Web Analytics Made Easy - Statcounter

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزیر خارجه جمهوری خود خوانده آرتساخ خواستار به رسمیت شناختن استقلال این منطقه از سوی جامعه جهانی شد.

وزارت خارجه جمهوری خود خوانده ناگورنو قره باغ در بیانیه اعلام کرد مسیس مایلیان، وزیر خارجه جمهوری خود خوانده قره باغ در جلسه‌ای با دیپلمات‌های خارجی سرشناس در ارمنستان حضور یافته و آن‌ها را به رسمیت شناخت استقلال این منطقه فراخوانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وخامت روابط میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان به پایان دوران شوروی سابق باز می‌گردد؛ زمانی که «کشتار سومقاییت» (که در آن ساکنان ارمنی شهرک ساحلی سومقاییت در جمهوری شوروی سوسیالیستی آذربایجان یکی از جمهوری‌های تشکیل‌دهنده اتحاد جماهیر شوروی آن زمان، در اواخر فوریه ۱۹۸۸ هدف گرفته شدند) به وقوع پیوست.

منطقه ناگورنو قره باغ در جنوب شرق جمهوری آذربایجان از نظر سازمان ملل متحد، بخشی از خاک این کشور به شمار می‌آید، اما بیش از یک ربع قرن است که در کنترل جدایی‌طلبان مورد حمایت ارتش ارمنستان قرار دارد.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: قره باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۹۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارمنستان: عملیات تعیین مرز با آذربایجان را آغاز کردیم

به گزارش خبرآنلاین خبرگزاری تاس نوشت: وزارت کشور ارمنستان در بیانیه ای اعلام کرد که این کشور کار تعیین مرزها در مرز با آذربایجان در این بخش از استان تاووش را از امروز ۲۳ آوریل (۴ اردیبهشت) آغاز کرده است.

در این بیانیه آمده است: بزرگراه باغانیس-ووسکپار برای انجام عملیات مین زدایی در منطقه مجاور و جلوگیری از ورود شهروندان به مناطق مین گذاری شده مجاور به منظور حفظ امنیت آنها بسته شده است.

به نقل از ایرنا وزارت کشور ارمنستان در این بیانیه افزود: ما همچنین به اطلاع می رسانیم شایعاتی که ادعا می کنند بخشی از تمامیت ارضی جمهوری ارمنستان به آذربایجان واگذار خواهد شد، با واقعیت منطبق نیست. ما تاکید می کنیم که برای امروز هیچ تغییری در خط تماس ارمنستان- آذربایجان برنامه ریزی نشده است. بعد از تعیین مرز، سربازان مرزی ارمنستان حفاظت از خط مرزی را آغاز خواهند کرد.

دفتر دولت ارمنستان امروز در بیانیه ‌ای اعلام کرد که بر اساس توافق کمیسیون‌ های تعیین حدود مرزهای دو جمهوری ارمنستان و آذربایجان، فرآیندی از ۲۳ آوریل ۲۰۲۴ برای تعیین مختصات مرزی بر اساس اندازه‌ گیری‌های ژئودسیک (پیمایشی) آغاز شد.

نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان به تازگی در مصاحبه با رسانه های انگلیس گفت کشورش هدفی فراتر از مرزهای جغرافیایی به رسمیت شناخته شده بین‌المللی خود ندارد و ابراز امیدواری کرد که تمامیت ارضی جمهوری ارمنستان از طریق روند تعیین مرزها احیا شود.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898660

دیگر خبرها

  • آغاز انجام اطلاحات مرزی از سوی آذربایجان و ارمنستان
  • علی‌اف: دستیابی به توافق صلح با ارمنستان تا نوامبر ممکن است
  • علی‌اف: از هر زمان دیگری به توافق صلح با ارمنستان نزدیکتر هستیم
  • ارمنستان : عملیات تعیین مرز با آذربایجان را آغاز کردیم
  • ارمنستان: عملیات تعیین مرز با آذربایجان را آغاز کردیم
  • به توافقات انجام شده بین آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم
  • کنعانی: به توافقات انجام شده بین آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم
  • آغاز تعیین حدود مرز‌های ارمنستان با جمهوری آذربایجان 
  • ارمنستان از دیوان لاهه خواست پرونده تبعیض نژادی باکو علیه ایروان را رد کند
  • تصاویر رزمایش آذربایجان در منطقه نخجوان