Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه روسیه با غیرقابل قبول خواندن حملات به تأسیسات غیرنظامی، خواستار توقف سخنان جنگ افروزانه، توقف فوری درگیری‌ها و آغاز مذاکره برای دستیابی به توافق بر سر مفاد کلیدی تثبیت اوضاع در منطقه قره باغ کوهستانی شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»،  "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه در پایان مذاکرات خود با "ماریا پیچینوویچ-بوریچ" دبیرکل شورای اروپا در مسکو، حملات به زیرساختارهای غیرنظامی در منطقه قره باغ کوهستانی را غیر قابل قبول خوانده و بر ضرورت متوقف شدن اظهارات جنگ افروزانه و توقف فوری درگیری‌ها در این منطقه تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی در جریان این کنفرانس مطبوعاتی گفت: «یک گام برای پایان دادن به وخامت اوضاع در منطقه قره باغ کوهستانی ضروری است: باید همزمان با پایان دادن به سخنان تند و جنگ افروزانه، درگیری‌های نظامی و به خصوص حملات به اهداف غیرنظامی که به هیچ وجه قابل قبول نیست، متوقف شود.»

علاوه بر این، لاوروف تأکید کرد که در حال حاضر، مهمترین مسئله برقراری آتش بس فوری در منطقه درگیری‌های و متقاعد کردن طرفین درگیری‌ای قره باغ برای دستیابی به توافق بر سر مفاد کلیدی که امکان تثبیت اوضاع در این منطقه را در طولانی مدت و اطمینان از تأمین امنیت حمل و نقل و ارتباطات است و این مسئله باید نه تنها در قره باغ، بلکه در سرزمین‌های مجاور نیز رعایت شود.

وزیر خارجه روسیه در این کنفرانس مطبوعاتی همچنین یادآور شد که غلبه بر بحران سیستمی در شورای اروپا که مربوط به محدودیت حقوق هیئت نمایندگی روسیه در مجمع پارلمانی سازمان است، غیرقابل قبول بودن اعمال فشارها و تهدید را به خوبی  نشان داده است.

به گفته لاوروف، سفر دبیرکل به مسکو، نماد شکست خط مشی بحران سیستمی است که شورای اروپا در سال‌های 2014 الی 2019، به خاطر اقدامات غیرقانونی و غیرقابل توجیه برخی اعضای این سازمان درگیر آن بود.  

لاوروف: استقرار ناظرین نظامی روسی در قره باغ اقدامی درست خواهد بودلاوروف: شاید لازم باشد برای مدتی ارتباطمان را با اتحادیه اروپا قطع کنیمتأکید لاوروف بر ضرورت پایبندی ارمنستان و جمهوری آذربایجان به آتش‌بس

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار روسیه سرگئی لاوروف اخبار روسیه سرگئی لاوروف قره باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۸۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح جدید در کنگره آمریکا برای توقف کمک نظامی به رژیم صهیونیستی

حجم ویدیو: 4.96M | مدت زمان ویدیو: 00:02:35 دانلود ویدیو

دیگر خبرها

  • تأکید کره شمالی بر حفظ قدرت نظامی خود
  • لزوم وجود مدیریت واحد مرزی به منظور جلوگیری از توقف زیان‌بار کامیون‌ها
  • طرح جدید در کنگره آمریکا برای توقف کمک نظامی به رژیم صهیونیستی
  • ایران خواستار اقدام فوری بین‌المللی برای توقف نسل‌کشی در غزه شد
  • لزوم صدور احکام متناسب با جرم در مورد پرونده‌های مرتبط با حجاب
  • موضع جدید عربستان در رابطه با توقف تجاوز اسرائیل
  • عربستان: جامعه جهانی به مسوولیت خود مبنی بر توقف تجاوز اسرائیل عمل کند
  • لزوم آمادگی برای وقوع سیل در استان سمنان
  • دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواهان توقف فوری جنگ علیه غزه شد
  • عربستان : توافق ما با اروپا باید به فشار به اسرائیل برای توقف درگیری در غزه منجر شود