Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران، سید جواد حسینی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور اظهار کرد: بیش از ۱۵۰ هزار دانش‌آموز در ۷ گروه تحت پوشش سازمان آموزش‌ و پرورش استثنایی قرار دارند که از این تعداد ۷۰ هزار نفر در ۱۲۰۰ مدرسه ویژه استثنایی و ۸۲ هزار نفر نیز در بیش از ۲۰ هزار مدرسه عادی تحت عنوان تلفیقی فراگیر در حال تحصیل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: علاوه بر این مدارس ۷۵۰ مرکز مشکلات ویژه یادگیری و ۳۳ مرکز مشاوره و راهنمایی نیز خدمات به دانش‌آموزان و اولیای آنان ارائه می‌دهند.

حسینی تصریح کرد: ۲۲ هزار معلم در کشور به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه خدمات تعلیم و تربیت را ارائه می‌کنند و علاوه بر این تعداد نزدیک به هزار نیروی خارج از آموزش‌وپرورش نیز خدمات توان‌بخشی درون مدرسه‌ای به دانش آموزان استثنایی ارائه می‌کنند.

وی در خصوص میزان کمبود فضای آموزشی در آموزش‌وپرورش استثنایی گفت: سرانه استاندارد فضای آموزشی در آموزش‌وپرورش عادی ۸.۳مترمربع است که این میزان در حال حاضر ۵.۳مترمربع است اما در آموزش‌وپرورش استثنایی با توجه به نیازهای دانش آموزان استثنایی سرانه استاندارد باید ۲۸مترمربع باشد که در حال حاضر ۱۰مترمربع است.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی خاطرنشان کرد: بر اساس آمایش سرزمینی برای رسیدن به استاندارد مطلوب ۲۱۰ مدرسه استثنایی در سراسر کشور مورد نیاز است که در۱۰ ماه گذشته و در قالب طرح از خشت تا بهشت باهمت خیرین ۱۰۰ مدرسه از این تعداد کلنگ زنی شده است.

وی در خصوص بسته‌های تحولی آموزش‌وپرورش استثنایی گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی نظام تعلیم و تربیت اجرایی کردن سند تحول بنیادین است و در همین راستا در سال ۱۳۹۹ سه بسته تحولی «مدرسه انطباقی»، «مداخلات بهنگام طلایی» و «توسعه مشارکت‌ها و اجتماعی شدن» در آموزش‌وپرورش استثنایی تدوین‌ شده است.

حسینی ادامه داد: بسته تحولی مدرسه تحولی به دنبال تحقق جامعه عادلانه، برابر، در دسترس و بدون محدودیت برای دانش آموزان استثنایی است و این بسته تحولی به دنبال مناسب‌سازی فضا، تجهیزات، معلمان، اولیا و جامعه برای دانش آموزان با نیازهای ویژه است.

وی افزود: برای تحقق این امر در سال جاری در هر استان یک مدرسه عادی و یک مدرسه اوتیسم در تمامی جوانب به‌صورت الگویی مناسب‌سازی خواهند شد.

پ/

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: دانش آموز استثنایی آموزش و پرورش آموزش وپرورش استثنایی آموزش وپرورش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۹۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت مدرسه و بهره برداری از ۴ زمین چمن مصنوعی در بهمئی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کهگیلویه و بویراحمد؛ سرپرست آموزش و پرورش استان در آیین آغاز ساخت یک مدرسه و بهره برداری از ۴ باب زمین چمن مصنوعی در شهرستان بهمئی گفت: برای ساخت مدرسه ۲ کلاسه روستای دره خرزهره در بخش ممبی شهرستان بهمئی یک میلیارد تومان اختصاص یافت.
جمالی افزود: این مدرسه تا شهریورماه آینده ساخته می‌شود و به بهره برداری می‌رسد.
مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان گفت: این مدرسه با زیر بنای ۷۵ متر مربع برای حدود ۱۰۰ دانش آموز با همکاری اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان، خیر مدرسه ساز و آموزش و پرورش استان ساخته می‌شود.
حسینی افزود: با بهره برداری از فضا‌های آموزشی در حال ساخت، سرانه فضا‌های آموزشی در بهمئی نسب به گذشته به بیش از ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.
رئیس اداره آموزش و پرورش بهمئی هم با بیان اینکه از سال ۱۴۰۱، عملیات ساخت ۴ زمین چمن مصنوعی دانش اموزی در نقاط مختلف این شهرستان آغاز شد گفت: با این اقدام سرانه فضا‌های ورزشی در بهمئی طی ۲ سال اخیر از ۵۰ به ۸۰ سانتی متر برای هر دانش آموز رسیده است که این شاخص در کشور یک متر برای هر دانش آموز است و در آینده افزایش بیشتری خواهد داشت.
مسعود فرحبخش اعتبار هزینه شده در این ۴ طرح ورزشی را بیش از ۳ میلیارد تومان اعلام کرد.

دیگر خبرها

  • عزل معاون متخلف به‌ دلیل تنبیه دانش‌ آموز | عکس
  • عزل معاون متخلف مدرس به‌دلیل تنبیه دانش‌آموز
  • عزل معاون متخلف به‌دلیل تنبیه دانش‌آموز مرزن‌آبادی
  • آغاز ساخت مدرسه و بهره برداری از ۴ زمین چمن مصنوعی در بهمئی
  • دانش‌آموزان در برابر هجمه دشمن هوشیار باشند
  • معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش: مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان صادر شد
  • ادامه تحصیل دانش آموز با نیاز ویژه قوچانی با ایثار معلم
  • دیدار فرمانده آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم رشت با دانش آموزان استثنایی گیلان
  • ارائه آموزش‌های ایمنی و ترافیک به ۱۸۰ دانش‌آموز نظر آبادی
  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دستاوردی داشت؟