Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-24@23:13:22 GMT

دلایل گرانی گوجه فرنگی و پیاز

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۹۹۲۸۴

صراط: اسدالله کارگر درباره دلایل گرانی قیمت گوجه فرنگی و پیاز در بازار گفت: تغییر فصل و کاهش تولید این محصولات از جمله دلایل این امر است. تولید در مناطق اطراف تهران از جمله ورامین، کرج و شهریار به دلیل کاهش دما کم شده و در نتیجه قیمت‌ها بالا رفته است.

به گزارش مهر، وی با بیان اینکه قیمت این محصولات با ورود تولیدات جنوب کشور متعادل خواهد شد، افزود: حدود یک ماه تا ۴۰ روز آینده محصولات جنوب کشور وارد بازار می‌شود و نرخ‌ها متعادل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کارگر درباره اینکه آیا با توجه به تعطیلات پیش رو آیا پیش بینی افزایش قیمت بیشتر برای این محصولات را دارید؟، افزود: خیر، پیش بینی نمی‌کنیم که قیمت‌ها بیش از این افزایش یابد.

وی ادامه داد: هم اکنون میانگین قیمت عمده فروشی هر کیلوگرم پیاز قرمز در میدان مرکزی میوه و تره بار بین ۴ تا ۶ هزار تومان، پیاز شیری نیز ۴ تا ۶ هزار تومان، پیاز زرد ۳.۵ تا ۵.۵ هزار تومان، گوجه فرنگی ۶ تا ۱۰ هزار تومان و سیب زمینی نیز ۱۷۰۰ تا ۳،۵۰۰ تومان است.

کارگر در واکنش به این مساله که قیمت گوجه فرنگی در برخی مناطق شهر تا کیلویی ۱۵ هزار تومان هم رسیده است، گفت: فروشندگان در مراکز خرده فروشی مجاز هستند تا ۳۵ درصد سود به نرخ فاکتوری که دارند اضافه و محصول را عرضه کنند بنابراین باید حتماً فاکتور داشته باشند و بدون فاکتور نمی‌توانند اعمال قیمت کنند.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: گوجه فرنگی پیاز قیمت گوجه فرنگی قیمت پیاز صراط گوجه فرنگی هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۹۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از پشت پرده گرانی خودرو

نوسانات قیمتی در بازار خودرو برای روز‌ها نزولی بوده‌است؛ توقف رشد قیمت دلار و حتی نزولی شدن روند قیمت آن از یک سو و از سوی دیگر آرامش سیاسی در فضای کشور منجر به رکود در بازار خودرو و ریزش قیمت‌ها شده‌است؛ با این وجود طبق گفته فیروز نادری کارشناس بازار خودرو، خودروسازان با اقدامی که برای بالا بردن قیمت کارخانه خودرو‌ها انجام داده‌اند، جلوی ریزش قیمت برخی از خودرو‌ها را کشیدند.

به گزارش خبر آنلاین، برای اطلاع از میزان کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو در ۲۴ ساعت گذشته، گزارش زیر را بخوانید.

فیروز نادری، کارشناس بازار خودرو، در گفتگو با خبرنگاران و در خصوص روندی که بازار خودرو در پیش گرفته‌است؛ گفت: «کاهش قیمت خودرو خیلی جزئی است. بازار خودرو در حال حاضر در رکود به سر می‌برد. تنش‌ها به حداقل رسیده‌است و قیمت دلار نیز ثابت شده‌است و از طرفی روند نزولی نیز گرفته‌است. در این بین، اما خودروسازان از جمله ایران‌خودرو سایپا و قیمت کارخانه برخی از خودرو‌ها را بالا برده‌اند، به عنوان مثال این کارخانه قیمت کارخانه پژو پارس معمولی را از ۳۰۸ میلیون تومان به ۴۵۰ میلیون تومان افزایش داده‌است که به معنای ۵۰ درصد افزایش قیمت است.»

او در ادامه گفت: «این اقدام به التهابات بازار خودرو دامن می‌زند و شوک قیمتی در انتظار بازار خودرو است؛ اگر خودروساز این اقدام را صورت نمی‌داد، کاهش قیمت خودرو ادامه‌دار بود، اما با این کار جلوی افت قیمت خودرو را گرفت.»

دیگر خبرها

  • قیمت پیاز با مدیریت صادرات متعادل می‌شود
  • پیاز ارزان می شود | اعلام زمان عرضه گسترده نوبرانه ها در بازار | جدیدترین قیمت ملون، طالبی، توت‌ فرنگی، سیب و موز را ببینید
  • متن گزارش کمیسیون بهداشت درباره دلایل کمبود و گرانی دارو
  • قیمت انواع سبزیجات برگی و غیربرگی اعلام شد
  • مقایسه قیمت ‌ها با ۲۰ سال پیش در اسکار مهران مدیری + ویدئو | هر سکه بهار آزادی چند کیلو پیاز ؟!
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول
  • قیمت انواع سبزیجات برگی و غیر برگی اعلام شد
  • هر سکه بهار آزادی چند کیلو پیاز ؟! ؛ مقایسه تکان دهنده قیمت ‌ها با ۲۰ سال پیش در اسکار مهران مدیری | ویدئو
  • رونمایی از پشت پرده گرانی خودرو
  • قیمت پیاز در میادین میوه و تره بار کاهش یافت