Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-20@01:25:33 GMT

صعود قیمت‌های پایه پتروشیمیایی‌ها

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۹۹۴۰۲

صعود قیمت‌های پایه پتروشیمیایی‌ها

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد؛ میانگین ماهانه بهای دلار نیمایی به نسبت هفته گذشته ۵۶/ ۴ درصد رشد را تجربه کرد و با قیمت ۲۳۶ هزار و ۷۳۳ ریال در محاسبات بهای نرخ‌های پایه ظاهر شد. درکنار اثرگذاری این محرک حاشیه‌ساز این روزها، که سکاندار رشد قیمت‌های پایه تاکنون به شمار می‌رود، قیمت تعداد زیادی از گروه‌های کالایی صعودی بیش ازاین رشد را به ثبت رساندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 از این رو نقش قیمت‌های جهانی در تعیین قیمت‌های پایه هفته جاری برجسته شده است و رشد این قیمت‌ها نیز محرک دیگری است که سبب بالا رفتن قیمت‌های پایه پتروشیمیایی‌ها شده است. بنابراین اثر هر دو محرک اصلی یعنی بهای نیمایی ارز و قیمت‌های جهانی در کشف نرخ‌های پایه هفته جاری هم‌جهت و صعودی بوده که نتیجه آن سبزپوش بودن و رشد قابل توجه نرخ‌های پایه محصولات پتروشیمیایی برای هفته جاری به حساب می‌آید.نرخ پایه مواد اولیه پلیمری در بورس کالا هفته جاری را در حالی پشت سر خواهد گذاشت که بازه افزایشی ۵/ ۴ تا ۶/ ۹ درصد را برای بهای کلیه پلیمرها در بر دارد.رشد نرخ‌های پایه محصولات شیمیایی‌بورس کالا نیز در بازه حدود ۲ تا ۱۴ درصدی به ثبت رسید. استایرن منومر با افزایش ۱۸ هزار و ۲۸۷ ریال در رده بیشترین رشد قیمتی قرار گرفت و زایلین مخلوط در پایین‌ترین رده جدول جای گرفت و کمترین رشد قیمت را طی این هفته تجربه کرد.

پربیننده ترین جاماندگان به «عدالت» می‌رسند؟ سهامداران ایران خودرو بخوانند (۲۸ مهر ماه) خروج سنگین پول در روزی که دیگر اقبالی به فرآورده‌های نفتی نبود سهامداران فملی بخوانند (۲۷مهر ماه) حسین زارعی مدیرعامل هلدینگ «دریک» شد/ عرضه اولیه سهام «تراکتور» در آینده نزدیک

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بورس تهران بورس کالا بورس محصولات پتروشیمی قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت قیمت های پایه نرخ های پایه هفته جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۹۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع اختلال سامانه نسخه‌نویسی بیمه سلامت تا پایان هفته جاری

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران از رفع مشکلات سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت تا پایان هفته خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمدمهدی ناصحی درباره اختلال سامانه نسخ الکترونیک سازمان بیمه سلامت که منجر به بروز مشکل در دسترسی مردم به داروها و خدمات سلامت شده، نسبت به رفع مشکلات سامانه نسخ الکترونیک در روزهای آینده ابراز امیدواری و اظهار کرد: به نظر می‌رسد که تا پایان هفته مشکلات سامانه نسخه نویسی الکترونیک بیمه سلامت مرتفع خواهد شد.

وی افزود: سامانه بیمه سلامت یک سامانه با وسعت زیاد است و تنوع خدماتی زیادی دارد و به همین دلیل نیاز به توسعه زیرساخت‌ها دارد.

اختلال در سامانه نسخ الکترونیک بیمه سلامت
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ادامه داد: قبل از به روزرسانی زیرساخت‌ها، به مطب ها و داروخانه‌ها اعلام کردیم که کندی در سیر جابجایی سامانه‌ها وجود خواهد داشت. اگر در داروخانه‌ یا مراکز درمانی نسخه کاغذی را قبول نکردند یا خدمات به صورت آزاد محاسبه شود این هزینه را بیمه سلامت به عنوان هزینه‌های متفرقه به بیماران پرداخت خواهد کرد‌.
 لازم به ذکر است  خبرگزاری تسنیم چند روز پیش طی گزارشی از بروز اختلال در سامانه نسخه نویسی بیمه سلامت خبر داده بود؛ در پی این گزارش، رئیس مرکز فناوری اطلاعات سازمان بیمه سلامت در روز 27 فروردین ماه اعلام کرد که بخش عمده مشکلات مربوط به این سامانه طی 24 ساعت آینده مرتفع خواهد شد اما با گذشت این مدت، هنوز بیماران مجبور به مراجعه مجدد به پزشک و درخواست نسخه کاغذی و ارائه نسخ کاغذی به داروخانه‌ها هستند که این موضوع علاوه بر افزایش مرداخت از جیب مردم، موجی از نارضایتی را در بیماران ایجاد کرده است.انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بهای نفت در پی «اقدام اسرائیل علیه ایران» در بازارهای جهانی افزایش یافت
  • فاصله بین قیمت جهانی و بهای واقعی فولاد تولیدی به جیب دولت می‌رود
  • وضعیت خانه های گران قیمت دبی بعد از باران‌های سیل‌آسا + فیلم
  • گزارش‌ها از افزایش بهای نفت در پی اخبار حمله به اهدافی در ایران
  • میزان افزایش قیمت خودرو با شروع بهار؛ به طور میانگین چقدر گرانی داشتیم؟
  • ۹۱ نفر در اثر سوءمصرف مواد و داروهای مخدر و محرک در مازندران فوت شدند
  • رفع اختلال سامانه نسخه‌نویسی بیمه سلامت تا پایان هفته جاری
  • بازار رمزارز‌ها / صعود اندک بیت‌کوین
  • اعلام قیمت خرید تضمینی محصولات اساسی زراعی جاری
  • هوای آذربایجان‌غربی گرم‌تر می‌شود