Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-03-28@08:33:30 GMT

تاثیر دو لایحه مهم بر درآمدهای کلانشهرها

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۹۸۸۱۱

تاثیر دو لایحه مهم بر درآمدهای کلانشهرها

خبرگزاری آریا - با تدابیر دولت،‌ هم اکنون در این رابطه دو لایحه مالیات بر ارزش افزوده و درآمدهای پایدار شهرداری ها و دهیاری ها در حال بررسی نهایی و اعمال اصلاحات در مجلس است و با تصویب آنها شاهد افزایش قابل توجه سهم شهرداری ها از درآمدهای عمومی و ارایه راهکارهای جدیدی در عرصه منابع مالی و اعتباری شهرداری ها و دهیاری ها خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ویروس کرونا سبب شده تا شهرداری های کشور به عنوان پیشتاز مبارزه با کرونا زیان و آسیب ببینند و بیش از گذشته نیازمند افزایش درآمدها و کمک ها باشند. وزارت کشور برای حل مسایل مالی شهرداری تهران و کلانشهرها که به شدت با کاهش درآمد مواجه هستند پیشنهادهایی ارایه کرده که مربوط به افزایش درآمدهای پایدار است و سبب جلوگیری از شهرفروشی خواهد شد.
کمبود منابع مالی برای توسعه و عمران شهری و ارائه خدمات به شهروندان، وجه مشترک بیشتر شهرداری‌ها و عمده‌ترین دغدغه مدیران شهری است. در این راستا یکی از اقدامات اساسی دولت تدبیر و امید که با اهتمام ویژه وزارت کشور در دستور کار قرار گرفت، ارائه «لایحه درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها» با پیش‌بینی راهکارهایی مناسب در این عرصه بود. این لایحه پس از گذشت 37 سال با هدف رفع نواقص و مشکلات موجود در نظام مالی و درآمدی شهرداری‌ها و دهیاریها و شفافیت بخشی به امور هزینه‌ای آنان سال گذشته در مجلس شورای اسلامی مطرح شد. مقوله جذب مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پروژه‌های شهری، ساماندهی وضع عوارض توسط شوراهای اسلامی شهرها و ایجاد وحدت رویه، ضمانت وصول عوارض نوسازی، معرفی یکسری منابع درآمدی جدید برای شهرداری‌ها، اجرای ماده (280) قانون مالیات های مستقیم، منابع درآمدی پایدار از املاک، احیای تبصره 3 ماده 41 قانون مالیات برارزش افزوده (دوازده در هزار ارزش گمرکی کالاهای وارداتی) و تامین منابع جایگزین برای هرگونه تخفیف، معافیت و بخشودگی عوارض شهرداریها در بودجه سنواتی کشور از محورهای کلیدی این لایحه است. این لایحه پس از تصویب در مجلس با اعلام اصلاحاتی از سوی شورای نگهبان مراحل نهایی را در مجلس یازدهم طی می کند و نهایی شدن و تبدیل آن به قانون حمایت خوب و پایداری از شهرداری ها محسوب می شود.
با تدابیر دولت،‌ هم اکنون در این رابطه دو لایحه مالیات بر ارزش افزوده و درآمدهای پایدار شهرداری ها و دهیاری ها در حال بررسی نهایی و اعمال اصلاحات در مجلس است و با تصویب آنها شاهد افزایش قابل توجه سهم شهرداری ها از درآمدهای عمومی و ارایه راهکارهای جدیدی در عرصه منابع مالی و اعتباری شهرداری ها و دهیاری ها خواهیم بود که موجبات تقویت مدیریت شهری در شهرهای بزرگ و کلانشهرها را در برخواهد داشت.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شهرداری ها و دهیاری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۸۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدگی به افزایش تعطیلات پایان هفته پس از بازگشایی مجدد مجلس

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس گفت که پس از پایان تعطیلات نوروز در اولین جلسه کمیسیون اجتماعی جزئیات لایحه افزایش تعطیلات پایان هفته و کاهش ساعت کاری کارکنان را مجدد بررسی خواهیم کرد. - اخبار سیاسی -

حسین گودرزی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به آخرین وضعیت بررسی لایحه کاهش ساعت کاری کارکنان و افزایش تعطیلات پایان هفته، گفت: رسیدگی به لایحه اصلاح ماده 87 قانون مدیریت خدمات کشوری درباره کاهش ساعت کاری ادارات و افزایش تعطیلات پایان هفته در دستورکار نمایندگان در جلسه روز (یکشنبه 20 اسفند ماه) قرار داشت که نمایندگان در این جلسه پس از استماع نظرات موافقان و مخالفان با کلیات لایحه مذکور با اکثریت آرا موافقت کردند.

وی افزود: با نظر رئیس مجلس این لایحه دو شوری شد یعنی اینکه  برای بررسی جزئیات مجدداً به کمیسیون اجتماعی ارجاع شد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی درباره جزئیات این لایحه ، گفت: این لایحه مربوط به افزایش تعطیلات پایان هفته به 2 روز و همچنین کاهش ساعت کاری کارکنان از 44 ساعت به 40 ساعت در هفته و همچنین مسئله مربوط به دو روز تعطیلی یعنی پنج‌شنبه و جمعه یا جمعه و شنبه است.

گودرزی بیان کرد: اعضای کمیسیون اجتماعی با توجه به اهمیت موضوع پس از پایان تعطیلات نوروز در اولین جلسه مجدداً جزییات لایحه مذکور را بررسی کرده و گزارش نهایی جهت بررسی در جلسه علنی به هیئت رئیسه ارائه می‌شود.

انتهای‌ پیام/

دیگر خبرها

  • شک داریم که نفوذ خارجی پشت پرده لایحه عفاف و حجاب باشد
  • مروری بر مهمترین تحولات سیاسی «آذر ماه» سال گذشته
  • نظر یک عضو مجمع درباره کسر از حساب بی‌حجاب‌ها
  • سرنوشت لایحه مدیریت تعارض منافع در مجلس چه می‌شود؟
  • مالیات افزایش می‌یابد/وزیر اقتصاد: رسما مخالفت خود را با تصمیم مجلس برای افزایش بار مالیاتی اعلام کردیم
  • سرنوشت «لایحه مدیریت تعارض منافع» در مجلس چه می‌شود؟
  • سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس: بررسی قانون افزایش تعطیلات آخر هفته بعد از تعطیلات به جریان می افتد
  • رسیدگی به افزایش تعطیلات پایان هفته پس از بازگشایی مجدد مجلس
  • نقش میکروموبیلیتی در ترویج عادات پایدار حمل‌ونقل در شهرها
  • تاثیر ارتباط روانی پایدار میان والدین و کودکان در بزرگسالی