Web Analytics Made Easy - Statcounter

انتخاب مدیرعامل خانه سینما برای سومین دوره پیاپی، این پرسش را پیش آورده که آیا قرار است از این طریق بهانه لازم برای به مخاطره انداختن دوباره خانه سینما فراهم شود و یا بدون در نظر گرفتن این ملاحظات درباره جامعه اصناف سینمای ایران چنین تصمیمی اخذ شده است؟

به گزارش «تابناک»؛ هیات مدیره تازه خانه سینما در نهایت منوچهر شاهسواری را برای سومین دوره به عنوان مدیرعامل این نهاد صنفی سینمای ایران انتخاب کرد؛ خبری که «تابناک» دو هفته پیش از وقوعش و موانع بر سر راه این اتفاق خبر داده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چالش اصلی، تبصره ۳ ماده ۳۷ اساسنامه خانه سینما بوده و است که در آن تاکید شده است: «تجدید استخدام مدیر عامل حداکثر برای دو دوره متوالی بلامانع است» که تمرکز بر این گزینه را با منع قانونی مواجه خواهد نمود و با توجه به اتفاقات اخیر، می‌تواند واکنش قانونی برخی صنوف را در پی داشته باشد.

منوچهر شاهسواری در دوره هیات مدیره سیزدهم خانه سینما جانشین رضا میرکریمی و در دوره هیات مدیره چهاردهم خانه سینما نیز برای یک دوره دیگر برای همین پست انتخاب شد و بدین ترتیب، دومین دوره مدیرعاملی‌اش را پشت سر گذاشت؛ هرچند شاهسواری در دوره اول کامل مدیرعامل نبود و بخشی از آن دوره بر عهده میرکریمی بود، قانون تفکیکی میان این دو موضوع قائل شده و به لحاظ قانونی، او دو دوره مدیرعاملی‌اش را پشت سر گذاشته است. قانون گذاران، این اقدام را با هدف چرخش قدرت در مدیریت خانه سینما طراحی کردند تا چهره‌های متعددی بتوانند امور صنوف را بر عهده بگیرند.

اگر قرار بر حفظ شاهسواری باشد، قاعدتاً می‌بایست اساسنامه خانه سینما ـ که مدتی پیش در فضایی چالش برانگیز تغییر و تصویب شد ـ دوباره دستخوش تغییراتی می‌شد و به تصویب مجمع عمومی می‌رسید؛ اما همراه کردن صنوف سینمایی با این تغییرات زودهنگام به قصد حفظ مدیرعامل کنونی خانه سینما دور از انتظار بود و طبیعتاً تصور می‌شد این تغییرات در مجمع عمومی نیز رای نیاورد. 

منبع: تابناک

کلیدواژه: چالش مومو محمد زارع جوشقانی تحریم های تسلیحاتی مذاکرات لبنان و اسرائیل انسولین خانه سینما منوچهر شاهسواری هیات مدیره چالش مومو محمد زارع جوشقانی تحریم های تسلیحاتی مذاکرات لبنان و اسرائیل انسولین خانه سینما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۸۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خادم سیدالشهدا رئیس هیات ورزش‌های زورخانه‌ای خوزستان شد

مجمع انتخاب رییس هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی خوزستان برگزار شد و در پایان "سردار سرتیپ احمد خادم سیدالشهدا" به عنوان رییس این هیات انتخاب شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، مجمع انتخاب رییس هیات ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی خوزستان با حضور 14 عضو برگزار شد و سردار خادم سیدالشهدا توانست با 14 رای، برای چهار سال رییس این هیات شود.

پیش از این اداره هیات توسط سردار خادم سید الشهدا انجام می‌شد. این مجمع با حضور یک‌ کاندیدا برگزار شد.

اعضای مجمع متشکل از رییس فدراسیون، مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان، روسای هیات‌های ورزشی شهرستان، نماینده آموزش و پرورش، باشگاه‌ها، ورزش کارگری، مربیان، داوران، ورزشکاران و نماینده بانوان بودند.

استفاده از ظرفیت ارگان‌ها و شرکت‌های خوزستان در فعالیت هیات، فعال کردن سایر هیات‌های شهرستانی و برگزاری مسابقات مختلف استانی و کشوری مهمترین برنامه‌های رییس هیات ورزش‌های زورخانه ای خوزستان اعلام شد. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توضیح مدیرعامل تراکتورسازی درباره جذب گل‌محمدی
  • نصیرزاده: مشکل یحیی به کمک خودش حل می‌شود
  • انتخاب رییس هیات ورزش زورخانه‌ای خوزستان
  • رضاییان به مدیرعاملی باشگاه فولاد خوزستان رسید!
  • عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال، مدیرعامل فولاد شد!
  • خادم سیدالشهدا رئیس هیات ورزش‌های زورخانه‌ای خوزستان شد
  • رئیس هیات ورزش دانش‌آموزی کهگیلویه و بویراحمد انتخاب شد
  • «شبح کژدم» در خانه سینما
  • انتخاب رئیس هیات شنا کیش به عنوان سرپرست کمیته آب‌های آزاد
  • رئیس هیات ورزش دانش آموزی استان بوشهر انتخاب شد