Web Analytics Made Easy - Statcounter

شبه‌نظامیان طالبان که به دنبال استفاده از خشم عمومی به خاطر افزایش جرایم خشن در افغانستان هستند، پیشنهاد کرده‌اند که از شهروندان کابل در برابر دزدان و آدم‌ربایان مسلح، محافظت کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه تلگراف، کمپین اعلامیه‌هایی که اوایل این ماه در مساجد کابل، پایتخت افغانستان منتشر شد، گفت که گشت‌های شبه‌نظامی با مجرمان مقابله می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کابل شاهد افزایش نارضایتی از ناکامی دولت در مقابله با دزدی‌های گسترده، آدم‌ربایی و قتل است. هفته گذشته "اشرف غنی"، رئیس جمهور افغانستان گفت که معاونش "امرالله صالح" شخصا بر تلاش‌ها به منظور پاکسازی شهر- یک روز پس از آنکه گروهی از دزدان مسلح به دبیرستانی یورش بردند و گوشی‌های تلفن دانش‌آموزان را غارت کردند- نظارت خواهد کرد.

اعلامیه‌های طالبان که در شرق کابل و برخی تنها در فاصله حدود ۱۰۰ متری ایست‌های بازرسی پلیس رها شده بودند، مدعی شدند که جنگجویان طالبان از پیش‌تر در حال گشت‌زنی در برخی نقاط کابل بوده‌اند.

در این اعلامیه‌ها گفته شده بود: "ما قصد داریم گشت‌زنی امنیتی خود را در آن نقاطی از شهر که در آن‌ها بیشتر احساس خطر می‌کنید، افزایش دهیم".

تحلیل‌گران می‌گویند کمپین تبلیغاتی در مورد نفوذ طالبان در کابل اغراق کرده بود، اما نشان داد که آن‌ها در ناامید کردن مردم از دولت زیرک هستند.

ساکنان و فروشندگان به روزنامه تلگراف گفتند که بیرون آمدن بعد از تاریکی، بسیار خطرناک شده است و دولت را به خاطر ضعف در مقابله با جنایت‌کاران، مقصر دانستند. همزمان با خروج سریع نیروهای آمریکایی، ترس از جرم نگرانی از آینده را افزایش داده، خشونت فرو ننشسته و به نظر می‌رسد مذاکرات آزمایشی صلح متوقف شده است.

وعده‌های عدالت سریع در محوریت کارزار شورشیان طالبان علیه دولت بوده است. این جنبش در دهه ۱۹۹۰ پس از وعده سرنگونی جنگ‌سالاران یغماگر و باندهای جنایتکار آن‌ها، به قدرت رسید.

اما ساکنان کابل می‌گویند طالبان تنها اندکی بهتر از جنایت‌کارانی است که ادعای متوقف کردن آن‌ها را دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: طالبان افغانستان کابل اعلامیه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۹۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت سفری متفاوت به افغانستان پس از حمله ایران به اسرائیل؛ «خوش‌آمدی قهرمان ایرانی»!

محمدجعفر یاسینی، فعال حوزه  اقتصادی که سال‌ها در افغانستان مشغول فعالیت است از تجربه سفر امروز خود به افغانستان می‌گوید که روایتی خواندنی‌ست.

سال‌هاست بنا به فعالیتی که دارم سفرهای متعددی به افغانستان داشته‌ام و‌ به تبع دوستان و همراهان زیادی در این خاک گرم و مهمان‌نواز پیدا کرده‌ام.

دوستی، مهر و محبت افغانستانی‌ها و مهمان‌نوازی‌شان برایم دیگر تبدیل به یک عادت شده است و با آن خو گرفته‌ام، اما سفر امروز رنگ و بوی دیگری داشت.

پرواز در فرودگاه کابل به زمین نشست و پس از پیاده شدن چندین مسافر افغانستانی نوبت به من رسید که پای از پرواز بیرون بگذارم؛ انگار قهرمانی وارد کشورشان شده.

همه افراد حاضر در فرودگاه کابل به محض مواجهه با من و دوستان همراهم محکم ما را در آغوش می‌گرفتند و می‌بوسیدند و بابت سیلی ایران به رژیم صهیونیستی با شعفی وصف‌ناپذیر تبریک می‌گفتند.

وارد سالن کنترل پاسپورت شدم و مأمور امارتی به محض دریافت پاسپورت و آگاهی از اینکه ایرانی هستم از جایش بلند شد و با صدای بلند گفت: «خوش‌آمدی ایرانی قهرمان»!

و این موضوع در صف تاکسی‌ها و کوچه و بازار هم ادامه داشت.

وصف این اوضاع در این کلمات نمی‌گنجد اما برای من که سال‌هاست به افغانستان می‌آیم حال و هوایی جدید است و حس غرورش وصف‌ناکردنی...

منبع: کانال هیواد تایمز

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • روایت سفری متفاوت به افغانستان پس از حمله ایران به اسرائیل؛ «خوش‌آمدی قهرمان ایرانی»!
  • متعهد به از بین بردن فساد اداری هستیم
  • افزایش شمار جانباختگان سیل در افغانستان به ۶۶ نفر
  • (عکس) نمایش مین‌های مغناطیسی و بشکه‌ای طالبان
  • سد کجکی افغانستان لبریز شد
  • کابل: افغان‌های مقیم خارج در بازسازی افغانستان سهم بگیرند
  • تهران به دنبال ایجاد تعاملات منطقه‌ای با افغانستان است
  • دیدار مقامات طالبان در ارگ ریاست جمهوری
  • به دنبال افزایش تعامل با کابل هستیم
  • افتتاح خانه تجارت قزاقستان در هرات