Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@18:16:11 GMT

کاهش 63 درصدی ورود گردشگر خارجی به تاجیکستان

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۹۹۷۲۱

کاهش 63 درصدی ورود گردشگر خارجی به تاجیکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، طی 9 ماه سال جاری میلادی ورود گردشگران خارجی به تاجیکستان 63 درصد کاهش یافته است.

بر اساس اطلاع سازمان آمار تاجیکستان، طی این مدت 355 هزار تبعه خارجی از تاجیکستان بازدید کرده‌اند که در قیاس با دوره مشابه یک سال پیش 63 درصد کاهش یافته است.

از این تعداد، 337 هزار نفر از اتباع کشورهای مستقل همسود، 237 هزار نفر از ازبکستان، 47 هزار نفر از روسیه، 41 هزار نفر از قرقیزستان و 7 هزار نفر از قزاقستان بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سایر کشورها 18 هزار نفر از تاجیکستان بازدید کرده‌اند که از این تعداد اتباع افغان 4500 نفر، چین 2600 نفر، ترکیه 2200 نفر، ایران 1100 و آمریکا یک هزار نفر معرفی شده است.

در همین حال تعداد شهروندان تاجیکستان که طی 9 ماه سال 2019 از این کشور خارج شده‌اند، 710 هزار نفر را تشکیل می‌دهد که در قیاس با دوره مشابه سال گذشته 57 درصد کمتر شده است.

در تاجیکستان 188 هتل، 26 متل، 45 آسایشگاه، 18 استراحتگاه ، 1 پانسیون، 1 اردوگاه و 4 مرکز گردشگری وجود دارد.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: تاجیکستان جهانگردی اتباع خارجی ازبکستان روسیه هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۹۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱ سد کشور به پرشدگی ۱۰۰ درصدی رسیدند


بر اساس تازه‌ترین آمار منابع آبی کشور، حجم آب ورودی به سد‌ها در سال آبی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ نسبت به سال آبی کاهش ۹ درصدی داشته و از ۲۷.۵۵ میلیارد مترمکعب در سال قبل، به ۲۵.۰۳ میلیارد مترمکعب در سال آبی جاری رسیده است. خروجی سد‌ها بدون تغییر محسوسی نسبت به سال گذشته افزایش حدودا ۵۰ میلیون مترمکعبی داشته و از ۱۵ میلیارد و ۶۶۰ میلیون مترمکعب در سال گذشته به ۱۵ میلیارد و ۷۱۰ میلیون مترمکعب رسیده است.

به طور کلی هم در شرایط فعلی موجودی سد‌های کشور نیز اختلاف زیادی با مدت مشابه سال گذشته ندارد. ارقام نشان می‌دهد که سال گذشته در همین ایام موجودی مخازن ۳۰ میلیارد و ۹۸۰ میلیون مترمکعب بوده و امسال این رقم به کمی بیشتر از ۳۱ میلیارد مترمکعب رسیده است. این رقم معادل ۶۲ درصد پرشدگی مخازن سد‌های کشور است.

در ادامه که می‌توانید جزئیاتی از وضعیت سد‌های مهم کشور را ببینید؛ قابل مشاهده است که ۱۱ سد کشور شامل سد ارس در استان آذربایجان شرقی، سد شهید قنبری در آذربایجان غربی، سد جگین در هرمزگان، سد کوثر در کهگیلویه و بویر احمد، سد رودبار در لرستان، سد‌های قشلاق و آزاد در کردستان، سد‌های پیشین، زیردان، خیرآباد و ماشکید علیا در سیستان و بلوچستان و سد ایلام در استان ایلام به پرشدگی ۱۰۰ درصدی رسیده اند.

وضعیت پرشدگی سد‌های تهران نیز همچنان در وضعیت کاهش نسبت به سال گذشته قرار دارد و ۱۱ درصد نسبت به سال آبی گذشته موجودی کمتری دارد و پرشدگی ۵ سد اصلی تهران مجموعا به ۲۱ درصد می‌رسد.

همچنین ارتفاع کل ریزش‌های جوی کشور معادل ۱۸۹.۹ میلیمتر است. این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت (۲۰۹.۲میلیمتر) ۹ درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته (۱۸۰.۸میلیمتر) ۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • آخرین آمار تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • افزایش ۲۸ درصدی فوتی‌های حوادث ناشی از کار در آذربایجان‌ شرقی
  • تصاویر | دشت لاله‌های واژگون کوهرنگ
  • تلاش مناطق آزاد برای جذب گردشگر داخلی و غرب آسیا
  • کاهش ۳۰ درصدی تعداد شعب اخذ رأی شمیرانات در مرحله دوم انتخابات
  • افزایش یک درصدی نزاع در آذربایجان‌شرقی
  • کاهش ۱۰ درصدی تعداد کشته‌های تصادفات جاده‌ای از امسال اجرایی می‌شود
  • ۱۱ سد کشور به پرشدگی ۱۰۰ درصدی رسیدند
  • کاهش ۵۳ درصدی صدور بخشنامه‌های تجارت خارجی در ۱۴۰۲
  • کاهش ۵۳ درصدی تعداد بخشنامه‌ ها در حوزه تجارت خارجی در ۱۴۰۲