Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-23@12:46:40 GMT

تهرانی‌ها منتظر برق رایگان باشند

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۹۹۷۴۲

تهرانی‌ها منتظر برق رایگان باشند

پس از آنکه شهریور امسال، پیشنهاد وزارت نیرو درخصوص طرح برق امید در هیئت دولت به تصویب رسید، دستورالعمل‌های آن نهایی شد و سرانجام این طرح از ابتدای آبان ماه به صورت رسمی کلید خواهد خورد.

رفتار مصرفی مشترکان در قرار گرفتن آنان در طرح برق امید موثر است هدف این طرح حمایت از مشترکانی است که در مصرف برق خود، به الگوهای طرح برق امید مخصوص مشترکان خانگی است و الگوهای آن نیز از عملکرد خود مردم در سال‌های گذشته استخراج شده و در این زمینه تخفیف ۱۰۰ درصدی بهای برق در طرح «برق امید» برای مشترکان کم مصرف در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین با توجه به اینکه تعرفه‌های برق پلکانی است، حتی مشترکان پر مصرف نیز می‌توانند با رعایت نکات مدیریت مصرفی، از افزایش مصرف برق جلوگیری کرده و با ورود به طبقه خوش مصرف‌ها، بهای کمتری برای برق بپردازند. مشترکانی هم که در محدوده خوش مصرفی هستند با انجام اقداماتی ساده می‌توانند مشمول طرح برق امید شوند.

حسین صبوری - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ - درباره اجرای این طرح در تهران گفت: از ابتدای آبان ماه و همزمان با برنامه کشوری، طرح برق امید در محدوده پایتخت نیز اجرایی خواهد شد.

به گفته او، طرح "برق امید" با هدف بهینه سازی مصرف انرژی برق در کشور و جلوگیری از هدررفت انرژی از مسیر جلب همراهی و همکاری مشترکان در بخش خانگی در سال جاری با تصویب هیئت وزیران، اجرایی شده و بر اساس آن با دسته بندی مشترکان برق خانگی به سه دسته پرمصرف، کم مصرف و خوش مصرف، مشترکان برق پایتخت که الگوی مصرف برق را رعایت کنند علاوه بر تخفیف در بهای برق مصرفی، در صورت کاهش مصرف به رقمی کمتر از ۱۰۰ کیلووات ساعت در ماه‌های گرم سال شامل خرداد، تیر، مرداد و شهریور و کمتر از ۸۰ کیلووات ساعت در سایر ایام سال، از تخفیف صد درصدی در قبض برق خود بهره مند خواهند شد. 

صبوری ضمن اشاره به این که در سال گذشته، ۸۵ درصد از تهرانی‌ها الگوی مصرف برق را رعایت کرده و همراه و همکار این شرکت در مدیریت بار شبکه و جلوگیری از بروز خاموشی در فصل گرما بوده‌اند، اجرای این طرح را فرصتی ارزنده برای قدردانی از مشترکان فهیم تهرانی دانست و افزود: انتظار می‌رود اجرای طرح برق امید به عنوان پویشی ملی، تاثیری ارزنده در کاهش آلاینده‌ها و بهبود شرایط و شاخص‌های زیست محیطی، کاهش خروج ارز از کشور و افزایش ضریب اطمینان و پایداری شبکه توزیع برق داشته باشد.

وی گفت: محاسبات بهای انرژی در قبوض الکترونیکی صادره، به شکل پلکانی است و در نتیجه به عنوان مثال، ۲۰ درصد کاهش مصرف برق منجر به کاهش حدود ۴۰ درصدی در بهای برق مصرفی خواهد شد و به همین طریق مشترکان بخش خانگی با اعمال اصول مدیریت مصرف برق و بهینه سازی روند مصرف برق خود، از مزایا و پاداش‌های ریالی در نظرگرفته شده به شکل تخفیف، بهره‌مند شده و در صورت رعایت سقف تعیین شده در هر دوره مصرف، حتی یک ریال برای برق مصرفی خود در آن دوره، پرداخت نخواهند کرد.

صبوری خاطرنشان کرد: مشترکان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی به نشانی bargh-omid.ir ضمن آشنایی کامل با جزئیات این طرح، پاسخ سوالات خود را نیز در خصوص طرح برق امید، دریافت کنند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: طرح برق امید طرح برق امید برق مجانی وزارت نیرو تهران پارسی خبر طرح برق امید مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۹۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد

سخنگوی صنعت برق در خصوص اقدامات تشویقی برای بهینه سازی مصرف گفت: در زمینه برنامه‌های تشویقی مدیریت مصرف، پاداش صرفه جویی مطابق سال قبل است و مشترکان می‌توانند با کاهش مصرف پاداش تا ۲هزار تومان به ازای هر کیلووات پاداش بگیرند. ۴۷ میلیون جایزه نظیر خودرو و لوازم خانگی هم جزو جوایزی است که برای هموطنانی که صرفه جویی میکنند در نظر گرفته ایم. در همین رابطه پویش با انرژی در هفته‌های آینده رونمایی خواهد شد.

