Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@21:54:48 GMT

غلبه گیشه سینمایی چین بر آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۹۸۳۶۱

غلبه گیشه سینمایی چین بر آمریکا

گیشه سینمای چین با فروش ۲ میلیارد دلاری فروش بازار سینمای کل آمریکای شمالی را پشت سر گذاشت. این در حالیست که چین اکران تازه ای در سینماها نداشته است. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم به نقل از ورایتی، باکس آفیس سال جاری چین روز یکشنبه با 2 میلیارد دلار، رکورد فروش مواجه شد و آخرین فروش تعطیلات آخر هفته را با 46.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

4 میلیون دلار به آن دو میلیارد دلار اضافه کرد. این برای چین کافی بود تا تاج گیشه سینمای 2020 جهان را بر سر نهد.

در حالی که آخرین تعطیلات آخر هفته سینمای چین در مقایسه با سال قبل 32٪ کاهش نشان می دهد و فاقد اکران قابل توجه فیلم جدید است، همین میزان فروش گیشه کافی بود تا چین در سال جاری بزرگترین گیشه در جهان باشد.

بنابر اعلام مرکز پژوهشی آماری «Artisan Gateway»، مجموع فروش گیشه چین در سال 2020 در حدود 1.99 میلیارد دلار است، در حالی که فروش بازار آمریکای شمالی 1.94 میلیارد دلار است.

مجموع فروش امسال چین به امیزان 75.5٪ نسبت به سال گذشته است اما پس از بحران طولانی مدت پاندمی کرونا، بهبودی مداوم گیشه مشهود بوده است.

چین روز دوشنبه سرعت بهبود درآمد خود در سه ماهه سوم تولید ناخالص داخلی را اعلام کرد و که این رشد برای بخش درآمد سینمایی این کشور در مسیر مشابهی قرار دارد.

شیوع ویروس کرونا، سینماهای کشور چین را برای نزدیک به شش ماه بسته نگه داشت. اما اکثر آنها اکنون دوباره بازگشایی شده اند. و محدودیت های مربوط به ظرفیت دولت در اواخر ماه سپتامبر کاهش یافت و اجازه فروش 75 درصد صندلی های سالن های سینما داده شد.

در همین آخر هفته به عنوان سومین آخر هفته متوالی، فیلم میهن پرستانه «مردمم، وطنم» پیشگام شد. این فیلم با فروش 19.1 میلیون دلاری در همین آخر هفته در مجموع به فروش 360 میلیون دلاری رسید.

اخبار هالیوود| کلئوپاترای اسرائیلی جنجال برانگیز شد!حسینی: نباید بگذاریم آنارشیسم سطحی هالیوود جای اعتراض عدالت‌خواهانه خودمان را بگیرد

فیلم تازه اکران شده «سرگذشت ژی بائو» با فروش 5.6 میلیون دلاری در 3 روز، در جایگاه دوم قرار گرفت.

انیمیشن انگلیسی «Legend of Deification» که تا پیش از اکران «سرگذشت ژی بائو» در مکان دوم پرفروش های چین قرار داشت، به مکان سوم نزول کرد. این فیلم با فروش 5.6 میلیون دلاری به مجموع فروش 227 میلیون دلار رسید.

پس از آن «قهوه یا چای» با فروش 4.9 میلیون دلار و مجموع فروش 33 میلیون دلاری  و «جهش» ساخته «پیتر چان هو سون» با فروش 4.8 میلیون دلار و مجموع فروش 113 میلیون دلاری از 25 سپتامبر، در رده های چهارم و پنجم پرفروش ترین فیلم های گیشه سینمای چین قرار گرفتند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: هالیوود سینمای جهان سینما هالیوود سینمای جهان سینما میلیون دلاری میلیارد دلار گیشه سینمای میلیون دلار مجموع فروش آخر هفته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۸۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد/ جمع کل؛ بیش از ۱۴۶ میلیارد و ۸۵۱ میلیون تومان

۶۷ درصد از فروش کل سینمای ایران در فروردین ماه ۱۴۰۳ مربوط به ۴۰ سینمای اول کشور در این ماه بود و جمع کل فروش این سینما‌ها بیش از ۱۴۶ میلیارد و ۸۵۱ میلیون تومان اعلام شد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، ۶۷ درصد از فروش کل سینمای ایران در فروردین ماه ۱۴۰۳ مربوط به ۴۰ سینمای اول کشور در این ماه بود و جمع کل فروش این سینما‌ها بیش از ۱۴۶ میلیارد و ۸۵۱ میلیون تومان اعلام شد.

براساس این گزارش، پردیس سینمایی «کوروش» تهران با فروش بیش از ۱۰ میلیارد و ۳۲۲ میلیون تومان، پردیس سینمایی «ایران‌مال» تهران با فروش بیش از ۸ میلیارد و ۳۴۵ میلیون تومان، پردیس سینمایی «آزادی» تهران با فروش بیش از ۴ میلیارد و ۴۴۳ میلیون تومان در جایگاه اول تا سوم قرار دارند.

دیگر خبرها

  • این ۱۴ نفر بالاترین ثروت در جهان را دارند
  • این خبرها را از دست ندهید
  • پرفروش‌ترین سینماهای کشور در فروردین اعلام شد + آمار
  • مجموع تامین ارز برای کالا‌های اساسی به ۳ میلیارد و ۴۶۵ میلیون دلار رسید
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد
  • پرفروش‌ترین سینماهای کشور در فروردین اعلام شد
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد/ جمع کل؛ بیش از ۱۴۶ میلیارد و ۸۵۱ میلیون تومان
  • بسته تسلیحاتی یک میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین
  • عرضه ۴۲۶.۸ میلیون دلار حواله ارزی در سامانه نیما
  • نیاز ۲ میلیارد دلاری برای کمک‌های غذایی به افغانستان