Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست مشترک مدیران عامل موسسات حفاظتی و مراقبتی صبح امروز (سه‌شنبه ۲۹ مهر ماه) با حضور جمعی از فرماندهان ناجا به منظور تقدیر از نگهبانان ساعی برگزار شد.

سردار محمد شرفی جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا گفت: یکی از شاهکار‌های نیروی انتظامی در دهه ۸۰ تشکیل موسسات محافظتی و مراقبتی بود که توسط فرماندهان نیروی انتظامی این اتفاق مهم رخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این نهال در آن زمان کاشته شد که امسال به درخت تنومندی تبدیل شده است، افزود: موسسات محافظتی و مراقبتی در ۱۲ هزار نقطه کشور مستقر هستند و استقرار امنیت و پیشگیری از جرم کاری است که این افراد انجام می‌دهند.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا گفت: در طول این سال‌ها این موسسات در مأموریت‌های حجمی کمک بسیاری را انجام داده‌اند و نمونه‌ آن اربعین سال قبل است که ۲ هزار نفر در این راه به پلیس کمک کردند، نمونه‌ دیگر زمانی است که سرقت ترانس‌های برق افزایش یافته بود و این سرقت‌ها به صفر رسید.

سردار شرفی تصریح کرد: اگر سه حلقه برای پیشگیری از وقوع جرم تصور کنیم، حلقه اول مردم و بعد مأموران موسسات محافظتی و مراقبتی و بعد از آن نیرو‌های پلیس هستند که در حلقه‌ آخر پیشگیری از وقوع جرم قرار دارند.

وی افزود: آیین نامه اجرایی ۱۲۲ برنامه چهارم توسعه آماده شد، اما نواقصی داشت که همه‌ شرایط برای موسسات را پیش بینی نکرده بود، اما در حال حاضر اقدامات نهایی برای اصلاح این آیین نامه انجام شده است.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا ادامه داد: اگر آیین نامه نهایی شود این افراد ضابط قضایی خواهند شد که وظایف خود را بهتر انجام می‌دهند. فرماندهان و سرکلانتران و کلانتری‌ها بدانند که هیچ یک از وظایف انتظامی را نباید به شرکت‌ها و موسسات غیرمجاز و فاقد صلاحیت داد که موجب آسیب بیشتر به جامعه خواهد شد.

وی افزود: اگر می‌خواهیم این موسسات گسترش پیدا کنند باید از آن‌ها حمایت شود و موسسات قانونی و مجاز به دستگاه‌ها و افراد معرفی شوند تا برای مسایل امنیتی از آن‌ها کمک بگیرند.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا گفت: انتظار ما از سرکلانتران این است که نگهبانان محله را سرکشی کنند و وضع ظاهری این افراد نیز نباید نامناسب باشد و باید بهترین شرایط برای این افراد فراهم شود.

وی ادامه داد: مدیران موسسات نیز باید برنامه ریزی‌های مناسبی انجام دهند و می‌توان با آموزش بیشتر در پیشگیری از وقوع جرم نقش بیشتری را ایفا کرد.

سردار شرفی افزود: رویکرد این موسسات باید پیشگیرانه باشد، باید شهروند مداری و حفظ حقوق مردم در اولویت این موسسات قرار گیرد و به منظور پیشگیری بهتر باید آموزش‌ها بیشتر شود و اصول و قواعد پیشگیری را به این افراد آموزش دهند و صرفا گذاشتن یک فرد به عنوان نگهبان کافی نیست و باید فرد آموزش دیده باشد.

وی بیان کرد: این نگهبانان باید سرعت پذیری و دقت داشته باشند و مداخله به موقع انجام شود و باید به عنوان اولین نفر در صحنه حضور داشته باشند. اساسا باید این نگهبانان در اصول میانجیگری مهارت داشته باشند. اگر این اقدامات انجام شود ما به معیار‌های مد نظر خواهیم رسید.

بیشتر بخوانید

درب واحد‌های پلیس باید به روی مردم باز باشد

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نیروی انتظامی نیروهای مسلح هفته ناجا جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۸۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی

پروین محمدپوری مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی با اشاره اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در استان، گفت: در این مدت ۵ هزار و ۱۲۳ تماس با دفتر مشاوره و خدمات روان‌شناختی بهزیستی برای مشاوره تلفنی با خط ۱۴۸۰ انجام و همچنین طرح آگاه‌سازی با تأکید ویژه بر خود مراقبتی برای هزار و ۳۳۱ نفر از دختران و زنان استان از سوی دفتر پیشگیری از آسیب‌های‌اجتماعی اجرا شده است.

وی با بیان اینکه مأموریت اصلی دفتر امور آسیب‌دیدگان‌اجتماعی، توانمندسازی افراد در معرض آسیب و آسیب‌دیده‌اجتماعی است، افزود: ارائه خدمات تخصصی به موقع به گروه‌های هدف، مطالعه و تحلیل وضعیت موجود آسیب‌های‌اجتماعی، ارائه راهکار لازم به نهاد‌های مربوطه و شناسایی مناطق آسیب‌زا در انجام مداخلات لازم را از اهداف دفتر آسیب‌دیدگان اجتماعی بهزیستی اعلام کرد.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی با اشاره به فعالیت اورژانس اجتماعی استان هم طی پارسال، گفت: در این مدت ۹ هزار و ۶۵۳ تماس شامل اختلالات حادخانوادگی، کودک‌آزاری، سالمند‌آزاری، همسرآزاری و معلول‌آزاری با اورژانس‌اجتماعی استان برقرار شده که از این تعداد ۳ هزار مورد پذیرش مداخله انجام شده و ۵ هزار نفر از خدمات‌سیار بهره‌مند شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • پلمب مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت
  • به دنبال مسئول سازی، اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌ها هستیم
  • اتمام حجت معاون قضایی دادگستری کرمان پیرامون اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌های مدیران
  • کلاهبرداری از دانش آموزان در پوشش فروش سوالات کنکور
  • ساماندهی رودخانه بابلک از بروز خسارت به یک روستا پیشگیری کرد
  • با این نوآوری بیمه بدنه دیگر معنایی نخواهد داشت! + فیلم
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • (ویدئو) با این نوآوری بیمه بدنه دیگر معنایی نخواهد داشت!
  • با این نوآوری بیمه بدنه دیگر معنایی نخواهد داشت!/فیلم
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی