Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس، یکی از بخش های غم انگیز اما قابل توجه جشنواره امسال کرونا روایت است که در آن تعدادی از فیلم های ایرانی و خارجی با همکاری سازمان نظام پزشکی از بیمارستان ها تهیه شده است.

اسامی ۱۴ فیلم ایرانی و ۷ فیلم خارجی پذیرفته شده در بخش «کروناروایت» سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«کرونا روایت» (آثار ایرانی)، فیلم‌های «در خلوت شب» ساخته جواد یقموری، مهدی امینی، «دیدار» ساخته علیرضا موسی‌زاده و معین ناجی، «روزهای سخت کرونایی» ساخته آیه آبیار، «ستایش تا ستایش» ساخته امیر طرفیانی، «قرنطینه» ساخته کاوه معین‌فر، «کرونا در کمین» ساخته ریحانه تاتاری، «کرونا و کودک کار» ساخته زهرا موسوی، «ما همه با هم هستیم!» ساخته معین ناجی و علیرضا موسی‌زاده، «ماسک» تولید جام جم، «ملاقات آخر» ساخته محمدمهدی فکریان، «نامه‌ای به خدا» ساخته بهمن زنگنه، «نفس» ساخته سعیده معصومی، «نگران نباش» ساخته مانا پاک‌سرشت، «هیوا» ساخته علی یزدانی به نمایش درخواهند آمد.

همچنین در بخش کرونا روایت (آثار خارجی) شاهد فیلم‌های «برش بن» (Ben’s cut) از کرواسی، «فرار از واقعیت» (Escape reality) از فرانسه، «گیاهان» (Plants) از انگلستان، «جایی بالای کوه‌ها» (Somewhere over the Mountains) از  ژاپن، «قهرمانان در خانه بمانید» (Stay at home Heroes) از بلغارستان، «چگونه وقت‌کشی کردم» (Survival kit or How I killed the time) از کرواسی و «چه روزیست» (What day is it) از اسلوونی خواهیم بود.

اولین اپیزود این مستند در خلوت شب به نویسندگی و کارگردانی جواد یقموری و مهدی امینی است که در بیمارستان شهید بهشتی قم به همت گروه مستند روایت فتح فروردین سال 99 تهیه شده است یعنی بیش از دو ماه از شیوع کرونا در کشورمان گذشته بود. در این مستند با یک فرد جهادی که در بیمارستان شیفت شب مشغول به کار بود صحبت شده بود و فعالیت های او از غذا دادن به بیماران کرونایی تا ماساژ دادنشان و بررسی وضعیت تا دیگر فعالیت ها را تشکیل می داد.

این پسر گروه جهادی تعریف می کرد که شب ها بیمارستان حال و هوای دیگری دارد و دیگر آن انرژی که در روزها و تکاپو هست ، وجود ندارد و بیماران نیاز به مراقبت بیشتری پیدا می کنند. او هم امسال به جای شلمچه و مدرسه سازی و سیل و زلزله کارش را در بیمارستان دیده است.

دومین اپیزود درباره دختری است که شیفت بیماران کرونایی بیمارستان کار می کند و خانواده نمی توانند او را ببینند و او مدام به دنبال بهانه هایی است که تا مادرش متوجه نشود که به نگران حال آنهاست و در بخش بیماران کرونایی کار می کنند.

نکته مهم در این مستند دلتنگی و نگرانی مادر و پدرها و تنهایی شان در این ایام کرونایی و همینطور فداکاری زنان و مردانی که در بیمارستان ها مشغول به فعالیت هستند و حتی محروم از دیدن خانواده  و فرزندانشان می شوند.

برخی از مستندهای این بخش کوتاه و برخی از انها که در بیمارستان ها تهیه شده بلندتر هستند به طور مثال مستندی که از بیمارستانی در اهواز تهیه شده بلند تر است و درباره شرایط پرستاران و دوری و دلتنگی شان از خانواده است. یکی از این پرستاران تعریف می کند که دخترش برای بیماران کرونایی در ایام نوروز نامه نوشته  و از دلتنگی برای مادرش گفته اما خوشحال است که مادر به مردم کمک می کند و  این اشک را بر چشمان مادرش آورده بود.

این روزها ، روزهای سختی برای کودکان است به ویژه کودکانی که خانواده شان پرسنل بیمارستان هستند 

روزهای سخت برای کودکان را نباید فراموش کنیم جشنواره فیلم کودک برای کودکان است و کرونا روایت هم در بخش های مختلف به کودکان می پردازد حال در جاهایی مصاحبه با کودکان برای رعایت مسائل بهداشتی و تشویق آنها به درس خواندن آنلاین در خانه و رعایت مسائل بهداشتی تا کمک به پدر و مادر هایشان و در نهایت به ابراز دلتنگی هایشان برای خانواده به ویژه مادرانشان می رسیم که دردناک است.

به طور مثال مستند از ستایش تا ستایش که در بیمارستان راضی اهواز تهیه شده یکی از همین موارد است که مطرح شد.

یکی دیگر از اپیزودها به کودکان کار و چالش های آنها در این شرایط کرونایی باز می گردد همین که کودکان کار که دستفروشی در خیابان ها انجان می دهند درد جامعه هستند و در شرایط کرونایی نیز این شرایط خیلی وخیم تر و بدتر می شود که چطور می بایست جلوی بیماری و حتی انتقال این بیماران گرفته شود. این کودکان هم از بیماری می ترسند اما جایی برای قرنطینه شدن ندارند.

یکی از این بخش های مستند که اشک به چهره می آورد تهیه مستندی کوتاه از پزشک شهر کاشان که در فروردین 99 در دلیل کرونا به شهادت رسید، دکتر مجید فرهاد که از ابتدای شیوع ویروس کرونا در شهرستان کاشان کار مداوای بیماران را آغاز کرد و در نهایت هم در فروردین امسال به شهادت رسید. نام و یادش گرامی باد.

کودکان و نوجوانان در این ایام نیاز به حمایت و مراقب بیشتری دارند و این مستند هم در بخش های مختلف شکننده و آسیب پذیر بودن این قشر را بیشتر نشان می دهد از دلتنگی ها و پیام ها و عشق هایشان، از اشک ها تا نامه هایشان که برای خانواده می نویسند و حتی نمی توانند با دوستانشان بیرون بازی کنند همه اینها مواردی است که در این ایام می بایست بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

مستند دو ساعته کرونا روایت بخش های مختلف کشور از کادر درمان و بیمارستان های شهرهای مختلف را پوشش داده است

این مستند دو ساعته است و تلاش داشته بخش های مختلفی از کشور و بیمارستان ها و مردم شهرهای مختلف را پوشش دهد و شمه ای از وضعیت کرونایی در کشور را نشان دهد چرا که ما از ابتدای کرونا هنوز فیلم منسجمی به جز فیلم و عکس های پراکنده از وضعیت بیمارستان ها و فعالیت گروه های مختلف پرستار تا پزشک و گروه های جهادی نداشتیم.

حال که خاکریز اول سربازان جبهه مقاومت در بیمارستان هایمان هست و قهرمانان امروزمان پزشکان و پرستاران و دیگر عوامل بیمارستان ها هستند ما نیز دامن به این جنگ نزنیم و با رعایت مسائل بهداشتی و کرونایی سعی کنیم در منزل بمانیم و در صورت خروج نیز همه مسائل بهداشتی را رعایت کنیم تا بلکه انرژی کمتری از کادر درمان گرفته شود و میزان بیماران کرونایی در سراسر کشور پایین بیاید . این روزها که آمار کرونا اعلام می شود میزان اضطراب همه از سطح معمول بالاتر است پس با رعایت مسائل بهداشتی سعی کنیم این نرخ بالارونده کشته های کرونا را کم کنیم تا نه داغی بردلمان بماند نه مشکلی برای خود و اعضای خانواده و نزدیکانمان پیش بیاید. 

برای همه کادر درمان کشور ارزوی سلامتی و توفیق داریم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا روایت فیلم کودک جشنواره رعایت مسائل بهداشتی بیماران کرونایی بخش های مختلف بیمارستان ها کرونا روایت تهیه شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۸۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت نزدیک به ۱۴ هزار کودک به دست صهیونیست‌ها

کاترین راسل، مدیر اجرایی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) گفت که بیش از ۱۳۸۰۰ کودک در نوار غزه از آغاز جنگ رژیم صهیونیستی در ۷ اکتبر تاکنون به شهادت رسیده اند.

براساس گزارش القدس العربی، راسل طی یک کنفرانس مطبوعاتی در نیویورک، طبق بیانیه سازمانش افزود: هزاران نفر (به بیماری) مبتلا شده‌اند و هزاران نفر در آستانه قحطی هستند.

نهاد زنان سازمان ملل برای برابری جنسیتی و توانمندسازی زنان در بیانیه‌ای جداگانه اعلام کرد که هر ۱۰ دقیقه یک کودک در غزه زخمی می‌شود یا به شهادت می‌رسد. این بیانیه می‌افزاید که از آغاز جنگ تاکنون بیش از ۱۰ هزار زن در غزه کشته شده اند و ۶ هزار نفر از آنها ۱۹ هزار کودک یتیم بر جای گذاشته‌اند.

تس اینگرام، سخنگوی یونیسف که اخیراً از غزه بازدید کرده است، روز سه‌شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در ژنو گفت که آنچه او را متعجب کرده تعداد کودکان زخمی است که دیده است. او در این خصوص افزود که این کودکان را نه فقط در بیمارستان‌ها، بلکه در خیابان‌ها، در پناهگاه‌های موقت آنها و مکان‌هایی که زندگی می‌کنند، دیده است.

در همین راستا پیش از این می جولان، نماینده زن کنست رژیم صهیونیستی گفت: هر کودک فلسطینی هشتاد سال دیگر به نوه های خود خواهد گفت که یهودیان با ما چه کردند. من شخصا به کشتن نوزادان و ویرانی غزه افتخار می‌کنم.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • روایت دکتر کلانترمعتمدی از همراهی با دکتر مرندی | در ایران به ما می‌گفتند امریکایی! + فیلم
  • سازمان ملل: هر ۱۰ دقیقه یک کودک در غزه زخمی می‌شود یا می‌میرد
  • افزایش نگرانی‌ از نیازهای ۲۵۰ هزار کودک اخراجی از پاکستان
  • شوآف ممنوع، خودتان باشید
  • شهادت نزدیک به ۱۴ هزار کودک به دست صهیونیست‌ها
  • ممنوعیت تبلیغات در شبکه کودک برداشته شد؟
  • یونیسف:اجساد متلاشی شده کودکان غزه دلیلی بر توحش اسرائیل است
  • دست کوتاه ۳۰ هزار کودک معلول از تحصیل / کمبود مدرسه و دشواری رفت‌وآمد
  • فرار مالیاتی با پوزهای نمایشی
  • اگر انتقام نمی‌گرفتیم؛ به روایت علی ربیعی/ خانه‌هایی که ساخته نشد، امتیازهایی که فروخته شد!