Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک استاد دندانپزشکی ادعا کرد: خواص ضد میکروبی خمیر دندان با کاهش بار ویروسی در دهان می‌تواند از ابتلای افراد به بیماری کرونا پیشگیری کند بنابراین مسواک زدن در زمانی که می خواهید از خانه خارج شوید به پیشگیری از ابتلا به کووید۱۹ کمک می‌کند.

به گزارش روزنامه دیلی میل، دکتر مارتین ادی از دانشگاه «بریستول» در انگلیس معتقد است که خمیردندان حاوی همان مواد شیمیایی است که ژل ضد باکتری ضدعفونی کننده دست دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این استاد دندانپزشکی گفت: عملکرد ضد میکروبی خمیردندان در دهان به مدت سه تا پنج ساعت باقی می ماند و در نتیجه باعث کاهش بار ویروسی بزاق یا عفونت توسط ویروس های می شود که وارد دهان می شوند.

وی افزود: برای اکثریت مردم، مسواک زدن دندان باید زمانی تنظیم شود که آنها قصد دارند برای ورزش یا خرید از خانه های خود خارج شوند.

دکتر ادی تاکید کرد در صورت ورود ویروس کرونا به دهان، عملکرد ضدمیکروبی خمیر دندان می تواند این ویروس را از بین ببرد یا از تکثیر آن و ابتلا به بیماری پیشگیری کند.

وی یادآور شد: همچنین خواص ضد میکروبی خمیردندان با کاهش بار ویروسی در دهان که محققان حدس می زنند می تواند با میزان مسری بودن یک فرد ارتباط داشته باشد، از ابتلای دیگران به این بیماری پیشگیری می کند.

این استاد دندانپزشکی انتقال ویروس کرونا میان افراد بیشتر از طریق قطرات ناشی از سرفه یا عطسه انجام می شود که می توان آنها را از روی سطوح پاک کرد. پزشکان می گویند، این ویروس فقط از طریق دهان ایجاد عفونت نمی کند - بلکه از طریق بینی و چشم نیز می تواند وارد بدن شود.

دکتر ادی تاکید کرد که مردم باید هر زمان که می خواهند از خانه خارج شوند، مسواک بزنید.

وی همچنین از دولت این کشور خواست، به همان روشی که مردم را به ماسک زدن و شستن مرتب دست ها ترغیب می کند، آنها را به مسواک زدن بیشتر نیز تشویق کند.

این استاد دانشگاه بریستول تصریح کرد: استفاده از دهان شویه نیز برای از بین بردن ذرات ویروسی از دهان و جلوگیری از انتشار آن توسط فرد عفونی به دیگران پیشنهاد شده است.

لینک کوتاه: asriran.com/0039gC

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: مسواک کرونا مسواک زدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۹۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت برگزار می‌شود

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، معاونت بهداشت وزارت بهداشت از برگزاری «پویش سلامت دهان و دندان» از ۱۷ تا ۱۹ در سطح کشور توسط معاونت‌های بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خبر داد.

در بخشنامه معاونت بهداشت وزارت بهداشت به معاونان بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با تاکید بر نقش مهم سلامت دهان و دندان در سلامت عمومی و ارتقای کیفیت زندگی و بهبود شاخص‌های سلامتی، آمده است: تاثیر دو سویه بیماری‌های پریودنتال و دیابت، نقش بیماری‌های دهان و دندان در بیماری‌های قلبی عروقی، بیماری‌های تنفسی و زایمان زودرس و تولد نوزاد با وزن کم مشخص شده است. بیماری‌های دهان و دندان به عنوان شایعترین بیماری‌های غیرواگیر شناخته می‌شود؛ لذا بهره گیری از دیدگاه عوامل خطر مشترک در بیماری‌های دهان و دندان و سایر بیماری‌ها به کنترل هر دو دسته بیماری‌ها کمک می‌کند.

در این بخشنامه با یادآوری شعار جامعه جهانی دندانپزشکی FDI با عنوان «دهان شاد و سالم، بدن شاد و سالم»، عنوان شده است: پویش سلامت دهان و دندان که از تاریخ ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، فرصت مغتنمی برای آگاهی رسانی به مردم و افزایش سواد سلامت دهان و دندان جامعه است. این پویش با هدف «افزایش آگاهی جامعه درباره نقش سلامت دهان و دندان در سلامت همه جانبه» برگزار می‌شود.

شعار‌های روز‌های اول تا سوم این پویش عبارتند از: ۱۷ اردیبهشت «دهان دریچه سلامت»، ۱۸ اردیبهشت «سلامت دهان و دندان، سلامت کودک» وروز ۱۹ اردیبهشت نیز «نقش سازمان‌های دولتی و نهاد‌های مردمی در سلامت دهان و دندان».

«پویش سلامت دهان و دندان» با همکاری آموزش و پرورش، کانون‌های پرورش فکری، بهزیستی، مهدکودک ها، دانشکده‌های دندانپزشکی، انجمن‌های علمی و صنفی دندانپزشکی، نظام پزشکی، شهرداری، صدا و سیما و رسانه‌های جمعی و با بهره گیری از ظرفیت‌های فضای مجازی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • دلیل اصلی و علت لق شدن دندان ها در بزرگسالی + درمان آن
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان از ۱۷ اردیبهشت
  • برگزاری «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت
  • فلوراید تراپی بیش از ۷۶ هزار نفر از دانش آموزان روستایی خوزستان
  • دانش آموزان روستایی خوزستان فلوراید تراپی شدند
  • «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • (ویدئو) انتشار ویروس جدیدی به نام پزشک‌بلاگری