Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون تعلیم و تربیت سازمان دارالقرآن‌الکریم از به تعویق افتادن زمان برگزاری اجلاس هیئت‌‌های اندیشه‌ورز قرآنی به دلیل شیوع ویروس کرونا خبر داد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سازمان دارالقرآن‌الکریم به‌عنوان مسئول کارگروه قرآن ستاد عملیات بزرگداشت مناسبت‌های ماه‌های محرم و صفر سازمان تبلیغات اسلامی، 10 ویژه‌برنامه قرآنی در این ایام برگزار کرد که «پویش ملی ـ مجازی هزاران ختم قرآن‌کریم، هزاران ختم سوره مبارکه فجر در شب و روز عاشورای حسینی»، «برگزاری مسابقات روزانه کتاب‌خوانی با موضوع قرآن و قیام عاشورا»، «راه‎اندازی هیئت‌های قرآنی با موضوع خانواده» و «ایجاد گفتمان‌سازی ادبیات استقامت و ایستادگی» از جمله این برنامه‌ها به شمارمی‌روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان دارالقرآن‌ همچنین تمامی این برنامه‌ها را با مشارکت ادارات کل تبلیغات اسلامی استان‌ها و بهره‌گیری از ظرفیت مؤسسات و خانه‌های قرآن در سراسر کشور با شعار «هر خانه ایرانی، یک هیئت قرآنی» در فضای مجازی برگزار کرد.

حجت‌الاسلام جامعی، معاون تعلیم و تربیت سازمان دارالقرآن‌الکریم در این باره گفت: تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز قرآنی یکی از برنامه‌های معاونت تعلیم و تربیت سازمان دارالقرآن محسوب می‌شود که با استقبال فعالان قرآنی در استان‌ها روبه‌رو شد.

معاون تعلیم و تربیت سازمان دارالقرآن با اشاره به اینکه تعداد هیئت‌های اندیشه‌ورز قرآنی در این ایام از 15 هیئت به 20 هیئت افزایش یافت، افزود: پیش از این بنا بود تا نخستین اجلاسیه هیئت‌های اندیشه‌ورز قرآنی استان‌ها طی ماه صفر و اواخر مهرماه برگزار ‌شود که به دلیل شیوع بیش از پیش بیماری کرونا به تعویق افتاد. امیدواریم به توفیق الهی با ریشه‌کن شدن این بیماری، شرایط برگزاری اجلاس هیئت‌های اندیشه‌ورز قرآنی فراهم شود.

کرسی‌های تلاوت قرآن در 200 بقعه راه‌اندازی می‌شودچرا غیبت در قرآن کریم، به خوردن گوشت برادر مرده تمثیل شده است؟تفسیر قرآن| معجزه‌ای از کرامت اخلاقیِ لوط نبی (ع)

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان دارالقرآن کریم قرآن کریم سازمان دارالقرآن کریم قرآن کریم هیئت های اندیشه ورز قرآنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۸۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویر ایران در جهان اسلام درباره اهتمام به قرآن اصلاح شد

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: یکی از دستاوردهای تلاش قرآنی در ماه رمضان این بود که تصویر کشورمان در فضای بین‌المللی به خصوص در جهان اسلام درباره اهتمام به قرآن اصلاح شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، در مراسم قدردانی از عوامل ویژه برنامه‌های قرآنی کشور طی سخنانی به گستردگی برنامه‌های تولید شده در ماه رمضان اشاره کرد و اظهار داشت: در اجرای این برنامه‌های قرآنی تمام دستگاه‌ها نقش داشتند و شاید سازمان تبلیغات اسلامی کمترین نقش را داشته است. همچنین شورای توسعه فرهنگ قرآنی نقش هماهنگی را به خوبی بر عهده گرفت.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش در این ایام زحمت بسیاری کشیدند. همچنین همکاران ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز زحمات بسیاری  متقبل شدند.

او به برگزاری نمایشگاه قرآن در استان‌ها اشاره کرد و گفت: به نظر می‌رسد امسال برای اولین بار در تمامی استان‌ها نمایشگاه قرآن برگزار شد و نمایشگاه اصلی هم در مصلی امام خمینی(ره) در تهران دایر بود. بسیج، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و مهم‌تر از همه بخش مردمی در این نمایشگاه‌ها بسیار فعال بودند.

قمی به برنامه‌های قرآنی در سازمان صدا و سیما اشاره کرد و اظهار داشت: یک همگرایی در ماه مبارک رمضان حول محور قرآن شکل گرفت. نقطه تجلی همه این برنامه‌ها در رسانه ملی بود که این نقش را به خوبی ایفا کرد.

 

ضرورت تبیین تعامل قرآن و علم از سوی دانشمندان و اساتید

 

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی از درخشش برنامه محفل در روستای چارک یاد کرد و گفت: فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی به مجموعه اقدامات متعددی که در روستاها شکل گرفت، توجه کند. به عنوان مثال اتفاقی که روستای چارک افتاد و برنامه محفل در آنجا درخشش داشت، اتفاق مبارکی بود که همین نکته نشان‌دهنده ظرفیت ایمان مردم است.

رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی از تلاش تولیدکنندگان و دست‌اندرکاران برنامه‌های سحر و افطار به تقویت حس قرآن دوستی مردم اشاره کرد و اظهار داشت: یک افکارسنجی انجام دادیم که نتایج آن قابل توجه است. در این افکارسنجی بسیاری به سؤالات پاسخ دادند. 75 درصد کسانی که پاسخ داده بودند از اینکه که قرآن را حفظ نکرده‌اند احساس خسارت کرده‌اند.

او ادامه داد: گام‌های بعدی در ترویج فرهنگ قرآنی را باید کیفی‌تر و مؤثرتر برداریم. یکی از دستاوردهای اتفاقات ماه رمضان این بود که تصویر ایران در فضای بین‌المللی به خصوص در جهان اسلام درباره اهتمام ایران به قرآن قدری تغییر کرده و اصلاح شد که این موضوع دستاورد مهمی است.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • تربیت میلیونی حافظان قرآن کریم باید به یک مطالبه عمومی و گفتمان تبدیل شود
  • برنامه های حفظ تخصصی، عمومی و موضوعی قرآن تشریح می شود
  • تصویر ایران در جهان اسلام درباره اهتمام به قرآن اصلاح شد
  • عوامل ویژه برنامه‌های قرآنی در ماه رمضان تجلیل شدند
  • برگزاری دومین طرح «بشری» در ملایر
  • دوره سراسری «انسان مدیر؛ انسان سعادتمند» برگزار می‌شود
  • مدیرعامل دارالقرآن اهل‌بیت اصفهان: قرآن و ادعیه‌های بلااستفاده یا فرسوده خود را به ما بسپارید
  • پیشتازی یزدی‌ها در تربیت حافظ قرآن کریم
  • دوره سراسری «انسان مدیر؛ انسان سعادتمند» برگزار می شود
  • دوره آموزشی امام موسی صدر برگزار می‌شود