Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه پیام نور گفت: یکی از ویژگی‌های چهارمین دوره جشنواره فناوری نانو پیام نور نسبت به دوره‌های قبل حضور و شرکت دانش‌آموزان مقطع دبیرستان است.

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، محمدرضا زمانی در چهارمین جشنواره دانشجویی فناوری نانو پیام نور که پیش از ظهر امروز به‌صورت آنلاین برگزار شد، بیان کرد: درجه پیشرفت کشورها معمولا براساس شاخص‌های خاصی رتبه‌بندی می‌شوند که یکی از اصلی‌ترین آنها کسب ثروت کشور از طریق تربیت نیروی انسانی متخصص در حوزه‌های مختلف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایران گام‌های موثری در این زمینه برداشته و نیروهای انسانی متخصصی تربیت کرده که قادر به حل مشکلات کشور و رفع چالش‌های صنعت هستند.

وی با اشاره به این که  در برنامه پنجم و ششم توسعهتأکید و تمرکز اصلی بر حوزه‌های خاصی از جمله نانو فناوری بود، افزود: اصلی‌ترین هدف از این کار نشان دادن تأثیرگذاری این علوم بر سطح رفاه مردم و پیشرفت اقتصادی کشور بود. برای فعالیت و پیشرفت در حوزه‌های علمی که بتوانند بر رفاه مردم و پیشرفت اقتصادی کشور تأثیر بگذارد، باید بررسی و تحقیقات عمیقی در آنها انجام شود که برای این کار به دانشگاه‌ها نیاز است.

رئیس دانشگاه پیام نور گفت: دانشگاه‌های کشور از سال‌ها قبل وارد حوزه فناوری نانو شده‌اند و امروزه در حال رویت نتایج آن هستیم. برگزاری جشنواره‌های علمی به شکل الکترونیک چالش جدیدی است اما دانشگاه پیام نور ساختار مورد نیاز آن را دارد و از این ساختار برای برگزاری کلاس‌های آنلاین، آموزش الکترونیک و برگزاری جلسات و رویدادهای علمی استفاده می‌کند.

زمانی بیان کرد: یکی از ویژگی مهم چهارمین جشنواره دانشجویی فناوری نانو نسبت به دوره‌های قبلی اضافه شدن بخش دانش‌‌آموزی است و کارهای تحقیقاتی دانش‌آموزان مقطع دبیرستان نیز شرکت داده شده‌اند. این امر اجازه می‌دهد دانش‌آموزان ما با پشتیبانی علمی قوی در حوزه نانو وارد دانشگاه شوند.

وی افزود: فناوری نانو یکی از مباحث مهم در جهان به شمار می‌رود و در حوزه‌های مختلفی چون پزشکی، صنعتی و کشاورزی کاربرد دارند.

انتهای پیام/4021/

منبع: آنا

کلیدواژه: فناوری نانو پیام نور چهارمین جشنواره فناوری نانو فناوری نانو دانش آموزان پیام نور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۹۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح سفیران سلامت در مدارس

سلمان محمدی، مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه در همایش سفیران سلامت کرمانشاه، با اشاره به اجرای طرح سفیران سلامت در مدارس با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، گفت : امسال ۹۵ هزار دانش آموز، معادل ۲۵ درصد دانش آموزان استان کرمانشاه سفیر سلامت شده‌اند.

 وی با بیان اینکه اجرای طرح سفیران سلامت ارتقا سلامت دانش آموزان و جامعه را دنبال می‌کند، گفت: شعار دولت مردمی «پیشگیری مقدم بر درمان» است و معتقدیم دانش آموزان می‌توانند در طرح سلامت خانواده در کنار وزارت بهداشت باشند.

محمدی با بیان اینکه دانش آموزان سفیر سلامت پیام‌های سلامتی که از معلمان و مربیان خود دریافت می‌کنند را به سایر دانش آموزان انتقال می‌دهند، گفت: هر دانش‌آموزی که سفیر سلامت باشد، موظف است پیام‌های سلامتی که دریافت کرده را به گوش چهار نفر از همکلاسی‌های خود برساند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه ادامه داد: دانش‌آموزان نیز با انتقال پیام‌های سلامتی به خانواده‌های خود آنها را در جریان این پیام‌ها گذاشته و از این طریق بخش قابل توجهی از جمعیت جامعه با پیام‌های سلامت آشنا می‌شوند و این مسئله می‌تواند تا حد زیادی سبب ارتقای سلامت جامعه شود.

محمدی اشاره‌ای هم به شرکت حدود چهار هزار نفر از دانش آموزان سفیر سلامت استان در جشنواره استانی سفیران سلامت داشت و گفت: این دانش‌آموزان در رشته‌های نقاشی، تئاتر، عکاسی و ... در این جشنواره شرکت کرده بودند که برگزیدگان آنها راهی مرحله کشوری جشنواره سفیران سلامت خواهند شد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • حضور پارک فناوری و نوآوری نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • کار سخت بسیج برای رفاقت با وزیر/ زلفی‌گل از پس مطالبات بسیج دانشجویی بر می‌آید؟
  • بیش از ۸۰۰۰ عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • ۸۰ دانش‌آموز در حوزه فناوری‌ نو گواهی بین‌المللی دریافت کردند
  • دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
  • اجرای طرح سفیران سلامت در مدارس
  • حضور ایران در کمیته فناوری نانو سازمان بین المللی استانداردسازی
  • زیرساخت‌های حمل‌ونقل کشور در مسیر پیشرفت
  • مبالغ وام شهریه دانشجویان پیام نور اعلام شد/ آخرین مهلت ثبت نام متقاضیان
  • برگزاری نمایشگاه عکس در هوراند