Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، سرگرد نجات حمزه روز سه‌شنبه در نشستی با فرماندار خلخال افزود: جاده ارتباطی خلخال - ماسوله در حوزه استحفاظی استان اردبیل فاقد خط کشی ، امکانات ایمنی جلوگیری از پرت شدن خودروها به دره‌های عمیق اطراف جاده از جمله گاردریل و همچنین فاقد هرگونه علایم ایمنی هشدار دهنده برای پیشگیری از بروز حوادث رانندگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارداشت: در حالی که ادارات کل راه و شهرسازی و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یکدیگر را مسوول راه‌اندازی و ایجاد امکانات ایمنی این مسیر اعلام می‌کنند، پلیس راه ناچار به انسداد راه برای پیشگیری از بروز حوادث رانندگی منجر به سقوط به دره ، واژگونی و یا برخورد خودروها با یکدیگر در هوای مه‌آلود تا زمان ایمن‌سازی کامل جاده است.

وی با اشاره به وقوع حوادث خونین رانندگی منجر به فوت رانندگان و سرنشینان در این مسیر کوهستانی گفت: در صورت بروز حوادث رانندگی در این جاده پلیس راه بر اساس مقررات نسبت به اعلام مقصران در عدم نصب علایم ایمنی جاده اقدام خواهد کرد.

او تشریح کرد: اقدامات بازدارنده صورت گرفته از سوی شورای ترافیک خلخال برای پیشگیری از حرکت کامیون‌های با بار اضافه در راه‌های خلخال به پونل و اسالم کارساز نبوده و توقف و تعطیلی کارگاه‌های تولید شن و ماسه متخلف ضروری است.

فرمانده پلیس راه اردبیل - سرچم اظهارداشت: در حالی که تحویل بار اضافی به کامیون‌های حامل بار شن و ماسه به مقصد گیلان از سوی صاحبان کارگاه‌های تولید شن و ماسه خلخال ممنوع اعلام شده ، صاحبان متخلف این کارگاه‌ها با صدور ۲ نوع برگ باسکول اقدام به دور زدن قانون و فریب ماموران پلیس راه می‌کنند.

سرگرد حمزه گفت: علاوه بر تخلفاتی که بصورت روزانه از سوی رانندگان کامیون‌ها و صاحبان واحدهای تولید شن و ماسه خلخال صورت می‌گیرد، رانندگان متخلف توجهی به ممنوعیت تردد در روزهای جمعه نداشته و اعمال جرایم از سوی پلیس راه برای جلوگیری از فعالیت این گونه وسایط نقلیه برای ارتقای سطح ایمنی سایر خودروهای عبوری از محورهای منتهی به استان گیلان بازدارنده نیست.

او افزود: حرکت کامیون‌های با بار سنگین و غیرمجاز در این راه‌ها علاوه بر افزایش احتمال وقوع حوادث رانندگی در جاده‌های فرعی و کم‌عرض خلخال - گیلان منجر به تخریب آسفالت راه‌های ارتباطی شهرستان خلخال و وارد شدن خسارات جبران‌ناپذیر به زیرساخت‌های منطقه در سال‌های اخیر شده است.

فرماندار خلخال نیز در این نشست گفت: مسدود کردن راه خلخال - ماسوله به عنوان راه ارتباطی چندین روستای بخش شاهرود این شهرستان ممکن نیست.

فریدون بابایی افزود: کارگاه‌های تولید شن و ماسه که اقدام به سه بار تخلف مستمر در تحویل بار غیرمجاز و اضافی به کامیون‌های حامل بار شن و ماسه به مقصد گیلان کنند، در یک اقدام عاجل پلمب و تعطیل خواهند شد.

او اظهارداشت: با توجه به افزایش قابل توجه تردد خودروها در مسیرهای خلخال و منتهی به استان گیلان و برای پیشگیری از وقوع حوادث رانندگی ناشی از افزایش بار ترافیکی جاده‌ها و همچنین ارتقای ایمنی خودروها ،تردد کامیون‌های حامل بار شن ماسه  وسایط نقلیه سنگین به استثنای تانکرهای حامل سوخت و مواد غذایی فاسد شدنی بارگیری شده به مقصد خلخال در این مسیرها و جاده‌های خلخال به اسالم و خلخال به پونل تا پایان آبان ماه امسال و در روزهای جمعه هر هفته ممنوع است.