مصطفی رجبی مشهدی گفت: ۱۸۰ برنامه عملیاتی در ۶ محور تدوین شده که یکی از آنها توسعه ظرفیت نیروگاهی است. از ابتدای دولت ۸۵۶۰ مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های برق کشور افزوده شده که شامل احداث واحد‌های جدید و ارتقای واحد‌های موجود است. همچنین حدود ۱۷۰۰ مگاوات ظرفیتی است که از طرف صنایع ایجاد شده و تا پایان تابستان به ۱۸۷۱ مگاوات خواهد رسید. امیدواریم این میزان تا پایان سال به ۱۰ هزار مگاوات برسد و برق صنایع با پایداری تأمین شود.

او افزود: صنایعی که تاکنون اقدامی برای احداث نیروگاه نکرده اند، در اولویت برنامه‌های مدیریت مصرف قرار خواهند گرفت و صنایعی که نیروگاه ساختند معاف هستند. در بخش کشاورزی بر اساس مصوبه هیئت وزیران چاه‌های کشاورزی که ۵ ساعت مشارکت در مدیریت مصرف داشته باشند، در ۱۹ ساعت باقی مانده برق آنها رایگان است. اگر میزان مشارکت بیشتر از ۵ ساعت باشد، پاداش نقدی شامل آنها خواهد شد.

او در خصوص مراکز غیرمجاز رمز ارز گفت: در حال حاضر ۸ هزار مرکز غیرمجاز رمزارز شناسایی شده و ۸۰۰ مگاوات معادل مصرف این ماینر‌ها بوده که برای تامین آن باید ۱۱۰۰ مگاوات نیروگاه را ایجاد می‌کردیم. بر اساس قانون جدید دستگاه‌های ضبط شده امحا میشود و معادل ۱۰۰ برابر تعرفه‌های برق جریمه می‌شوند. موارد مجاز رمزارز نیز بر اساس ضوابط می‌توانند در ساعات غیر پیک و از ۱۲ شب تا ۷ صبح از ماینر‌ها استفاده کنند و اگر از تابلو برق سبز خرید کنند محدودیتی ندارند.

او در خصوص تغییر ساعت کار ادارات گفت: بر اساس ماده ۴ مصوبه هیات وزیران در همین رابطه، امسال نیز تغییر ساعت کاری را خواهیم داشت و اگر تغییری در این زمینه اتفاق بیفتد اطلاع رسانی خواهد شد. یقیناً از ۱۵ خرداد تغییر ساعت کاری را خواهیم داشت .

سخنگوی برق در پاسخ به سوالی در مورد بدهی صنعت برق گفت: اواخر سال گذشته ۳۰ هزار میلیارد تومان اسناد خزانه را بین پیمانکاران و تولیدکندگان عرضه کردیم و در حال حاضر ۱۰۰ همت بدهی داریم. بر اساس قانون مانع زدایی به دنبال راهکار‌هایی هستیم که این بدهکاری‌ها طی سه سال تسویه شود و پرداخت ۴۰ هزار میلیارد تومان برای امسال پیش بینی می‌کنیم. 

او در خصوص صادرات و واردات برق گفت: برنامه ما این است که بخش خصوصی در صادرات و ترانزیت برق مشارکت کند. در گام اول به افغانستان، پاکستان و ترکیه و عراق با ظرفیت ۳۰۰ مگاوات امکان صادرات وجود دارد. قطعا این به توسعه سرمایه‌گذاری تجدیدپذیر‌ها کمک خواهد کرد و بر این اساس تولیدکنندگان برق تجدیدپذیر می‌توانند ۸ ماه برق خود را صادر کنند و ۴ ماه دیگر برق را در تابلو برق عرضه کنند.

او افزود: سال گذشته ۶۰۰ مگاوات تبادل برق را با ترکیه داشتیم. برنامه ریزی کردیم برای نهایی کردن بخش تجاری خرید و فروش برق با بازار منطقه‌ای در کشور ترکیه معرفی شده که اگر نهایی شود امکان تجارت با کشور ترکیه فراهم است. پیش‌بینی می‌کنیم ۵۰۰ مگاوات واردات برق از کشوره‌ای ترکمنستان و ارمنستان داشته باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد
  • کم مصرفان برق خانگی، خودرو جایزه می‌گیرند!
  • تعداد فوتی های ناشی از گازگرفتی در زنجان کاهش یافت
  • شمار متوفیان ناشی از حوادث گاز در زنجان کاهش یافت
  • تهرانی‌ها منتظر رگبار شدید باران باشند | دما در تمام نقاط کشور افزایش می‌یابد
  • اجرای طرح پاداش مدیریت مصرف برق گسترده‌تر از ۲ سال گذشته
  • تمایل رئال مادرید برای جذب رایگان آلفونسو دیویس در سال 2025 / فابریتزیو رومانو
  • تهرانی‌ها منتظر رگبار و رعدوبرق باشند
  • قبض سنگین برق برای مصرف‌کنندگان کولر گازی
  • قبض سنگین برق در پی استفاده از کولر گازی در مناطق معتدل