهای طبقه‌بندی شده در گروه (27) کالایی که ممنوع‌الورود شده اند تحت شرایطی با رعایت مقررات مربوطه، ترخیص خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی چند سال اخیر با تغییر در ضوابط و شرایط واردات کالاها به ویژه در حوزه ارزی، برخی کالاها با مشکل ترخیص از گمرک مواجه شده و حتی در دسته کالاهای ممنوع ‌الورود قرار گرفتند. کالاهای گروه (27) از جمله آنها هستند که دارای اولویت ارزی غیرفعال بوده و امکان ترخیص نداشتند.

معاون امور گمرکی گمرک ایران با اشاره به سه شرط اصلی و اساسی در راستای ترخیص کالاهای مشمول گروه (27) که به گمرکات اجرایی ابلاغ شده است،توضیح داد: اصالت قبض انبار و بارنامه کالا برای گمرکات اجرایی محرز بوده و کالا در گمرک موجود باشد، کالای وارده مشمول یکی از شرایط ماده (11) آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات باشد و همچنین منشأ ارز کالای مربوطه از سوی بانک مرکزی مورد تأیید قرار گیرد.

وی ادامه داد: برای احراز سه شرط تعیین شده برای ترخیص کالاهای گروه (27) مقرر شده گمرک، اطلاعات مربوط به قبض انبار و بارنامه کالاهای موجود مشمول این گروه کالایی را به وزارت صمت، ارائه کند. همچنین دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صمت، نسبت به بررسی و تطبیق شرایط مربوط به کالاهای گروه (27) با مفاد ماده (11) آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات اقدام کرده و در صورت احراز شرایط، مراتب را به بانک مرکزی اعلام کند و متعاقب انجام این مراحل، بانک مرکزی نسبت به تأیید منشأ ارز این اقلام با حساسیت لازم،  اقدام تا امکان ترخیص کالا از گمرک فراهم شود.

این درحالی است که بعد از گذشت چند هفته از سفر معاون اول رئیس جمهور به همراه رئیس کل بانک مرکزی و چندین رئیس سازمان دیگر، هنوز نتایج ملموسی از این سفر بدست نیامده است. در واقع با توجه اعلام 3.5 میلیون تنکالای اساسی رسوبی در روزهای اخیر مجددا شاهد کمبود اقلام مذکور در سطح کشور هستیم. یکی از دلایل این موضوععدم ترخیص کالاهای رسوبی موجود در بنادر است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: گمرک گمرک بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۸۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود ۳٫۵ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد

امتداد - از اول فروردین ماه تا چهارم اردیبهشت ماه سال جاری، ۳ میلیارد و 465 میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین شده است.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ؛‌ علی طرزعلی معاون ارزی مرکز مبادله ارز و طلای ایران گفت: برای کالاهای اساسی به نرخ ۲۸۵۰۰ تومان ۶۶۲ میلیون دلار،‌برای نیاز صنعت و تجهیزات تولید به نرخ ۴۱ هزار تومان مبلغ ۲ میلیارد و ۱۰۸  میلیون دلار و برای خدمات ۱۱۰ میلیون دلار  به نرخ ۴۴۰۳۸ تومان و برای واردات در مقابل صادرات  به نرخ توافقی ۵۸۵ میلیون دلار تامین ارز صورت گرفت.


طرزعلی بیان داشت: برای واردات کالای اساسی کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی ۵۷۸ میلیون دلار، برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی ۸۳  میلیون دلار و در مجموع ۶۶۲ میلیون دلار برای کالای اساسی و دارو ارز پرداخت شد.

معاون مرکز مبادله ارز و طلای ایران افزود: تامین ارز نیمایی برای «صنایع حمل و نقل و خودرو»  معادل ۴۵۰ میلیون دلار، «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک» معادل ۱۸۲ میلیون دلار، «صنایع معدنی» معادل ۱۴۵ میلیون دلار ، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» معادل ۱۲۲ میلیون دلار و «منسوجات و پوشاک» معادل ۱۸۱ میلیون دلار صورت گرفته است. این گروه های صنایع همچنین به ترتیب ۱۷۴، ۲۷، ۱۴۲، ۹۴ و یک میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایان روز چهارم اردیبهشت ماه سال جاری دریافت کرده اند. 

علاوه بر این گروه ها، یک میلیارد و ۲۸ میلیون دلار ارز نیمایی و ۱۴۷ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است.
   

  برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • حدود ۳٫۵ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • ترخیص کالا از گمرک؛ مراحل ترخیص + هزینه ها
  • وعده صادق یک نمونه از نتایج ملموس «ما می توانیم» بود
  • رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱
  • بانک مرکزی اعلام کرد: تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • لزوم تعیین تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات نهضت مسکن در کرمان
  • لزوم تعیین و تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات نهضت مسکن در کرمان
  • تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • دستورات ویژه برای ترخیص اقلام ضروری وکالاهای وارداتی از بندر لنگه
  • ۱۰۱ میلیون دلار ارز به نیازهای خدماتی تخصیص داده شد