برچسب‌ها پلیس راهور ناجا خلخال استان اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پلیس راهور ناجا خلخال استان اردبیل پلیس راهور ناجا خلخال استان اردبیل اخبار کنکور تولید شن و ماسه برای پیشگیری حوادث رانندگی کامیون ها کارگاه ها پلیس راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۸۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهنگ‌سازی و آموزش، راهبرد موثر در کاهش حوادث رانندگی

ایسنا/قم روشن با بیان این‌که ایمنی جاده‌ها، کیفیت خودروها و عدم رعایت قوانین توسط رانندگان از علل تصادفات است، عنوان کرد: ۶۰ تا ۷۵ درصد علت تصادفات مربوط به عوامل انسانی است؛ لذا باید بر این مهم کار شود تا با فرهنگ‌سازی نقش عامل انسانی در بروز تصادفات کاهش پیدا کند.

علی روشن در گفت‌وگو با ایسنا ضمن گرامیداشت ۷ اردیبهشت روز ایمنی و حمل‌ونقل بیان کرد: با توجه به فعالیت‌های مختلف دستگاه‌های اجرایی در حوزه ایمنی و حمل‌ونقل باید به این روز به‌عنوان یک رویداد نگاه کنیم.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای قم، ادامه داد: هدف از ایجاد این رویداد جلب توجه همه افراد اعم از حقیقی و حقوقی به حوزه حمل‌ونقل و لزوم رعایت قوانین و مقررات با هدف افزایش ایمنی و کاهش خطرات جانی و مالی برای شهروندان است.

روشن با بیان این‌که ایمنی جاده‌ها، کیفیت خودروها و عدم رعایت قوانین توسط رانندگان از علل تصادفات است، عنوان کرد: ۶۰ تا ۷۵ درصد علت تصادفات مربوط به عوامل انسانی است؛ لذا باید بر این مهم کار شود تا با فرهنگ‌سازی نقش عامل انسانی در بروز تصادفات کاهش پیدا کند.

وی با تاکید بر اهمیت فرهنگ‌سازی و آموزش به عنوان راهکاری موثر در افزایش ایمنی راه‌ها، اظهار کرد: آموزش به دانش آموزان مدارس روستایی، موتور سواران، رانندگان حمل و نقل عمومی اعم از باری و مسافربری، کادر اجرایی و فنی اداره راهداری، برگزاری حدود ۸ دروه آموزشی برای کارکنان دستگاه اجرایی، آموزش بین دستگاهی، تهیه پوستر، تهیه کیف، جامدادی، دفتر با موضوع ایمنی برای دانش‌آموزان از جمله اقدامات ما در راستای فرهنگ سازی و تشویق به قانون مداری است.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک راهداری استان قم، ادامه داد: همکاری با پلیس راه برای کنترل نامحسوس جاده‌ای به ویژه در اعیاد و مناسبت‌های خاص، کنترل تجهیزات ایمنی اتوبوس‌ها و کامیون‌های عبوری از جمله عاج لاستیک، جعبه کمک‌های اولیه از اقدامات راهداری در حوزه کنترل و نظارت است.

روشن تهیه و نصب دوربین‌های ثبت تخلفات در محورهای مختلف را مورد توجه قرار داد و گفت: در حوزه نصب دوربین‌های ثبت تخلفات وضعیت مطلوبی داریم؛ در حال توسعه نصب دوربین ثبت تخلفات هستیم و محورهای اندکی که فاقد دوربین هستند را پوشش خواهیم داد.

وی یادآور شد: تهیه تجهیزات ایمنی برای پلیس راه همچون چراغ پلیس مجازی، برگزاری کمیسیون ایمنی با حضور دستگاه‌های اجرایی به منظور بررسی مشکلات ایمنی و ارائه راهکار از دیگر اقدامات اداره راهداری است.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک راهداری استان قم با اشاره به لزوم همکاری مردم و دستگاه‌های اجرایی در خصوص افزایش ایمنی، گفت: رعایت قوانین و مقررات در سطح جامعه باید پر رنگ شود،لذا همه شهروندان در برابر رعایت نکات ایمنی وظیفه‌مند هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیگیری و اجرای پروژه‌ها بر اساس زمان‌بندی در اولویت مدیران باشد
  • کاهش ۱۰ درصدی میزان حوادث ناشی از کار در سیستان و بلوچستان
  • فعالیت ۴۰۰ مسئول ایمنی در سیستان و بلوچستان
  • فرهنگ‌سازی و آموزش، راهبرد موثر در کاهش حوادث رانندگی
  • ایمنی لیفتراک چیست و چه نکاتی را باید رعایت کرد؟
  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • توقیف کامیون‌های مسیر خلخال - پونل
  • کامیون‌های حامل بار اضافه در مسیر خلخال - پونل توقیف شدند
  • کامیون های حامل بار اضافه در مسیر خلخال پونل توقیف شدند
  • مصدومیت سالانه نیم میلیون نفر در تصادفات/کاهش ۱۴ درصدی تلفات