Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از برنا، حسین کنعانی مقدم، چهره سیاسی اصولگرا در پاسخ به این سوال که چرا با وجود موفقیت بزرگی چون پایان تحریم تسلیحاتی ایران، محافل اصولگرا سکوت کرده و هیچ واکنشی به این رخداد عظیم نشان نداده‌اند؟ گفت: پایان تحریم تسلیحاتی، موفقیت بزرگی برای نظام جمهوری اسلامی است که پس از ۱۳ سال تحریم‌های تسلیحاتی غیرقانونی که تحمیل شده بود، ایران توانست این مجوز را بگیرد که صادراتش را انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در حال حاضر تجارت سلاح یکی از پرسودترین تجارت‌های دنیا است که می‌تواند در ایران، معادل نفت و حتی بیشتر از نفت، درآمد ارزی برای کشور به همراه داشته باشد؛ به بیانی دیگر ما هم طی این ۱۳ سال بیکار ننشسته‎ایم بلکه نیروهای مسلح، اعم از سپاه، ارتش و وزارت دفاع  در بحث تولید سلاح های مدرن و استفاده از تکنولوژی جدید در صنعت پهپادی، موشکی هوافضا و دریایی خوش درخشیده‌اند و در حال حاضر می توانیم بگوییم که بزرگترین تولیدکننده در منطقه، جمهوری اسلامی است و مشتریان بسیار زیادی هم برای بازسازی ارتش هایشان از جمله ارتش سوریه، ارتش عراق، ارتش لبنان، ارتش افغانستان و ارتش یمن صف بسته‌اند.

کنعانی مقدم ادامه داد: اگر بتوانیم در شرایطی که نمی‌توانیم نفت صادر کنیم، سلاح صادر کنیم و  چون عمدتا طرفمان هم دولت ها هستند و دیگر محدودیتی برای معامله با ایران ندارند، یک موفقیت بسیار بزرگ سیاسی، اقتصادی، دفاعی-امنیتی است.

او تصریح کرد: منتهی این بحث هست که آیا این‌ها همه نتیجه برجام است؟ معتقدم به طور کامل نمی‌توان گفت که نتیجه برجام است بلکه بخشی از آن نتیجه برجام است بخش عمده اش، ناشی از ایستادگی، پایداری و تدابیر رهبری در خصوص خودکفایی نیروهای مسلح و مسیری که نیروهای مسلح حرکت کردند، بوده که ما را به این نقطه رسانده است. اگر ما نمی‌توانستیم تولید کنیم و صادرات هم آزاد می‌شد چه مزیتی برای ما داشت؟ بنابراین موفقیت، موفقیت نظام است.

او درباره چرایی سکوت اصولگرایان در قبال این موفقیت بزرگ نظام گفت: اصولگراها درگیر مسایل معیشتی مردم، اقتصاد، استیضاح و اعدام کردن روحانی هستند و هنوز عمق این مسائل در خصوص برداشته شدن، تحریم های تسلیحاتی را تحلیل و درک نکرده‌اند! 

کد خبر 558764 برچسب‌ها هسته‌ای - برجام دولت دوازدهم تحریم اصولگرایان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: هسته ای برجام دولت دوازدهم تحریم اصولگرایان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۹۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه ضد ایرانی جو بایدن

 رئیس‌جمهوری آمریکا طی بیانیه‌ای درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی در پی حمله تنبیهی این کشور علیه اسرائیل، گفت که آمریکا به همراه متحدان خود از اسرائیل دفاع کرد و حال ایران را در خصوص این مسأله پاسخگو می‌داند و در همین رابطه تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه این کشور اعمال می‌کند.

به گزارش ایلنا، «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا طی بیانیه‌ای درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی در پی حمله تنبیهی این کشور علیه اسرائیل، گفت که آمریکا به همراه متحدان خود از اسرائیل دفاع کرد و حال ایران را در خصوص این مسأله پاسخگو می‌داند و در همین رابطه تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه این کشور اعمال می‌کند.

وی با تکرار برخی ادعاهی بی‌اساس افزود: «این تحریم‌ها، رهبران و نهادهای مرتبط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وزارت دفاع ایران و برنامه موشکی و پهپادی ایران را که امکان این حمله گستاخانه را فراهم کردند، هدف قرار می‌دهند. همان‌طور که صبح روز پس از حمله با دیگر رهبران گروه هفت گفت‌وگو کردم، متعهد به تشدید جمعی فشار اقتصادی علیه ایران هستیم و متحدان ما نیز تحریم‌ها و تدابیر مضاعفی را اتخاذ کرده‌اند یا خواهند کرد تا برنامه‌های نظامی بی‌ثبات‌کننده ایران را محدود کنند».

بایدن افزود: «بعد از روی کار آمدن دولت من، آمریکا بیش از ۶۰۰ فرد و نهاد را تحریم کرده است از جمله ایران و گروه‌های نیابتی این کشور، حماس، حزب الله، حوثی‌ها و کتائب حزب الله. من تیم خود، از جمله وزارت خزانه‌داری را موظف کرده‌ام تا همچنان به اعمال تحریم‌هایی که صنایع نظامی ایران را بیش از پیش تضعیف می‌کند، ادامه دهند».

در ادامه آمده است: «بگذارید برای همه کسانی که به فراهم کردن زمینه حملات ایران کمک کرده یا از آن حمایت می‌کنند، روشن کنیم: آمریکا به امنیت اسرائیل متعهد است. ما به امنیت پرسنل و شرکای خود در منطقه متعهد هستیم و در انجام تمام اقدام‌های لازم برای پاسخگو کردن شما تردید نخواهیم کرد». 

tags # جو بایدن ، آمریکا سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • فیلمسازی در حوزه اقوام یک گام بزرگ است/ اهمیت خرده‌فرهنگ‌ها
  • شوی غربی برای حمایت از جنگ‌طلبی صهیونیست‌ها | دست بسته گروه ۷ در برابر ایران
  • بیانیه ضد ایرانی جو بایدن
  • سلاح معروف ایرانی این بار معادلات آفریقا را تغییر می‌دهد
  • تجمع حامیان فلسطین مقابل ساختمان پارلمان انگلیس
  • حامیان فلسطین مقابل ساختمان پارلمان انگلیس تجمع کردند
  • علیزاده طباطبایی: امام می‌خواستند ارتش حفظ شود/ آقای روحانی نقش موثری در تصفیه‌ ارتش نداشت/ داخل ارتش سال ۵۸ کاملا به هم ریخته بود
  • چهار مقام ارشد ایرانی که ارتش اسراییل معرفی کرد
  • وحدت «میدان و دیپلماسی» در موفقیت های ایران نقش آفرین است
  • در شب عملیات ۱۰۳ جنگنده خارجی درگیر نبرد با پهپادها و موشک های ایرانی بودند | ۱۲ موشک هاپیرسونیک شلیک کردیم که...